Trailer-dags! VR-versionen av Resident Evil 4 är snart här

Robot
Trailer-dags! VR-versionen av Resident Evil 4 är snart här
Medlem

Det jag uppskattar är att de verkar låta original-artstylen vara orörd. Inga hysteriska colorgrading-filter eller annan smörja, vad jag kan se.

Medlem

Kul, men mindre kul för mig som köpte 7:an med tron på att vi skulle få VR till PC ett år efter PS.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Aldrig spelat VR spel men är det möjligt att leva sig in i spelet även fast grafiken är dålig?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Aldrig spelat VR spel men är det möjligt att leva sig in i spelet även fast grafiken är dålig?

Absolut! I början när VR kom var det bara simpel grafik men det känns som att man är i spelet.

Medlem

Aldrig att jag spelar detta spel i VR 😱😱😱.

Medlem

Vilken timing, har en $10 kupong som går ut den 27e Oktober. Det blir helt klart ett köp på release (mest pga kupongen, så den inte går ut...).

Medlem

Skulle vara så himla trevligt ifall RE7 och RE4 släpps till PSVR2, det är några av de spel som jag verkligen ser fram emot när jag skaffar VR nästa år.
Hoppas även att Hitman uppdateras för de nya kontrollerna.

Listan på spel som jag ser fram emot är ganska lång nu, det finns många VR spel som verkar väldigt roliga.
Här är de 25 som jag nog ser mest fram emot i alla fall.

-RE4 och 7.
-Hitman
-Beat Sabre
-Asgards wrath
-HL:Alyx
-Tertris effect
-Star Wars squadrons
-Trover saves the universe
-Rick and Morty: Virtual Rickality
-Superhot
-No mans sky
-The walking dead Saints and sinners
-I expect you to die 1 och 2
-Moss 1 och 2
-Pavlov(CS VR typ)
-Wipeout: Omega collection
-Lone echo
-Boneworks
-Eve valkyrie
-Far point
-Robo recall
-Arizona Sunshine

Det kommer bli riktigt nice

Medlem
Skrivet av jehuty:

Absolut! I början när VR kom var det bara simpel grafik men det känns som att man är i spelet.

Det är det väl fortfarande?
Förhoppningsvis så löser PSVR2 detta då grundläggande prestandan för en stor användarbas ökas markant.
Spel som bara kommer till PC och PS5 har då möjlighet att ligga mycket närmare moderna spel, speciellt med tanke på att PS5 försöker nå 4K även i spel som inte körs i VR.
Problemet är väl att VR vill ha högre FPS, så det kommer ju inte riktigt nå upp till vanliga spels grafik, men stor skillnad från PSVR1 och Quest 2 i alla fall.

Medlem
Skrivet av Razken:

Det jag uppskattar är att de verkar låta original-artstylen vara orörd. Inga hysteriska colorgrading-filter eller annan smörja, vad jag kan se.

Det ser troget originalet ut ja 👍

Skrivet av Gaara:

Aldrig spelat VR spel men är det möjligt att leva sig in i spelet även fast grafiken är dålig?

Grafik kan nästan vara hur simpel som helst för inlevelsen.
Vad som bryter inlevelsen är mer eller mindre är om tex kontroller känns clunky och spelen inte "gör som man vill"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Skulle vara så himla trevligt ifall RE7 och RE4 släpps till PSVR2, det är några av de spel som jag verkligen ser fram emot när jag skaffar VR nästa år.
Hoppas även att Hitman uppdateras för de nya kontrollerna.

Listan på spel som jag ser fram emot är ganska lång nu, det finns många VR spel som verkar väldigt roliga.
Här är de 25 som jag nog ser mest fram emot i alla fall.

-RE4 och 7.
-Hitman
-Beat Sabre
-Wrath of Asgard
-HL:Alyx
-Tertris effect
-Star Wars squadrons
-Trover saves the universe
-Rick and Morty: Virtual Rickality
-Superhot
-No mans sky
-The walking dead Saints and sinners
-I expect you to die 1 och 2
-Moss 1 och 2
-Pavlov(CS VR typ)
-Wipeout: Omega collection
-Lone echo
-Boneworks
-Eve valkyrie
-Far point
-Robo recall
-Arizona Sunshine

Det kommer bli riktigt nice

Får jag rekommendera Demeo också, som att sitta i en källare och spela brädspel med live effekter, perfekt coop spel också

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Får jag rekommendera Demeo också, som att sitta i en källare och spela brädspel med live effekter, perfekt coop spel också

Inte riktigt det första jag tänker på när jag tänker VR, utan mer action baserade spel.
Men det kan nog säkert vara kul och lätt att fastna i.

