The Book of Boba Fett

Fragtjuv
The Book of Boba Fett

Vad tycker FZ om senaste Star Wars-serien hittills? Själv tycker jag att serien blandat och gett hittills då avsnitt 3 var mer eller mindre parodiskt medan avsnitt 5 var så bra att jag fick ställa mig upp emellanåt!

Nu ska det bli ruskigt intressant att se vad de gör av de två sista avsnitten.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Serien får en chans till efter avsnitt 5. Annarsr det peacemaker som gäller, mycket bättre

Medlem

Jag tycker den och Mandalorian håller samma kvalité. Långt ifrån det bästa man sett, men tillräckligt bra för att ta sig igenom. Specialeffekter är ibland väldigt B i mitt tycke. Men som sagt, det duger.

Medlem

dome sabbade boba fett med. hur är det möjligt? den ända coola karaktären i star wars.

Medlem

Jag gillar det även om jag sett bättre. Just nu tycker jag att Mandalorian är bättre som serie än Boba Fetts serie. Men senaste avsnittet visade potential pga orsaker


signatur

Halo kompis!

Medlem

Tycker de hållt bra nivå, förutom det där färgglada som dök upp. Kollar alltid genom eftertexterna också, gillar att kolla koncept art osv och Ludwig har ännu en gång gjort bra musik (även om han troligtvis tagit inspo från Ronja Rövardotter).

Medlem

Håller Mandalorian högre.

Ojämnt och lite segt men helt OK.
Biljakten i 15km/h var ingen höjdare.
Konstigt nog var det senaste avsnittet det bästa trots att det innehöll 0% Boba.

Medlem

Varierande och stundvis svajig kvalitet (jag tittar på dig, världens långsammaste moppejakt), men jag lever i tron att det blir bättre när all etablerande storytelling är undanstökad och Boba får börja vara gangsterboss på riktigt, typ i säsong 2. Inte lika bra som The Mandalorian, men ändå mysnostalgisk underhållning smockfull av fanservice och påskägg.

Hoppas också att de ger mer regissörsjobb åt Bryce Dallas Howard och tar Robert Rodriguez ur trafik. Hans avsnitt har klart minst Star Wars-feeling.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Riktigt tråkig men har sina stunder. Har sett tre avsnitt men det lyckas som inte suga in en särskilt bra tycker jag. Känner att det är helt omöjligt att bry sig om en endaste karaktär. Mandalorian var betydligt bättre i min mening.

Medlem

Haha ja alltså moppejakten va så extremt kass på alla möjliga sätt ! Tur senaste avsnittet vägde upp!

Medlem

Avsnitt 5 är bland det fetaste jag sett i star wars-världen på ett tag. Så jävla bra.

Medlem

Kolla precis klart senaste avsnittet och slutet på de här kan bli bra. Funderar dock på varför Boba glider runt utan hjälm? Har han lämnat sitt gäng eller är han inte en redig mandolin? Tanke på hur hårt drillad Mando var med sin hjälm så känns ju Boba laglös.

Medlem
Skrivet av delli:

Kolla precis klart senaste avsnittet och slutet på de här kan bli bra. Funderar dock på varför Boba glider runt utan hjälm? Har han lämnat sitt gäng eller är han inte en redig mandolin?.....

Nog för att Boba Fett har många strängar på sin lyra, men en mandolin lär han aldrig bli


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av delli:

Kolla precis klart senaste avsnittet och slutet på de här kan bli bra. Funderar dock på varför Boba glider runt utan hjälm? Har han lämnat sitt gäng eller är han inte en redig mandolin? Tanke på hur hårt drillad Mando var med sin hjälm så känns ju Boba laglös.

De flesta Mandalorier tar av sig sina hjälmar och är inte så strikta med traditioner (t.ex. Bo Katan och hennes gäng) medan andra, som Mandos f.d. kompisar, är Star Wars-universumets motsvarighet till hardcore Jehovas Vittnen och utesluter alla som gör minsta fel.

Boba Fett är en identisk klon av sin sin far, Jango Fett. Jango å sin sida var Mandalorier, en s.k. ”foundling” som växte upp bland dem. Även Jango visade sig utan hjälm i flera olika sammanhang, så man får anta att han inte var särskilt religiös.

Boba Fett har inte haft speciellt mycket samröre med Mandalorier förutom sin fadersfigur, så han är inte heller särskilt brydd i deras sed och tradition.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hum. Nu har jag ju bara sett 4 avsnitt. Men jag är inte så imponerad än. Snyggt och proffsigt, väldigt Star Warsigt. Lite korta avsnitt, precis som Mandalorian. En del tycker det är bra, inte jag.

Medlem

Innan avsnitt 5 har det varit rätt meh.

