Fable-utvecklingen sägs gå långsamt eftersom Playground saknar rpg-erfarenhet

Robot
Fable-utvecklingen sägs gå långsamt eftersom Playground saknar rpg-erfarenhet

Bilspel och rollspel fungerar lite annorlunda.

#Fable, #Playground-games, #nyhetstips


Medlem

Det är kört med andra ord.

Medlem

Får de spelet att fungera bättre än fable 3 så är det ju en vinst. Måste erkänna att jag inte kan uttala mig om storyn i det spelet men all loading och Interface fick mig att avinstallera efter bara någon timme eller så...

Medlem

Oerhört chockerande... Eller inte!

Två helt olika genrer som kräver olika kunskaper.

Redaktör

Det kan finnas naturliga förklaringar också. De har börjat från scratch och anställt massa nytt folk, och det har surrats om att Fable görs av en egen studio. Sen tar ju stora rollspel ofta väldigt lång tid att göra. Bara att hålla tummarna. Och i slutändan föredrar väl alla att vänta på ett bra spel än att få ett mindre bra spel tidigare. Eller vad säger Dice?


signatur
Medlem

Färdigt år 2030!

Är helt okej med att det går långsamt!
Och det verkar ju som att dom har självinsikt att dom inte är så erfarna på det, och det är ju bra så dom kanske är mer noggrann än att det ska gå hastigt.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Är helt okej med att det går långsamt!
Och det verkar ju som att dom har självinsikt att dom inte är så erfarna på det, och det är ju bra så dom kanske är mer noggrann än att det ska gå hastigt.

Det är bra att vara positiv. Men jag tror deras budskap är att vi ska sänka förväntningarna

Skrivet av itsnotme:

Det är bra att vara positiv. Men jag tror deras budskap är att vi ska sänka förväntningarna

Och det får du tro 👍


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Slow and steady wins the race, visst? Håller tummarna för att det här bli bra, älskar Fable. Bra att de tar tid på sig, det enda jag kan tycka är att det känns lite onödigt att ens annonsera det hela så långt i förväg.

Medlem

Jag sitter lugnt i båten. Playground verkar vara duktiga, duktigt folk kan alltid lära sig nya saker, samtidigt som de anställer den kompetens som saknas. Det enda orosmomentet jag ser är deadline, att spelet SKA komma ett visst datum oavsett skick. Har de ingen sådan deadline utan att spelet får ta den tid det tar så ser jag inte detta som ett problem.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

KoP
Medlem

Det är ju bara plocka in Peter Molyneux som konsult så har dom kommit över den värsta tröskeln.

Medlem

Studion utannonserar Fable med en fet trailer , men har ej löst RPG’n.
Tänker man inte sådant innan ?
Hypen stendog, kanske lika bra det. Kan ju dock bli sjukt överraskad om spelet motbevisar ens låga förhoppning👍🏻


signatur

Banksy

Medlem

Är själv ej längre del av MS ekosystem, men har väldigt goda minnen av att ha spelat många timmar av Fable och Fable 2 (trean låter vi vara onämnd)..

Med det sagt: Önskar allt väl pt den här utvecklingen och att Fable kommer tillbaka till sin forna glans!

Avstängd
Skrivet av Kalliban:

Slow and steady wins the race, visst? Håller tummarna för att det här bli bra, älskar Fable. Bra att de tar tid på sig, det enda jag kan tycka är att det känns lite onödigt att ens annonsera det hela så långt i förväg.

Det ryktades hela tiden att de arbetade på Fable. Så de kunde väl lika gärna köra med öppna kort. Och det hjälper säkert rekryteringen av folk när man bygger ny studio.

Medlem

Microsoft hantering av hela Fable serien och Lionhead Studios har varit så grovt inkompetent det är svårt att förlåta det lärde jag mig ganska fort som testare hos Lionhead. Chefen över Microsoft spel beslut var nog bland dom mest korkade personer jag träffat på, hade sitt huvud så högt uppkört i sitt eget arsle du kände lukten så fort han prata.

1
Skriv svar