Spelkritik.se - samlade spelrecensioner från svenska kritiker

Medlem
Skrivet av spelkritik:

Vad tror ni om att på startsidan visa antal recensioner inom parentens brevid betyget? Tex Elden Ring: 9.6 (7), där 7 då är antal recensioner?

mycket bra idé

Medlem

Snyggt, avskalat och tydligt.

Betygskala kommer alltid diskuteras vad som är mest effektivt, Det blir lätt missvisande i mitt tycke att baka in "popularitet" i betygen, alltså att jämföra olika spel med varandra och dela ut en bedömning på det (glödhet vs iskall t.ex). Bättre isåfall att dela ut dessa titlar baserat på genomsnittsbetyget, istället för procentbaserat.

Skrivet av spelkritik:

Vad tror ni om att på startsidan visa antal recensioner inom parentens brevid betyget? Tex Elden Ring: 9.6 (7), där 7 då är antal recensioner?

Mycket bra idé, ger ett mer seriöst intryck av betyget direkt vid första anblick.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av NuZ:

Tillagd i favoriter! Bra jobbat!

Kul att höra! Tack!


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem
Skrivet av wololo:

mycket bra idé

Skrivet av 4liv3:

Snyggt, avskalat och tydligt.

Betygskala kommer alltid diskuteras vad som är mest effektivt, Det blir lätt missvisande i mitt tycke att baka in "popularitet" i betygen, alltså att jämföra olika spel med varandra och dela ut en bedömning på det (glödhet vs iskall t.ex). Bättre isåfall att dela ut dessa titlar baserat på genomsnittsbetyget, istället för procentbaserat.

Mycket bra idé, ger ett mer seriöst intryck av betyget direkt vid första anblick.

Okej men då ska jag nog testa att lägga till antal recensioner inom parentes. Ska även fundera lite mera på hur "glödhet" osv ska fungera.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem
Skrivet av spelkritik:

Okej men då ska jag nog testa att lägga till antal recensioner inom parentes. Ska även fundera lite mera på hur "glödhet" osv ska fungera.

Jag har nu lagt till antal recensioner inom parentes. Kommentera gärna vad ni tycker, om det blev bättre eller inte.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Alla spel från From Software, Fallout 3 och framåt. Metal Gear Solid 5, hmm alla CoD.

Medlem

Rätt okej, lite som metacritic då eller?

Ide: Option för platform. Ibland är en port en total disaster på andra plattformar och då är det bra om du kan visa t.ex. bara PC. Kanske inte en prioritet, men det är min feedback.

Gnällkuk

Tycker det här ser riktigt lovande ut! Här bokmärker vi och hoppas på vidare utveckling :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av spelkritik:

Vad tror ni om att på startsidan visa antal recensioner inom parentens brevid betyget? Tex Elden Ring: 9.6 (7), där 7 då är antal recensioner?

Ser riktigt bra ut nu!

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Alla spel från From Software, Fallout 3 och framåt. Metal Gear Solid 5, hmm alla CoD.

Jag har valt att fokusera på nya spel och ta spel från 2020 och framåt just nu.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Rätt okej, lite som metacritic då eller?

Ide: Option för platform. Ibland är en port en total disaster på andra plattformar och då är det bra om du kan visa t.ex. bara PC. Kanske inte en prioritet, men det är min feedback.

Ja, som metacritic/opencritic fast bara recensioner från svenska kritiker.

Tack för feedbacken, förstår vad du menar, ska undersöka och se vad man kan göra.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tycker det här ser riktigt lovande ut! Här bokmärker vi och hoppas på vidare utveckling :>

Tack så mycket!


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem

Jag kanske missar några inställningar här eller knappar, men jag hittar inte:

Hur ser jag de SÄMSTA spelen? Jag skiter i de bästa... alla vet vilka dessa är redan.
Hur ser jag de bästa spelen någonsin, inte bara 2022? Nu förstår jag att sidan börjar på 2020, men åren går ju.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag kanske missar några inställningar här eller knappar, men jag hittar inte:

Hur ser jag de SÄMSTA spelen? Jag skiter i de bästa... alla vet vilka dessa är redan.
Hur ser jag de bästa spelen någonsin, inte bara 2022? Nu förstår jag att sidan börjar på 2020, men åren går ju.

Just nu kan man inte sortera fram sämsta spelen, men är något jag skulle kunna lägga till, genom att ha ett alternativ för stigande/fallande sortering kanske.

