Twitch har hackats, med källkod och användaruppgifter på vift

Robot
Twitch har hackats, med källkod och användaruppgifter på vift

Om det är dags att byta lösenord? Svar ja.

#twitch


Medlem

Tack för info!
Jag hade glömt bort att jag ens hade ett Twitch-konto, men nu är lösenordet på kontot bytt.

Medlem

Byta lösen, äh.. jag grubblar mer över att eventuellt byta kön och börja streama när jag slickar på mikrofoner för 800 000 kr i månaden.. helt galet vilka summor vissa streamers drar in..

Avstängd

Fan.
Jag hade mitt slit och släng lösenord på Twitch, som jag använder på mindre viktiga siter.
Nu blir det till å byta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Katana:

Byta lösen, äh.. jag grubblar mer över att eventuellt byta kön och börja streama när jag slickar på mikrofoner för 800 000 kr i månaden.. helt galet vilka summor vissa streamers drar in..

Du behöver inte byta kön för att göra det. Raka dig och ta på dig en peruk och lite smink bara om du vill se ut mer feminin.

Medlem

Alla barnpoolsbaderskor sliter sina peruker.

Medlem

Twitch har visserligen en two-factor-authentication , men man önskade sig att de tvingade en/informerade en om lösenordbyte.
Nåja, är ändå en skräp email och ovanligt lösenord, så för min del, bryr jag mig inte.

Medlem
Skrivet av Katana:

Byta lösen, äh.. jag grubblar mer över att eventuellt byta kön och börja streama när jag slickar på mikrofoner för 800 000 kr i månaden.. helt galet vilka summor vissa streamers drar in..

Så du menar att sitta och spela är ett svårare jobb?

Medlem

hela sidan borde stänga så folk kanske skaffar sig ett riktigt jobb idag. sitta o spela dra in miljoner? medans läkare tjänar knappt nånting idag.. och vilka är det som räddar liv sen? spyr på streamers.....

Medlem

Skrattade när jag läste att de utvecklar en spelklient som de kallar för Vapour (Steam)


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Så du menar att sitta och spela är ett svårare jobb?

Är nog svårare att bli populär om man bara spelar spel på Twitch. Men man slipper iaf offra värdigheten.

Skrivet av SWEBarb:

hela sidan borde stänga så folk kanske skaffar sig ett riktigt jobb idag. sitta o spela dra in miljoner? medans läkare tjänar knappt nånting idag.. och vilka är det som räddar liv sen? spyr på streamers.....

Finns vissa saker som kanske inte är bra med Twitch ur ett folkhälsoperspektiv, typ att ensamma människor kollar på Twitch som substitut för riktiga vänner. Men varför skulle det vara ett problem att streamarna tjänar mycket pengar? Varken du eller läkarna drabbas på något sätt av att de tjänar mycket. Handlar ju bara om avundsjuka...

Moderator | Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

hela sidan borde stänga så folk kanske skaffar sig ett riktigt jobb idag. sitta o spela dra in miljoner? medans läkare tjänar knappt nånting idag.. och vilka är det som räddar liv sen? spyr på streamers.....

Nog för att jag håller med om att läkare borde ha mer lön, men vad är det med folk idag som fortfarande sitter fast vid vad som är "riktiga" jobb?

Vad menas med ett riktigt jobb? Måste det vara något svårt? Fysiskt eller räcker det med att det är mentalt svårt?

Så länge man tjänar pengar så har man ett jobb. Tror nog deras föräldrar och familj är otroligt nöjd med vad de lyckats åstadkomma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av SWEBarb:

hela sidan borde stänga så folk kanske skaffar sig ett riktigt jobb idag. sitta o spela dra in miljoner? medans läkare tjänar knappt nånting idag.. och vilka är det som räddar liv sen? spyr på streamers.....

Läkare tjänar knappt nånting?
Läkare är väll av dom bäst avlönade idag.

Att streamers drar in pengar, skyll på dom som betalar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av SWEBarb:

hela sidan borde stänga så folk kanske skaffar sig ett riktigt jobb idag. sitta o spela dra in miljoner? medans läkare tjänar knappt nånting idag.. och vilka är det som räddar liv sen? spyr på streamers.....

Lite avis? 😅

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Är nog svårare att bli populär om man bara spelar spel på Twitch. Men man slipper iaf offra värdigheten.

Finns vissa saker som kanske inte är bra med Twitch ur ett folkhälsoperspektiv, typ att ensamma människor kollar på Twitch som substitut för riktiga vänner. Men varför skulle det vara ett problem att streamarna tjänar mycket pengar? Varken du eller läkarna drabbas på något sätt av att de tjänar mycket. Handlar ju bara om avundsjuka...

Men det är ju pga att spel är det som drar in pengarna. Därför är det fler som spelar. Varför tjäna pengar på att sitta och spela eller kolla på Youtube-videos stå så mycket högre i rang?

