Diskutera - De mest överskattade spelen

Medlem
Skrivet av ohGr:

Red Dead 2, Witcher 3...

Äh men vad är det du slänger ur dig!

Medlem

Elden Ring och God of War. Elden Ring speciellt, ren smörja. God of War satt man mest och väntade på att få spela, cutscenes överallt.

Medlem

World of warcraft....

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Elden Ring och God of War. Elden Ring speciellt, ren smörja. God of War satt man mest och väntade på att få spela, cutscenes överallt.

Herrejösses...

Medlem

I stort sett alla online-spel, men framförallt diverse militärskjutare som Call of Duty, Battlefield osv. Och så GTA-serien och Soulsborne, aldrig kommit in i dom.

Medlem

Elden Ring är ett bra spel, men det är otroligt roligt att se hur folk anser det vara det bästa spelet genom alla tider. Folk argumenterar seriöst över att det ska ha bäst open world genom alla tider (LOL). Det är ett otroligt bra spel, men satan vad folk höjer det till skyarna.

Medlem

Mass Effect serien, endast 3an är bra!
Dark Souls serien, har försökt men ack så tråkigt!
CoD, nu gör vi exakt samma sak igen och igen!
Forza Horizon 5, som GTA fast utan det roliga!

Medlem

Är Death Stranding poster-boy för överskattat?

Jag tyckte Death Stranding var sjukt fett och innovativt och hade massor med awesome stuff...

Det hade också massa flaws... Men om man väljer att göra ett spel som i princip är en helt ny genre som ingen gjort förut så känns det forgivable...

Death Stranding är UNDERSKATTAT.


signatur

subterranean homesick alien

Jag har väldigt svårt för Zelda BoTW och The Witcher 3. Har försökt mig på dom ett par gånger då de är så hyllade men ger upp gång på gång. Kan inte sätta fingret på varför, men något med dom klickar inte med mig.

Medlem

Finns en del enligt mig, här är några; GTA-serien, Zelda BotW, Last of us 1 & 2, Mario Odyssey, Hades, Final Fantasy 7 (originalet), Half life 2...

Alla är såklart bra spel, men inga mästerverk enligt mig

Medlem
Skrivet av B-itta:

Death Stranding som artikel bild? Come on, skulle hellre kalla det underskattat istället, med all kritik den fick från folk.

Ja eller hur, framför allt eftersom den ligger på blotta 82% på Metacritic. Känns som ett spel du antingen gillar skarpt, eller ogillar skarpt, inget mitt mellan. Jag har det i min topp 10.

Medlem

Utan tvekan Breath of the wild. Det var inte ett bra Zelda-spel och det var inte heller ett särskilt roligt open world-spel.

Medlem

Alla Resident Evil som jag spelat (Re2 originalet, Re3 originalet och Resident Evil 7).

Medlem

Monster Hunter World. Gameplay-loopen kändes lovande och helt i linje med vad jag brukar gilla, men combat var så himla stelt att jag gav up efter efter ett antal timmars speltid. Fanns liksom ingen tyngd/feedback i attackerna

Medlem

HerreGUD vad jag måste nominera Assassin's Creed spelen. Framförallt Origins och fram, definitivt Valhalla. Repetitiv smörja där inget du gör har någon påverkan i världen.

Medlem

Elden Ring, Dark Souls m.fl. Pfft, fyrkantigt skrot. Dessa spel skapar en hel del meme-terial, men inte fanken finns det nå djupt och roligt med de här spelen. Mer än svårhetsgraden så folk "skrattar", och Sony är glad då folk köper nya kontroller.

Ex. 1 till meme-terial:

Klicka för mer information

Ex. 2 till meme-terial:

Klicka för mer information

Nutida Battlefield. Serien har ju tappat sitt vattenmärke, kan jag tycka som äldre. Inte för att jag gillade originalet BF1942, utan höll mig exklusivt till modden Forgotten Hope. Battlefield ska/bör ha en lite långsammare pace, men det har blivit en karakteriserad CoD-slakt. Äh, nu drälls det siffror och platina över skärmytan och gubbarna väller in som ett fall av diarré.

Medlem

Usch! såna här trådar får mig nästan illamående. Man gillar olika saker som människa, så är det bara. Att jag inte gillar ett visst spel, maträtt, öl, bil, hus etc så betyder det inte att det är överskattat. Det faller mig helt enkelt inte i smaken. Men idag så ska allt vara så svart och vitt hela tiden.
Men kör hårt, jag hittar själv till dörren.

Medlem

Trots att jag älskar Souls-spelen och Elden Ring, tycker jag att det är många aspekter av dessa spel som är överskattade. Det är flera egenskaper och mekaniker i spelen som är väldigt mediokra, men trots detta så hyllas dessa till skyn (även av mig!).

