Diskutera - Vad blir årets spelsnackisar?

Robot
Diskutera - Vad blir årets spelsnackisar?

Berätta vad du ser i spåkulan.

#diskutera


Medlem
Elden Ring.

Det jag ser i spåkulan: Elden Ring kommer att vara 2022års stora snackis och sopa hem alla grandiosa priser och få mest kärlek från alla gamers, totalt sett. Pssst.. Glöm inte att det kom från mig. Trevlig god fortsättning....

För egen del skall bli intressant att följa BF2042-spektaklet och om de kan få ordning på det.

Diablo Immortal kommer förmodligen bli årets stora besvikelse, IGEN.

The Day Before kan nog tyvärr generera många spaltmeter negativt material, även om jag verkligen hoppas på det motsatt.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av LeoCross:

Det jag ser i spåkulan: Elden Ring kommer att vara 2022års stora snackis och sopa hem alla grandiosa priser och få mest kärlek från alla gamers, totalt sett. Pssst.. Glöm inte att det kom från mig. Trevlig god fortsättning....

Kommer säkert få en del "hat" nu men är inte Elden Ring bara ett reskinnat Dark Souls? Jag har inte haft något som helst sug efter Elden Ring då jag inte gillar Dark Souls-spelen (bara testat ettan en kort stund).

Någon som har mer koll kanske kan övertala mig om Elden Ring?

Medlem

Jag intresserar mig mindre och mindre för det som anses mainstream pannkaksspel så jag ser fram emot året med ny VR-hårdvara som tex PSVR2 och vad för spel som kommer släppas.
Jag tror att med PSVR2 så kan standarden på VR-spel höjas ett snäpp och det gynnar både PC och PS.

Sen ser jag fram emot Steam Deck, release och att man själv får den då jag förbokat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Payday 3 (första bilderna)

Medlem

Förutspår att Fanstratics kommer bli en stor snackis så fort kickstartern läggs ut och det finns bilder/video att se på spelet.

Medlem

Släpps Botw2 är det väl helt klart det som kommer ha flest ögon på sig när det kommer till förväntningar då det är världens högst rankade spel de senaste åren, eller kanske någonsin.

It's not a lake, it's an ocean

Något som inte utannonserats än, kan man ju alltid hoppas. Annars hoppas jag att Starfield släpps som planerat och blir något i hästväg.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Flakmonkey

Ska man se det spel som blir mest omtalat även utanför vår sfär där man läser på gamingsidor och annat så tror jag nog att det blir någon ny viral hit likt Fall guys eller Among us. Något som kommer från ingenstans, får fotfäste bland rätt streamers och som kan spelas av alla och på allt.

Mest omskrivet för de mer inbitna är knepigare, beror ju på vad som släpps, men det lär inte bli det spel som är bäst utan snarare det som blir årets största magplask som Cyberpunk. Vi konsumenter tycks ju ha en tendens att bry oss mer om sådant vi inte gillar än det vi tycker om av någon sjuk anledning. Har svårt att se att Nintendo misslyckas med Zelda och eller Santa Monica med God of War men kanske ska man sätta ett varningens finger för Starfield? Kommer det kunna leva upp till förväntningarna? Vara (relativt) buggfritt? Jag hoppas det, men ser samtidigt att det kan vara något av ett omöjligt uppdrag att göra alla nöjda och riskerar då att bli årets snackis oavsett.

Skribent

Jag tror NFT kommer ta upp en hel del av snacket. På samma sätt som DLC inte direkt togs emot med öppna armar så är jag tämligen säker på att det blir samma sak med NFT, däremot tror jag inte NFT kommer bli så generellt accepterat som DLC är nuförtiden.

Fragtjuv

Starfield hoppas jag mycket på eftersom jag tror att det kan vara något relativt nytt. Inte bara ett Fallout i rymden.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av enborn:

Kommer säkert få en del "hat" nu men är inte Elden Ring bara ett reskinnat Dark Souls? Jag har inte haft något som helst sug efter Elden Ring då jag inte gillar Dark Souls-spelen (bara testat ettan en kort stund).

Någon som har mer koll kanske kan övertala mig om Elden Ring?

hat och hat, du beskriver exakt det alla soulsfans hoppas på, fast får det att låta som om det vore ett problem på något sätt.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Släpps Botw2 är det väl helt klart det som kommer ha flest ögon på sig när det kommer till förväntningar då det är världens högst rankade spel de senaste åren, eller kanske någonsin.

