Platinumgames nya vd vill satsa på större och längre spel

Robot
Platinumgames nya vd vill satsa på större och längre spel

En skiftning från singleplayer till live service-titlar?

#Babylons-fall, #Platinumgames


Medlem

Oh jag vill ha mindre och kortare spel nuförtiden, typ 8-10timmar. Vill ha tid till annat. Tiden är en bristvara.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Oh jag vill ha mindre och kortare spel nuförtiden, typ 8-10timmar. Vill ha tid till annat. Tiden är en bristvara.

runt 15h, där är den magiska gränsen där spelet kan innehålla perfekt mycket story utan att kännas fattigt och där spelet inte hinner bli för enformigt


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

10-15 tim brukar vara lagom. Allt över 20 är för mycket.

Medlem

deras spel har ju ofta väldigt högt replay value, för egen del brukar det bli rätt många varv när de släpper en titel. kan dock bli intressant att se vad det skulle innebära för exempelvis Bayonetta om de både gör det längre och behåller samma slags svårighetsgrader med achievements och unlocks, man måste ju inte spela om, och om det bara gäller start till slut på en enda svårighetsgrad går det ju ganska snabbt i somliga titlar.


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Spel kan vara korta, kan vara långa. Men jag behöver ett slut i spelet. Inte en ständigt pågående. Hur mycket jag än tycker om ett spel så plockar jag inte upp det flera månader senare för nytt innehåll.


signatur

Ultrazine

Medlem

Tycker att Kojima och Platinum kan jobba på ett nytt Metal Gear Rising, riktigt sugen på ett nytt

Medlem
Yupp .
Skrivet av farbrorwiwi:

deras spel har ju ofta väldigt högt replay value, för egen del brukar det bli rätt många varv när de släpper en titel. kan dock bli intressant att se vad det skulle innebära för exempelvis Bayonetta om de både gör det längre och behåller samma slags svårighetsgrader med achievements och unlocks, man måste ju inte spela om, och om det bara gäller start till slut på en enda svårighetsgrad går det ju ganska snabbt i somliga titlar.

High scores, svårighetsgrader, lite challenges och progression. De spel jag kört har varit fina fisken och jag har ibland spelat om

1
Skriv svar