Har du haft svårt för en spelbar huvudkaraktär i ett spel?

Medlem

Duke från Duke Nukem är den första som poppar upp i huvudet. Jag mår dåligt av att ens behöva tänka på den karaktären.

Är heller inte helt såld på Solid Snake även fast jag älskar spelen. David Hayters röst är helt enkelt för larvig. Keifer Sutherlands inhopp räknas inte då Snake knappt pratade i Metal Gear 5.

Medlem

Det är sällan jag stör mig märkvärt på någon huvudkaraktär men Geralt fullständigt förstör Witcher spelen för mig. Det är inte den karaktären jag vill spela i den typen av spel. Jag vet att man kan välja själv till viss del men det känns ofta som att det finns "Geralts val" och sedan de andra valen.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Aloy i Horizon: Zero Dawn

Inget direkt hat men nog den minst omtyckta huvudkaraktären i något stort lir jag spelat.
Många gånger tyckte jag om hennes persona, men många andra gånger känns det otroligt krystat och try-hard-mässigt.

Medlem

Är ganska tråkigt när man måste spela som Clank I Ratchet & Clank spelen. Har aldrig gillat de partierna.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Ejziponken:

Luigi kanske? Jävligt störig snubbe.

Undra om inte Luigi är den mest mobbade tv-spelskaraktären alla tider? Ville man vara elak mot någon när man spelade på NES/SNES etc så sade man "du får vara Luigi"

Medlem

Abby i tLoU2. Jag avskydde henne från början till slut. Nog för att jag genom spelets gång kom att förstå henne, men det spelade ingen roll. Skulle lätt betala 300 kr för en DLC med ett alternativt slut. (Ja, även om det blev ännu mörkare.)

Hade också oerhört svårt för karaktärerna i Death Stranding. De kändes inte bara som karikatyrer. De kändes som konstlade och överdrivet finurliga karikatyrer. Gjorde i slutändan spelet ospelbart för mig.

Vill också påstå att jag tyckte huvudpersonen i RDR2 var ganska tråkig, i varje fall de första ~10h som jag spelade. Kändes lite som Gordon Freeman. En karaktär som folk pratade med, men som inte hade någon egen personlighet.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv
Skrivet av Miindz:

Aloy i Horizon: Zero Dawn

Inget direkt hat men nog den minst omtyckta huvudkaraktären i något stort lir jag spelat.
Många gånger tyckte jag om hennes persona, men många andra gånger känns det otroligt krystat och try-hard-mässigt.

Håller med om Aloy. Vilket är lite konstigt, för röstskådespelaren i sig tycker jag om, hon brukar vara med i Critical Role och är rätt rolig. Det är som att hon var totalt "off her game" när de spelade in HZD.
Tyckte all dialog i det spelet kändes krystad.
Hatar framför allt när karaktärer pratar för sig själva för att driva storyn framåt. Det är ett tecken på lazy writing.

Medlem

Får hålla med om Aloy. Jag gillade Horizon men hon förstörde nog mer för mig än vad hon tillförde. Sjukt tråkig karaktär. Instämmer med Mojo här över om dialogerna i spelet. Jag har nog aldrig skippat så mycket dialog i något spel öht. Noll känsla, alla npc.er inkluderade.

Backloggens befriare

signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv
Skrivet av Espresso_Bengt:

Undra om inte Luigi är den mest mobbade tv-spelskaraktären alla tider? Ville man vara elak mot någon när man spelade på NES/SNES etc så sade man "du får vara Luigi"

Gillar ju att vara Luigi nu men på NES var det inte alls kul eftersom det bara var den som spelade som Mario som kunde pausa och det kunde utnyttjas.

Medlem

Vill gärna gilla Aloy men det går inte, otroligt tråkig karaktär på så många sätt. Spelet i sig är väldigt fint och kul annars.

Wario, Peach, - aldrig gillat dem
Spyro - Bara namnet får en att vilja kräkas
Kratos - Boy! Hurrrmph, snark - Men väldigt bra spel annars.
Alla karaktärer i borderlands

Medlem

Har alltid avskytt Geralt. Witcher serien hade varit så mycket bättre om jag fick bygga min egen figur. Ezio från Assassins Creed 2 var också ett riktigt kräkmedel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Skulle säga huvudkaraktären i Asscreed unity.
Med undantag för hans relation med templar tjejen och DLC som var efter spelets slut, var han tråkig.
Hans personlighet var Ezio men utan charmen som Ezio hade i det första spelet.
Om han skulle vara en färg, då skulle han vara beige.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Är nog days gone för mig, huvudpersonen är sådan kliche och tråkig att han drar ned hela spelet med sig.
Skådespeleriet är i klass med första resident evil.

Skrivet av Chicobello:

Intressant. Själv avskydde jag Trevor och älskade Abby. Vad olika man kan vara ändå.

Haha ja jo. Skulle nog dock inte säga att jag avskydde Abby efter spelets slut. Var ju där i början av förklarliga skäl då

Inaktiv

Har väldigt svårt för EZIO. En italiensk sliskig strandraggare. Klickade förbi samtliga cutscenes efter ett tag. Att han dessutom var med i tre Assassins gjorde det inte bättre.

Svårt för Mario med. Helst efter att han fick en röst. Bra spel men störande karaktär. Skulle mycket hellre se Luigi i huvudrollen i vanliga Mario spel. Lite synd att de gjorde honom så mesig i Mansion spelen.

Medlem

Trevor i GTA V... absolut den sämsta och tråkigaste karaktären någonsin. Punkt slut.

Medlem

Layla Hassan, från de nya Assassin's Creed-spelen.

Inte så jättemånga men har hunnit påminna mig ett par stycken.