Bästa spelen någonsin går att hitta här: https://www.spelkritik.se/bladdra/alla/alla-tider/betyg. Men som du skriver så börjar det på 2020.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem

Det blir ju lite konstigt att börja på 2020 och sedan ligger quake i toppen, ett spel som kom ut 1996 första gången, men smög sig in pga en patch och konsolsläpp... men så blir det väl antar jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Såvitt jag ser uppfyller inte din cookie-banner kraven som finns i lagstiftningen. Cookies som är obligatoriska för att tjänsten ska fungera ska du bara behöva informera om. Däremot analys-cookies, såsom google analytics, det är nog svårt att motivera som en sådan som ska krävas. Då måste det finnas en "opt-out". Bara ett tips 🙂

*edit* Obs, jag besökte sidan på telefonen så jag vet inte om det är så att den är mer utförlig på desktop.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det blir ju lite konstigt att börja på 2020 och sedan ligger quake i toppen, ett spel som kom ut 1996 första gången, men smög sig in pga en patch och konsolsläpp... men så blir det väl antar jag.

Förstår vad du menar men en remaster version av Quake släpptes 2021-08-19, så därför den kommer med och finns även en recension skriven på den remastern. Finns ju flera gamla spel som blivit remastrade, så tycker inte det är helt fel att ta med dom om remaster versionen släpptes 2020 eller senare.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem
Skrivet av Petro:

Såvitt jag ser uppfyller inte din cookie-banner kraven som finns i lagstiftningen. Cookies som är obligatoriska för att tjänsten ska fungera ska du bara behöva informera om. Däremot analys-cookies, såsom google analytics, det är nog svårt att motivera som en sådan som ska krävas. Då måste det finnas en "opt-out". Bara ett tips 🙂

*edit* Obs, jag besökte sidan på telefonen så jag vet inte om det är så att den är mer utförlig på desktop.

Tack för infon, ska absolut kolla på detta så att jag inte bryter någon lag


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem

Har nu uppdaterat Bläddra spel sidan lite. Lagt till bättre knappar för navigering så att man lättare kan komma åt sista sidan snabbare till exempel. Har även lagt till en checkbox för att bara visa spel med betyg på denna sida. Den är markerad från början då jag tänker att dom flesta är mest intresserade av spel med betyg. Om man checkar ur den så får man alla spel som förut.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem

Trevlig sida, lättöverskådlig!
Lite samma stuk som opencritic, gillar den skarpt också.

Lägger till denna i favoriter!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Trevlig sida, lättöverskådlig!
Lite samma stuk som opencritic, gillar den skarpt också.

Lägger till denna i favoriter!

Tack! Ja opencritic har varit en stor inspirationskälla.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem

Coming soon:

Metarkritik - recensioner av fiskekrokar och flöten


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Coming soon:

Metarkritik - recensioner av fiskekrokar och flöten

Kanske blir min nästa sida


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem

Jag har nu justerat lite hur Spelkritiks betyg funkar och hur sorteringen på betyg funkar. Spelkritiks betyg (glödhet/het osv) baseras nu på "bayesian average". Vid sortering av betyg så är det spelkritiks betyg jag sorterar på, inte snittet. Detta för att undvika att massor spel med en recension hamnar i toppen. Jag kommer lägga till en förklaring på sidan hur detta fungerar sen när jag känt lite på detta och om det känns bra.

https://www.spelkritik.se/bladdra/alla/alla-tider/betyg


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem

Tänkte uppdatera lite om sidan, har jobbat en del på prestanda och små fixar. Jobbar även på ett filter för att kunna filtrera på kategorier, som varit en önskan från er. Ska även lägga till fler recensenter så att alla svenska kritiker finns med. Dessa är dom jag vet att jag saknar:

Skriv gärna om ni vet att jag saknar någon mer, och fortsätt gärna komma med feedback.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem

Nu hämtar jag även recensioner från loading.se.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av spelkritik:

Nu hämtar jag även recensioner från loading.se.

Är även recensioner på privata bloggar av intresse?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Är även recensioner på privata bloggar av intresse?

Just nu fokuserar jag på större och mer kända sidor. Men sen kan det vara intressant med mindre sidor/bloggar. Sålänge dom är seriösa, har hög kvalité på recensionerna och skriver recensioner regelbundet.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem
Medlem
Skrivet av schmuttah:

Bra sida !

Tack!


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Skriv svar