MOBA-klassikern Heroes of Newerth slår igen nästa år
Verkligen tråkigt, har spenderat många, måååånga timmar med HoN. Enligt mig var det det bästa och mest slipade MOBA:t på sin tid, snabbare och rappare än vad Dota 2 var/är. Man hade ett gyllene läge för många år sedan när man faktiskt hade en stor spelarbas men man tog inte riktigt vara på det. Tänker mycket på Custom maps och liknande som var lovat från början men kom först många år senare, i en väldigt avskalad variant. Det hade kunnat ge det en stor fördel mot just LoL och Dota 2.
Men har många fina minnen från sena kvällar och nätter, kommer nog alltid hålla HoN som ett av mina favoritspel.
Hade det inte varit pga uselt ledarskap och annat drama hade HoN kunnat bli riktigt stort. Det var verkligen före sin tid.
På vilket sätt var de före sin tid med tanke på att Dota släpptes typ 7 år tidigare? Först på att kopiera Dota?
Genuint nyfiken för har själv bara testat HoN lite, fastnade inte riktigt men lirade mycket Dota i wc3 förr.
På vilket sätt var de före sin tid med tanke på att Dota släpptes typ 7 år tidigare? Först på att kopiera Dota?
Genuint nyfiken för har själv bara testat HoN lite, fastnade inte riktigt men lirade mycket Dota i wc3 förr.
Framförallt tänker jag på funktioner som replay, stats, profiler, compendium osv minns inte exakt men dom hade en hel del som man ser spel idag lanserar efter flera år, eller inte alls
HoN hade den absolut värsta online communityn, spelet var överdröst med eletism och du hade inte en chans som ny spelare.
du menar som alla competetiva mp spel har?
Det kommer hand i hand med alla.
Lol,dota,hon cs, det kommer aldirg försvinna dock kan det motarbetas så gott det går men viktigaste som jag brukar säga är du i internetvärlden kan du tyvärr inte ta illa upp åt allt utan du behöver skin i näsan och inte ta åt dig.
För det kommer otrevliga jävlar även om du är bäst på servern är folk otrevliga.
du menar som alla competetiva mp spel har?
Det kommer hand i hand med alla.
Lol,dota,hon cs, det kommer aldirg försvinna dock kan det motarbetas så gott det går men viktigaste som jag brukar säga är du i internetvärlden kan du tyvärr inte ta illa upp åt allt utan du behöver skin i näsan och inte ta åt dig.
För det kommer otrevliga jävlar även om du är bäst på servern är folk otrevliga.
Du förstår inte vad jag menade, spelet var sjukt ovälkomnande för nya spelare där det förväntades att de skulle kunna allt från dag ett.
IDKFA
Framförallt tänker jag på funktioner som replay, stats, profiler, compendium osv minns inte exakt men dom hade en hel del som man ser spel idag lanserar efter flera år, eller inte alls
Ah okej, då förstår jag
Du förstår inte vad jag menade, spelet var sjukt ovälkomnande för nya spelare där det förväntades att de skulle kunna allt från dag ett.
Det är så i alla mp spel inte bara hon.
Du förstår inte vad jag menade, spelet var sjukt ovälkomnande för nya spelare där det förväntades att de skulle kunna allt från dag ett.
Prova komma in som ny i overwatch
Det enda MOBA't som lyckats fånga mig som spelare. Det var helt överlägset de andra stora, DOTA2 och HoN, i fråga om gameplay. Hjältarna var väl så klart väldigt lik de i andra MOBA men känslan och farten i HoN överglänste solklart sina konkurrenter.
Spelarbasen dock kunde till 95% liknas vid en påse avföring. Det var som att hela människosläktets sämsta representanter samlats omkring ett spel och där frodades de i frånvaron av en kärleksfull hand från utvecklaren/utgivaren.
Jag gillade HoN som spel väldigt mycket. Det är dock så sorgligt vad mycket potential som kastades bort.
Det är tydligt att HoN är populärt bland en trogen skara spelare. Personligen fastnade jag aldrig för HoN utan gick snabbt över på Dota2. Jag tycker ändå att det är tråkigt att HoN inte får leva kvar. HoN har haft det tufft då det sålts runt genom året, tror totalt 3 studios tagit sig ann det. I en perfekt värld hade HoN släpps som freeware eller open source och så hade communityt fått driva det vidare.