Ena halvan av ensemblen i Final Fantasy XIII (Lightning, Snow och Hope)

Gud, namnen...
Enformighet är verkligen basta beskrivningen på dessa töntar då de har bara en sträng på sin lyra maniskt plingar på. Här är en fullständigt beskrivning:
Lightning: Squall från FFVIII fast kvinna. Sur och allvarlig.
Snow: Dudebro som är hjälten. han proklamerar det själv ca 40 tusen miljarder gånger i spelet. Så vi inte missar.
Hope: Idiotbarn som missförstått allt.

Resten av karaktärerna uppskattar jag ändå. Designen på Lightning är också rätt cool om jag ska vara ärlig.

Ellie från The Last of Us

Sorry, är inget fan av spelet. Ser inte storheten med att dras med en gnällig brat som är ful i mun. Gillar dock flera av dom andra karaktären man stöter på under resan som Tess och Bill.

Jodie från Beyond: Two Souls

I slutet får man välja om Jodie ska leva eller dö. Har aldrig tagit ett snabbare beslut.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Final Fantasy XIII dog pga i stort sett alla spelbara karaktärer för mig, endast afro-subben var ok. Värst var den där griniga ungen.

Medlem

Huvudkaraktären i the Witcher 3. Försökte spela det flera gånger men det gick bara inte tyvärr

Medlem

Geralt och Kratos.

Avstängd
Skrivet av anon_79617:

Hatar framför allt när karaktärer pratar för sig själva för att driva storyn framåt. Det är ett tecken på lazy writing.

Då är ju frågan... Pratar dom verkligen för sig själva eller tänker dom bara och spelaren får uppleva karaktärens tänk i form av ljud? Skulle ju tro det senare och tycker det är helt klart sämre när de enda gångerna man hör sin karaktär är under cutscenes och grymtande vid hopp.

Tycker det ger klart mer inlevelse när karaktärens tänk återspeglar situationen


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

När jag skrev det här insåg jag att samtliga karaktärer är från PS-exklusiva spel. Vet inte om det är för att Sony gör så bra och realistiska karaktärer att man kan frammana samma känslor för dem som man gör för folk i det verkliga livet eller om de skriver så dåliga karaktärer att man mest stör sig på dem men det var inget medvetet val för att jag avskyr Sony eller PlayStation så den sortens kommentarer undanbedes...

Abby - The Last of Us Part II:
Vissa i tråden har skrivit att de ogillade Abby tills dess att de förstod sig på henne och hennes motivation. Jag gjorde aldrig det. För mig är hennes motivation/roll i TLoU2 följande:

Abby:
"Min farsa kidnappade och tänkte ta livet av en tonårsflicka i en vag förhoppning om att hitta ett botemedel till en pandemi utan att fråga. Jag hade åtminstone gått med på att mista livet, pappsen, så då gör nog hon det också."
Ellies "pappa":
"I helvete heller, nu måste jag dessvärre skjuta dig och avsluta ditt liv smärtfritt och utanför bild."
*Abby planerar sin hämnd och riskerar alla sina vänners liv för det
*Ellies "pappa" stöter på Abby & Co. i en prekär situation och räddar deras liv
*Abby torterar utdraget Ellies "pappa" framför hennes ögon innan hon slår ihjäl honom med en golfklubba
*Ellie söker upp tre av Abbys vänner för att ta reda på var hon befinner sig. Var och en av dem väljer att attackera henne och hon dödar dem i självförsvar. Förskräckt inser hon att en av dem var gravid varpå hon bryter ihop, kastar upp och är uppenbart påverkad
*Abby skjuter en av Ellies vänner och sätter kniven mot halsen på en annan och när hon får reda på att personen i fråga är gravid utbrister hon i ett glädjetjut. Två liv tagna medelst ett knivhugg - Yippieeeeeeee!

Nathan Drake - Uncharted
Vet inte riktigt varför jag inte fastnat för honom men jag anser att hans försök till humor är tämligen dryg och att hans likgiltighet för mord inte riktigt är förenligt med hans bakgrund, yrke eller det familjeliv han visar upp i slutet av UC4. Har aldrig riktigt gillat honom som karaktär

Kratos - God of War
Varför är karln så arg? "I killed many who were deserving, and many who were not" stämmer väl ganska bra in på honom. Inte minst i GoW 3 (vill jag minnas) när han fritar en av Poseidons slavinnor för att använda henne som verktyg och krossa vartenda ben i hennes kropp för att öppna en dörr. Fenomenalt osympatisk herre i mitt tycke.

Medlem

Jag älskade Bungie´s Halo och ännu mer Master Chief.
Men, det fall TOTALT för mig när 343 Studios tog över.

Min främst ogillade karaktär är:
Master Chief EFTER 343 Studios. Bara för att han påminner mig hur awesome Bungie Master Chief var...


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem

Alla karaktärer i alla Elder Scroll-spel. DVS även karaktären man spelar.

Medlem

Hon i Horizon Zero Dawn

Medlem

Jag älskar karaktärsgalleriet från kojima så det finns duktiga japaner som kan det där med karaktärsutveckling.

Däremot har jag väldigt svårt för Rico i Just Cause. Jag fattar att det är menat att vara kosmiskt men jag skrattar inte 🙄

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

...rösten för huvudpersonen Adam Jensen är helt klart det sämsta med spelet. Ogillar den skarpt.

Vaaaaaa? Rösten gör ju hela Adam Jensen! En futuristisk Clint Eastwood!


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Vanille i Final Fantasy 13... Hon gjorde verkligen spelet helt ospelbart. Alla dessa huuh, aaah, oooh, iiih...

Här är ett 8minuters klipp (!!!!) med bara hennes ljud https://youtu.be/EYZDQNRQQh0

123
Skriv svar