Medlem

Använder ju knappt möget, men drygt att hålla på. Har ju bytt till random lösenord överallt för år sen, så det är väl inte hela världen, mer irriterande när det börja välla in mer spam.

Medlem

Men vah drygt, använder ju samma lösen på flera andra sidor


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Men det är ju pga att spel är det som drar in pengarna. Därför är det fler som spelar. Varför tjäna pengar på att sitta och spela eller kolla på Youtube-videos stå så mycket högre i rang?

Att så många spelar på Twitch är väl för att det var sidans syfte från början och att det är väldigt lätt att komma igång med.
Men det är ju väldigt få som blir populära på Twitch, den överväldigande majoriteten som streamar har väldigt få tittare och tjänar inga pengar alls. De lever på drömmen om att någon gång slå igenom.
Jämförelsevis skulle jag gissa att det är betydligt lättare att slå igenom om man klär av sig, badar bubbelpool och slickar mikrofoner.

Att spelande anses högre i rang på Twitch tror jag är för att sidan handlade om att streama spel från början, och många tycker inte att mjukporr passar på sidan. Finns andra sidor för sådant men Twitch har väl blivit ett mellansteg för de som kan tänka sig att klä av sig för pengar men inte vill göra det på en mindre rumsren sida.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Läkare tjänar knappt nånting?
Läkare är väll av dom bäst avlönade idag.

njaa inte riktigt, det är gammal sanning att läkare är de bäst betalda men uttrycket " tjäna som en läkare " har ändå levt kvar. Många andra yrken som kommit ikapp och gått om, de har väl dock inte dåligt betalt

Medlem
Skrivet av Maysay:

Men det är ju pga att spel är det som drar in pengarna. Därför är det fler som spelar. Varför tjäna pengar på att sitta och spela eller kolla på Youtube-videos stå så mycket högre i rang?

Sorry, men det där stämmer inte riktigt.

De som är högt listade på inkomst-delen av Twitch/YT är inte spelen i sig självt som drar in pengarna, utan personerna som spelar och deras personlighet. Jag skulle inte vara förvånad om det är färre än 1% som tjänar tillräckligt på Twitch eller Youtube för att kunna livnära sig på det över huvud taget.

Det är som att klaga på att folk som idrottar på elitnivån i t.ex. Fotboll, basket eller hockey. Det är en extremt liten skara som kan livnära sig på det. Resten har det som en hobby men jobbar vanliga jobb för att kunna få tillräckligt med pengar.

Skrivet av SWEBarb:

hela sidan borde stänga så folk kanske skaffar sig ett riktigt jobb idag. sitta o spela dra in miljoner? medans läkare tjänar knappt nånting idag.. och vilka är det som räddar liv sen? spyr på streamers.....

Har du ens försökt se om det finns positiva aspekter i streams (för det finns flertal).

Tack vare streaming och Youtube så har man ökat hur mycket man donerar till välgörenheter jämfört med när internet var ett 56k modem och alla satt klistrade framför TVn istället.
Tack vare streaming och Youtube så har flera hittat stöd för att kunna hantera problem som de personerna går igenom just för tillfället (om det är mentala problem eller annat). Vet själv att Youtube har varit riktigt hjälpsam för mig att komma ifrån mina demoner när jag mådde som värst.
Tack vare streaming och Youtube så finns det mycket som man har kunnat lära sig, som annars kan ha varit svårt att förstå. Alla är inte bra på att konvertera text till praktik, men istället har lättare att kunna se demonstrationer på hur saker och ting fungerar. Jag har lärt mig spela instrument t.ex. genom att titta på lärorika videos. Jag har lärt mig mer om diverse mentala aspekter genom att kombinera text och video.

Sen tror jag att du borde titta lite hur mycket andra tjänar och vad det beror på. Känns som du tittar på saker väldigt platt och inte förstår varför vissa kan tjäna så mycket som de gör, och andra inte. Hur mycket har du donerat till läkare så att de kan få högre lön? Läkarna tjänar ändå en hel del per månad, skulle inte säga att "de tjänar knappt någonting idag"...

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Att så många spelar på Twitch är väl för att det var sidans syfte från början och att det är väldigt lätt att komma igång med.
Men det är ju väldigt få som blir populära på Twitch, den överväldigande majoriteten som streamar har väldigt få tittare och tjänar inga pengar alls. De lever på drömmen om att någon gång slå igenom.
Jämförelsevis skulle jag gissa att det är betydligt lättare att slå igenom om man klär av sig, badar bubbelpool och slickar mikrofoner.

Att spelande anses högre i rang på Twitch tror jag är för att sidan handlade om att streama spel från början, och många tycker inte att mjukporr passar på sidan. Finns andra sidor för sådant men Twitch har väl blivit ett mellansteg för de som kan tänka sig att klä av sig för pengar men inte vill göra det på en mindre rumsren sida.