Fragtjuv
Skrivet av PoiRan:

Hum. Nu har jag ju bara sett 4 avsnitt. Men jag är inte så imponerad än. Snyggt och proffsigt, väldigt Star Warsigt. Lite korta avsnitt, precis som Mandalorian. En del tycker det är bra, inte jag.

Jag är väl en riktig nörd när det kommer till Star Wars och uppskattar att den, som du påpekar, är väldigt Star Warsig. Det har varit väldigt tillfreställande att få lite gammal Legends-lore.

Att få lite information om Tarre Vizsla tyckte jag var riktigt coolt


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Chefredaktör

Efter avsnitt 3: Skämskudde, orkar inte med den här skiten.
Efter avsnitt 5: FUCK YEAH!!!!

Frilansare

Slutade kolla efter scooter-ligisterna

Fragtjuv
Skrivet av Joakim Bennet:

Slutade kolla efter scooter-ligisterna

Ja, till stora delar ett bedrövligt avsnitt. Ett snedsteg kan man emellertid få ta! Senaste avsnittet var helgrymt!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Frilansare
Skrivet av joelthor100:

Ja, till stora delar ett bedrövligt avsnitt. Ett snedsteg kan man emellertid få ta! Senaste avsnittet var helgrymt!

OK, ska försöka kolla vidare då!

Skribent

Bara jag som upptäckte att Cal Kestis från Jedi: Fallen order verkar ha glömt kvar sin BD-droid på Tatooine?

Tror inte att denna typ av droid funnits i universumet tidigare - kul att även spelen lyfts in i canon!

Fragtjuv
Skrivet av Somjagheter:

Bara jag som upptäckte att Cal Kestis från Jedi: Fallen order verkar ha glömt kvar sin BD-droid på Tatooine?

Tror inte att denna typ av droid funnits i universumet tidigare - kul att även spelen lyfts in i canon!

Jajamensan! Noterade den okså men jag tänkte nog att det var en robot av samma modell! Vi får se, Cal dyker säkert upp tillslut i något sammanhang.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Inte illa så här långt, visar att det går att expandera universumet i händerna på rätt människor och har säkerligen mycket att ge.
Detta trots att de verkligen gjorde ett gott försök i mitt tycke med att fjärma en stor del av fansen med sista filmen.

Serien har varit mindre woke upp till episod 4, men när Boba Fett jagar råttfångande robot medan Fennec Shand tar hand om all seriös fight/planering blev för mycket för mig, men inte så att jag slutar titta.

Trevligt också att koncept bilder ligger ute på nätet, med tillåtelse.
Synd att de dumpade Carano från Mandalorien som var en intressant karaktär.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Tycker det är riktigt underhållande. Fattade verkligen inte vespagänget dock.


signatur

1338 - One Step Above

Skribent

Jag tänker inte läsa eller bry mig om era åsikter. Onsdagar är det Boba Fett (som alltid är bra oavsett vad ni eller jag tycker) och husmanskost.

För att vara seriös: Är toksåld och tycker scooter-ligisterna var en petitess i sammanhanget. Senaste avsnittet var creme de la creme.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Säger inte att modsgänget spelade roll, dom stack bara ut med sina glada färger.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av xorpen:

Avsnitt 5 är bland det fetaste jag sett i star wars-världen på ett tag. Så jävla bra.

Boba var inte ens med i avsnittet, men jag håller med dig.
Kommer bli kul att se Din, Boba och Fennec jobba ihop o smiska lite Pykar.

Jag är taggad, och tror att TBoBF bara har mycket mer att ge, vi får hoppas att de inte kommer fler permobiljakter.
Jag gillade tiden hos Tusken-folket, har man inte koll på loren så har man nog bara sett Tusken som ett laglöst folk utan kultur.
Hoppas även få se mer av Jawas och en återkomst av Grogu.

Mandalorian blev juh bara bättre och bättre ju längre den pågick tycker jag.
Det fanns dock inget avsnitt jag inte gillade tror jag...

Det var ju lite tårar som rann på sista Mandalorian avsnittet faktiskt

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag tänker inte läsa eller bry mig om era åsikter. Onsdagar är det Boba Fett (som alltid är bra oavsett vad ni eller jag tycker) och husmanskost.

För att vara seriös: Är toksåld och tycker scooter-ligisterna var en petitess i sammanhanget. Senaste avsnittet var creme de la creme.

det var bara för det var inte om boba fett.

Medlem
Skrivet av Somjagheter:

Bara jag som upptäckte att Cal Kestis från Jedi: Fallen order verkar ha glömt kvar sin BD-droid på Tatooine?

Tror inte att denna typ av droid funnits i universumet tidigare - kul att även spelen lyfts in i canon!

Tänkte på det också. Någon Star Wars expert som kan tidslinjen? Vars ligger Fallen Order i förhållande till The Mandalorian och The Book of Boba Fett?

123
Skriv svar