Helt sjukt tanke på hur uselt första botw är. Satan, höll på dö irl pga uttråkning.

Medlem

Allt jag vet, är att jag vill sitta i ett nedsläckt rum, med lite ljus tända, en varm kopp kaffe, med en luddig och mysig filt runt mig - medans jag spelar Hogwarts Legacy.

Geeks Gaming
Skrivet av joelthor100:

Starfield hoppas jag mycket på eftersom jag tror att det kan vara något relativt nytt. Inte bara ett Fallout i rymden.

Har också höga förhoppningar på starfield. Förhoppningsvis står Phil Spencer med piskan och övervakar allt så det inte blir ett gigantiskt magplask.

Jag tar gärna ett skyrim in späjs med lite retro-scifivibbar

Sen är jag kanske pessimistisk men jag tror tyvärr inte det kommer under 2022

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Har också höga förhoppningar på starfield. Förhoppningsvis står Phil Spencer med piskan och övervakar allt så det inte blir ett gigantiskt magplask.

Jag tar gärna ett skyrim in späjs med lite retro-scifivibbar

Sen är jag kanske pessimistisk men jag tror tyvärr inte det kommer under 2022

Dom har ju gått ut att det garanterat släpps i november.
Sen får man ju se hur skicket är utav spelet.

Är det bra eller är det ett nytt cyberpunk på det hela?

Medlem

Starfield helt klart, andra spel kan vara bra och rent av fantastiska, men Bethesdas alster är alltid snackisar innan och långt efter dom släppts.

Ibland för att dom är fantastiska (Morrowind, Oblivion, Fallout 3, Skyrim) Ibland av helt andra orsaker (Fallout 76).

Hoppas Starfield sällar sig till den förra kategorin.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av noreason:

Helt sjukt tanke på hur uselt första botw är. Satan, höll på dö irl pga uttråkning.

Sedärja

Medlem

Tror INTE på starfield eftersom det blir plattformsexklusivt och förmodligen inte färdigt under året heller.
Tror INTE på Elden ring för det är för smalt - säkert älskat/hatat av en känslomässigt "stark" grupp "riktiga" gamers, men ingen jättegrej. Ja, det kommer att snackas mycket initialt, men... I så fall tror jag mer på Spider-man 2-snackis ändå. Lite samma med ev Nintendo-spel; Snackis i en rätt begränsad grupp som vi andra lyssnar lite bakfullt avslaget på.
Battlefield, kanske... Kommer det att göra en Battlefront 2 och "rädda" skiten? Jo, ja, kanske, men inte snackades det så mycket om att de gjorde det med Battlefront 2?

Själv tror jag kaaaanske vi snackar om relaunchen av Cyberpunk. Kan de göra en No Man's Sky av det? Vill de göra det och återställa sin Witcher 3-glory?
Kan det bli ett bra Star Wars-år? Förmodligen inte.
Kommer Vampires: TM2 ut? Förmodligen inte. Om det kommer, kommer det att vara skit? Säkerligen! Kommer det att bli en snackis: Garanterat! Kommer modders att göra det bra? Åh vad jag hoppas att svaret är ett resolut JA! (Lustigt nog kan jag inte avbeställa det på Steam (helt köpt med kuponger när jag köpte Index.).)
Dying Light 2 - folk spelar ju fortfarande ettan. Bör generera mycket snack.

Tittade precis på "populära kommande släpp" på Steam med vuxenfilter av. Oh! My! GOOOD! Pope simulator? Orc Massage? Fler ETC2 map packs? Vi lär nog bli förvånade över vad som säljer. Eller så blir det en remake/remaster igen (ME legendary edition fick ju mycket snack i år). Hoppas fortfarande AC-serien ska "återhämta" sig med en total remake av originalet utan fantasymonster med fokus på historia och historier.

Medlem

Jag hoppas att NFT blir största snackisen och att spelarbasen tok vägrar skiten i protest.

