Använder du twitch.tv? Bidra till vår kandidatuppsats på Lunds Universitet!

Använder du twitch.tv? Bidra till vår kandidatuppsats på Lunds Universitet!

Hej! Vi är två studenter på Lunds Universitet som just nu skriver vår kandidatuppsats inom ämnet psykologi. Vi är själva väldigt intresserade av livestreaming och gaming, vilket är varför vi vill undersöka hur användningen av livestreamingtjänsten Twitch påverkar mänskligt beteende. Forskningen som görs om livestreaming är generellt ganska tunn, så här får ni en chans att bidra till utökandet av den!
Vi söker dig som är 18 år eller över samt kollar på twitch för att delta i vår studie, den tar runt 10-15 minuter att genomföra. Evig tacksamhet till er som deltar!
Om ni har några frågor är våra kontaktuppgifter: Malcolm van der Meijs (ma3818va-s@student.lu.se) och William Lahtela (wi2887la-s@student.lu.se).
https://qfreeaccountssjc1.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_71yZN...

Medlem

Alla tittar inte på Twitch för spel, det är även live musik där ibland.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Alla tittar inte på Twitch för spel, det är även live musik där ibland.

eller folk som badar i en pool

Medlem

Jag minns inte ens sist jag tittade på Twitch för att kolla på en streamare spela spel. Jag tittar enbart på IRL streams, konsumerar noll spelinnehåll på Twitch.

  • "Hitch" (En kille som cyklar och liftar runt i världen, nu enbart cykel på grund av covid)

  • "Ricerman" (En ung man som äger en 'chip shop' utanför London, han streamar sina arbetsdagar i sin fish n chips shop)

  • "Mad_Ford_Engineering" (En man som heter Mick som äger en verkstad i Staffordshire i England, där han reparerar och renoverar fordon)

  • "AlecLudford" (En OG-streamare som var med och startade IRL-rörelsen i Twitch's unga dagar, han livestreamar sitt fiske, kanotande och trädgårdsarbete med mera)

  • "SVT_Slow" (Sveriges Television som sänder sin 'slow tv' en gång per år under en viss period, när den stora älgvandringen sker, där sätter de upp 35st fjärrstydra kamerar med mikrofoner och nattseende, där man dokumenterar älgarnas vandring över vatten och skog, dygnet runt. Fruktansvärt fin livestream! Det är även snart dags för det igen, streamen börjar nu den 18 april igen)

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Alla tittar inte på Twitch för spel, det är även live musik där ibland.

Finns det annat än ASMR på twitch?

Medlem
Skrivet av maq777:

Finns det annat än ASMR på twitch?

Du får väl googla. Du kanske missade den numera legendariska ironiska händelsen när Metallica gjorde en Live spelning under pandemin och blev DMCA blockade och musiken blev utbytt mot någon 8-bitars blipp-blopp musik.

Chefredaktör

Spännande, nu har jag svarat. Vore kul att få ta del av resultatet av er uppsats!

Skrivet av Daniel Sjöholm:

Spännande, nu har jag svarat. Vore kul att få ta del av resultatet av er uppsats!

Tack för att du svarade! Vi kommer posta resultatet och uppsatsen när vi fått in tillräckligt med data för att göra en dataanalys.

Till er andra som har postat så undersöker vi inte enbart gaming utan alla typer av underhållning som finns på twitch!

Medlem
Skrivet av noreason:

eller folk som badar i en pool

Eller töser som slickar på mikrofon...

Medlem
Skrivet av maq777:

Finns det annat än ASMR på twitch?

ASMR? du menar softpr0n?

1
Skriv svar