Avstängd

Mass Effect, Last of us, Fortnite (spontant de första 3 jag kom på men listan kan göras lååång)

Skrivet av jageco:

Typ allt från Nintendo. Barnspel som bara förvuxna bebisar kan gilla. Väx upp!

..och 100% detta^

Medlem

Death Stranding faktiskt.

Medlem
Skrivet av Therant:

Usch! såna här trådar får mig nästan illamående. Man gillar olika saker som människa, så är det bara. Att jag inte gillar ett visst spel, maträtt, öl, bil, hus etc så betyder det inte att det är överskattat. Det faller mig helt enkelt inte i smaken. Men idag så ska allt vara så svart och vitt hela tiden.
Men kör hårt, jag hittar själv till dörren.

Så är det verkligen, bra skrivet!

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

The witcher.

Förlåt.

Håller med. Förutom ursäktandet dvs.

Medlem

Finns många spel som jag inte förstår hur dom kan vara kul. Av spel som faktiskt är inom mina genrer måste jag dock säga Shadow of the Colossus.

Fastade man på en fiende dök inga ledtrådar upp utan man fick antingen ge upp för alltid eller söka upp hur man ska göra. Jag gillar inte när ledtrådar dyker upp innan man knappt hunnit börja, men när man hopplöst famlat i timmar kanske man borde få en liten hint?

Ytterligare ett problem var ju att det var allt annat än självklart vad son gick att göra och inte. Ett hopp försökte jag göra minst 20 gånger (trillade man ner var det minuters springande för att komma tillbaka) utan att lyckas. Antog att man skulle ta sig upp på fienden på något annat sätt. Efter en halvtimmes misslyckat sökande prövade jag hoppet igen och klarede, utan att göra något annorlunda.

Det värsta är antagligen kameran, som är den klart sämsta kamera jag sett i ett spel. Lyckades till och med förstöra det enda som annars var kul, nämligen att rida på dom öppna fältet.

Blev en väldigt lång rant, men vill bara lägga till att hästen också var fruktansvärd att styra

Medlem

Red dead redemption 2 tycler jag är väldigt överskattat även Cyberpunk 2077


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av jageco:

Typ allt från Nintendo. Barnspel som bara förvuxna bebisar kan gilla. Väx upp!

Nog för att jag förstår att man inte behöver gilla Nintendos spel. Men att kalla folk för förvuxna bebisar för att man gillar Nintendo spel.
Njaaa säger mer om dig än om dom som spelar Nintendo


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Gillar mer att provocera folk genom att beskriva hur bra ens favoritspel är.
Sådana trådar tycker jag är roligare. Tycker spelhat är så tomt, om jag inte fastnar för ett spel ger jag upp snabbt och då har jag inget att säga om spelet.
Tycker alla spel är skattade precis som de förtjänar.

Eller nej jag kom på ett som jag också faktiskt spelat i många timmar. Dark Souls 3. Tråkiga och enformiga miljöer, allt är grått och svart och färglöst, för linjära banor, fienderna är för bloodborne-aktiga och grafiken är enligt mig fulare än den i Dark Souls 1.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nog för att jag förstår att man inte behöver gilla Nintendos spel. Men att kalla folk för förvuxna bebisar för att man gillar Nintendo spel.
Njaaa säger mer om dig än om dom som spelar Nintendo

👍👍👍

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Therant:

Usch! såna här trådar får mig nästan illamående. Man gillar olika saker som människa, så är det bara. Att jag inte gillar ett visst spel, maträtt, öl, bil, hus etc så betyder det inte att det är överskattat. Det faller mig helt enkelt inte i smaken. Men idag så ska allt vara så svart och vitt hela tiden.
Men kör hårt, jag hittar själv till dörren.

Visst gillar vi olika. Och det är bra så.

Men det finns ju ett fenomen bland oss människor som gör att vi antingen tokhyllar eller totaldissar saker. Film, spel, musik, whatever. Jag minns så väl när "Titanic" kom på bio, vann 11 Oscar och blev världens mest inkomstbringande film. Den var universellt älskad. Sedan kom motreaktionen, och plötsligt var den bland många världens sämsta film. Inte 3/5 utan 1/5. Det är intressant det där.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det absolut mest överskattade spelet i min mening är Undertale.
Ni andra får gärna hjälpa mig förstå varför det blivit så populärt. Jag har full förståelse för att vi har olika smak, men just Undertale har jag svårt att greppa varifrån populariteten kommer.

Ori-spelen (Plattformandet och kontrollerna) eller Last of Us 2 (Manus) tycker t.ex. jag personligen inte om, men jag kan samtidigt förstå varför andra gör det.
Undertale däremot förstår jag verkligen inte alls varför folk ens gillar till att börja med.

Medlem

Bioshock infinite och dishonored.

Skriv svar