Medlem

1. Horizon Forbidden West får högre metacritic betyg än God of War - Ragnarök, båda får dock över 90
2. Microsoft köper Ubisoft
3. Bloodborne remastered släpps till PC och PS5
4. Bloodborne 2 utannonseras och görs av Bluepoint i samarbete med Fromsoft
5. Starfield försenas till 2023
6. PSVR2 släpps i november och kommer kosta ca 4000:-, scalper-kaos uppstår inte denna gång p.g.a mer kontrollerad release.
7. Last of us Factions 2 släpps till hösten och blir free to play, släpps samtidigt till PC
8. HBO:s last of us serie får premiär i slutet av oktober.
9. Sony utannonserar ett spel som ingen såg komma
10. Kojimas nästa spel utannonseras och det är tyvärr INTE Silent hill, och inte heller Death Stranding 2

The Ashen One
Skrivet av enborn:

Kommer säkert få en del "hat" nu men är inte Elden Ring bara ett reskinnat Dark Souls? Jag har inte haft något som helst sug efter Elden Ring då jag inte gillar Dark Souls-spelen (bara testat ettan en kort stund).

Någon som har mer koll kanske kan övertala mig om Elden Ring?

Varför övertala någon som bara slickat på svampen innan dem fått eftereffekterna?
Om Du inte rört konceptet tillräckligt och bara har dålig eftersmak, och inte är villig att lägga in tid för att förstå charmen, se vidare.
Många som spelar dessa spel är äldre som växte upp med Nintendo 8 bitar.. Spelen har charm och en svårighetsgrad tills du lärt dig
vad som är det som håller dig tillbaka.

Det är lite som att gå i skolan fast på en rolig nivå är alltid min upplevelse, och du blir belönad i slutändan av allt du gått igenom.
Få spel som ger denna känslan av att du faktiskt knöt ihop påsen.

Men som sagt inte för alla, men jag jämnför det lite som med Metal musik var för mig när jag var 12 år gammal, du lyssnar och lyssnar och sen fattar du det och du kan inte sova utan det ^^

Tips till alla, mat, musik, spel .. Det du inte gillar behöver du pröva på fler ggr innan du vet att du inte tycker om/njuter/får ut något av det. Det är naturligt att saker som du måste bearbeta/jobba för/problemlösa är såndant som ger avsmak i första mötet.

Hursomhelst så får du känna hur du vill. Är det inte för dig så är det inte. Ingen människa är tvingad att tycka om det som majoriteten av samhället tycker om.

Medlem
Skrivet av enborn:

Kommer säkert få en del "hat" nu men är inte Elden Ring bara ett reskinnat Dark Souls? Jag har inte haft något som helst sug efter Elden Ring då jag inte gillar Dark Souls-spelen (bara testat ettan en kort stund).

Någon som har mer koll kanske kan övertala mig om Elden Ring?

Sagt det förr , det är helt ok att inte förstå eller vilja förstå souls-spelen eller ta del av hypen. Men låt oss som taggar elden göra det i fred ✌️


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag tror Xbox Game Pass kommer bli årets stora snackis, tillsammans med det ännu oannonserade Xbox spelet av Compulsion Games som borde få ett reveal under sommaren...


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Starfield kommer bli årets största snackis.

Medlem

Jag kommer att lista en hel del negativt nu och avsluta med det positiva.

Negativa.
- Tror vi tyvärr kommer att få fortsätta att se skandaler inom spelindustrin och detta måste upp och snackas om då det på vissa håll lär vara genomrutten från toppen.
- Tror även som vissa andra här att NTF kommer komma upp på tapeten mer och mer , detta kommer att skapa kritik (förhoppningsvis) och på så sätt göra det till en snackis.
- Även negativa följder för spelstudios pga pandemin.

Positiva.
- I en kris (pandemin med medföljande delar) så finns potenciall att det skapas något väldigt udda, min tanke är då alltså att det kommer utannonseras (inte nödvänsigtvis släppas) ett spel/upplevelse som verkligen går utanför boxen och skapar en stor wowkänsla.
- I spåret av all negativt kring hur klimatet varit i vissa spelstudios så hoppas jag och tror att ur all denna kritik så kommer det även komma positivta delar där man verkligen ser att företag gör förändring och tar saker på allvar.

Jag hoppas förstås att vi slipper det negativa, men det är väl inte direkt troligt.

Medlem

Lost Ark kommer bli årets största spel, ALLA kommer spela Lost Ark, det är min förutsägelse!

Medlem

Största snackisen tror jag kommer bli "Switch 2", utannonserad/teasad under hösten och släpp i april nästa år tillsammans med BotW 2 (som även kommer i version till Switch).
Starfield antingen försenad eller släppt i ett icke färdigt skick som gör att det blir överfullt på social media med memes från spelet.

Medlem

Starfield, Skyrim i rymden.

12
Skriv svar