Men samtidigt så måste man ju även se på att det inte är alla som tjänar på Asmr? Det är väldigt få på sidan som gör detta också. Det är nog större pengar hos dem som spelar. Diskussionen var också att Asmr skulle vara ett så "enkelt jobb". Så att börja dra in folks åsikter om mjukporr hör inte hit. Det handlade om enkla pengar. Eftersom folk verkar mäta det i hur mycket man anstränger sig, så tror jag inte att Asmr är ett så mycket "enklare jobb" än vad resten av de stora på listan gör.

Skrivet av Shamanfox:

Sorry, men det där stämmer inte riktigt.

De som är högt listade på inkomst-delen av Twitch/YT är inte spelen i sig självt som drar in pengarna, utan personerna som spelar och deras personlighet. Jag skulle inte vara förvånad om det är färre än 1% som tjänar tillräckligt på Twitch eller Youtube för att kunna livnära sig på det över huvud taget.

Det är som att klaga på att folk som idrottar på elitnivån i t.ex. Fotboll, basket eller hockey. Det är en extremt liten skara som kan livnära sig på det. Resten har det som en hobby men jobbar vanliga jobb för att kunna få tillräckligt med pengar.

Vad har det med saken att göra? Personligheten spelar väll en lika stor roll hos någon som sysslar Asmr.

Varför ska folk försöka dra in det på så många sidospår? Som inte har med diskussionen att göra.

Medlem

Men om man har två stegs auktorisering för twitch borde man klara sig ändå eller?


signatur

Gillar munkar!

Medlem
Skrivet av yonaz:

Skrattade när jag läste att de utvecklar en spelklient som de kallar för Vapour (Steam)

Troligtvis bara vapourware.

Har använt Twitch en del senaste året först, har varit en del musiker som spelat live och pratat med sina fans där. Har aldrig varit intresserad av att titta på Streamers där annars.

Metallica körde t.ex. en live spelning där i Februari, men de blev ironiskt nog tystade av DMCA: #NapstersRevenge
https://www.sportskeeda.com/esports/twitch-becomes-internet-s...

Medlem
Skrivet av Icerock:

Men om man har två stegs auktorisering för twitch borde man klara sig ändå eller?

Man borde ja. Lösenorden är också krypterade så det är inte säkert att de kommer kunna lösa krypteringen för att se lösenorden. Men för att vara på den säkra sidan så rekommenderar man alltid att man ska byta lösenord oavsett, bara för att slippa den lilla chansen på att någon har allt som behövs för att komma åt ditt konto.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tror nog deras föräldrar och familj är otroligt nöjd med vad de lyckats åstadkomma.

Stämmer nog i de flesta fall. Lite mer konfundersam vad gäller mikrofonslickarna som nämndes tidigare. 🤔

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Men samtidigt så måste man ju även se på att det inte är alla som tjänar på Asmr? Det är väldigt få på sidan som gör detta också. Det är nog större pengar hos dem som spelar. Diskussionen var också att Asmr skulle vara ett så "enkelt jobb". Så att börja dra in folks åsikter om mjukporr hör inte hit. Det handlade om enkla pengar. Eftersom folk verkar mäta det i hur mycket man anstränger sig, så tror jag inte att Asmr är ett så mycket "enklare jobb" än vad resten av de stora på listan gör.

Har ingen koll på ASMR-genren på Twitch egentligen och hur många som håller på med det, det enda jag sett är klipp på Amouranth som har en gigantisk urringning och tungkysser en mikrofon. Tror folk kollar för att de tycker det är hett mer än att de är typ ASMR-fans.

Vad som är ett "enkelt" jobb är såklart en definitionsfråga, jag menar bara att det är betydligt enklare(som i att det är mycket större chans) att bli populär och tjäna pengar på Twitch genom att klä av sig och anspela på sin sex appeal än att bara spela spel.

Att klä av sig online kommer ju med sina egna nackdelar och det är säkert ganska få som tycker det är värt priset även om man kan tjäna mycket pengar på det.

Medlem

Det är väl inte första gången twitch blivit hackat och förlorat allas lösen, eller minns jag fel? o_O

Avstängd
Skrivet av abso:

njaa inte riktigt, det är gammal sanning att läkare är de bäst betalda men uttrycket " tjäna som en läkare " har ändå levt kvar. Många andra yrken som kommit ikapp och gått om, de har väl dock inte dåligt betalt

Det är väll fortfarande spetskompetens eller ledande roller så fall.
Aldrig att "vanliga" knegare tjänar som läkare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av anon_326114:

Jag tjänar exempelvis mer än vad en läkare gör i snitt. Och jag är inte i närheten av samma utbildning som en läkare.

Ok, vad jobbar du med då?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

som en annan var inne på... om nu lösenorden är krypterade, HUR stor risk är det egentligen att dom då knäcks så att säga? undrar om jag inte är nöjd med 2-stegs ändå.... börjar bli trött på att byta varje gång en sida hackas.

12
Skriv svar