Rocksteadys Suicide Squad-spel sägs ha blivit försenat

Robot
Rocksteadys Suicide Squad-spel sägs ha blivit försenat

En rapport säger att vi får vänta till nästa år.

#Rocksteady, #Suicide-squad


Medlem

Tråkigt men väntar hellre till nästa år och får spela ett färdigt spel än tvärt om.

Medlem

Med tanke på hur vanligt det är att spel ”försenas” numera, så kan man börja ifrågasätta om datumen som sätts är realistiska ens när dom sätts? Så jävla dåliga kan inte var och varannan studio vara att dom konstant missbedömer det enda dom håller på med, med flera år.

Det känns mer som pr/ledning vill börja veva igång hypemaskinen snarare än att vänta med ett releasedatum, eller sätta ett som är för många år bort.

Då tar man hellre ett datum i ”närtid”, börjar pumpa hypetåget och sen kommer ett ”väntat” uppskjut…

Medlem
Skrivet av whoo:

Med tanke på hur vanligt det är att spel ”försenas” numera, så kan man börja ifrågasätta om datumen som sätts är realistiska ens när dom sätts? Så jävla dåliga kan inte var och varannan studio vara att dom konstant missbedömer det enda dom håller på med, med flera år.

Det känns mer som pr/ledning vill börja veva igång hypemaskinen snarare än att vänta med ett releasedatum, eller sätta ett som är för många år bort.

Då tar man hellre ett datum i ”närtid”, börjar pumpa hypetåget och sen kommer ett ”väntat” uppskjut…

Skulle gissa att det ofta handlar om är alldeles för tight deadline och budget från förläggaren som är problemet (alternativt att det ingick i pitchen för att ens få intresse). Som jag förstått det är det mer regel än undantag att förväntningarna är helt orealistiska. När man sedan inser att det inte kommer hålla ger man en pott som finansierar förseningen😕

Medlem

2023 blir förhoppningsvis året när de senaste konsolerna får strecka på benen, det är väl nästan bara Starfield och Stalker 2(hinner de släppas?)om ens det som pressar hårdvaran i år?

Jag är dock glad att utvecklare skjuter upp releaser, även om det inte alltid hjälper tillräckligt tyvärr.
Det man har fått se än så länge ser ju väldigt bra ut här och har de ett år till på sig så kan det ju bara bli bättre

Edit* kom på att vi har Forspoken också.
Jag älskar Square och tycker att FF15 samt FF7:R är fantastiska, men känner tyvärr ingen hype inför Forspoken.
Vet inte heller vad jag ska tro om Strangers i paradise, det ser ju inte jättekul ut.
FF15 såg ju i och för sig inte heller jättekul ut innan jag började spela det och nu så tycker jag att det är väldigt bra.
Jag får väl vänta på recensioner antar jag och våga chansa lite.

Medlem

Jag är verkligen helt fine med att spel skjuts upp, tycker utvecklingen ska få ta exakt så lång tid som behövs för att göra ett spel. Det börjar dock bli tråkigt med den här trenden där alla spel som announcas sedan ska följas upp med ett announcement 3 månader senare där dom berättar att det skjuts upp.

Ett announcement om spelsläpp betyder ingenting längre.

Medlem

Trist om det inte hinner med att bli klart i år. Ser fram emot RockSteadys nästa superhjälte lir. Arkham serien är vansinnigt bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Man undrar ju om den otroliga succen med Peacemaker gjort att de vill implementera honom i spelet? Och att det är därför det är försenat? Enligt Nyheter är det den största Streamde serien just nu. Warner kanske tvingar Rocksteady?

1
Skriv svar