Skulle såklart vara roligt att prova den typen av spel i VR.
Har du spelat det och hur roligt är det att spela med random folk på nätet?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Inte riktigt det första jag tänker på när jag tänker VR, utan mer action baserade spel.
Men det kan nog säkert vara kul och lätt att fastna i.

Skulle såklart vara roligt att prova den typen av spel i VR.
Har du spelat det och hur roligt är det att spela med random folk på nätet?

Ett spel som du inte skrivit på listan som jag rekommenderar är Vertigo Remastered.
Ett spel som är väldigt inspirerat av Half life och Portal.
Liknande inventory hantering som Half life Alyx.
Vertigo 2 är också på G. Blivigt försenat många ggr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Inte riktigt det första jag tänker på när jag tänker VR, utan mer action baserade spel.
Men det kan nog säkert vara kul och lätt att fastna i.

Skulle såklart vara roligt att prova den typen av spel i VR.
Har du spelat det och hur roligt är det att spela med random folk på nätet?

Har inte kört med random folk tyvärr, utan enbart med brorsan. Men det är väldigt avslappnande och roligt att köra, även solo. Ibland kan det bli mycket för skallen när vi köttat i Karnage Chronicles (tänk ARPG med loot, bossar osv i VR), så då va de nice o sätta sig ner, luta sig tillbaka o kasta tärning i VR

Medlem

FZ har postat en kort trailer här är en lite längre som jag bla postade i VR-tråden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Roligt för de ynka 1 % som äger ett sådant specifikt headset och eller VR överhuvudtaget. Bortkastade resurser.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Roligt för de ynka 1 % som äger ett sådant specifikt headset och eller VR överhuvudtaget. Bortkastade resurser.

Quest 2 har uppskattningsvis sålts i 8 miljoner exemplar och plattformen behöver fler bra titlar, så vad är problemet? Så tröttsamt med negativt VR-gnäll i varenda tråd som handlar om VR.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Roligt för de ynka 1 % som äger ett sådant specifikt headset och eller VR överhuvudtaget. Bortkastade resurser.

För mig som äntligen får min födelsedagspresent på onsdag så blir det väldigt kul!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Roligt för de ynka 1 % som äger ett sådant specifikt headset och eller VR överhuvudtaget. Bortkastade resurser.

Sovit under en sten?
Ynka 1% av vad?
Quest är idag den största VR plattformen.
Även det mest använda VR headset för PCVR på Steam.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Sovit under en sten?
Ynka 1% av vad?
Quest är idag den största VR plattformen.
Även det mest använda VR headset för PCVR på Steam.

"Det mest använda" säger inte så mycket.
Det är ungefär som argumentet "vi har aldrig haft så många... så mycket" osv.

Avstängd
Skrivet av Gesturr:

Quest 2 har uppskattningsvis sålts i 8 miljoner exemplar och plattformen behöver fler bra titlar, så vad är problemet? Så tröttsamt med negativt VR-gnäll i varenda tråd som handlar om VR.

Du kan ju annars ignorera dessa, enligt dig, gnäll istället för att gnälla tillbaka.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Du kan ju annars ignorera dessa, enligt dig, gnäll istället för att gnälla tillbaka.

Nej, för andra läsare kan få för sig att ignoranta inlägg har någon grund. Nu kunde jag t ex peka på att det finns närmare 10 miljoner potentiella kunder.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

"Det mest använda" säger inte så mycket.
Det är ungefär som argumentet "vi har aldrig haft så många... så mycket" osv.

Det säger ungefär lika mycket som det du skriver
Vad är din poäng ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gaara:

Aldrig spelat VR spel men är det möjligt att leva sig in i spelet även fast grafiken är dålig?

Nu är detta Quest så grafiken är begränsad men det spelar egentligen ingen roll. Grafiken är typ det minst viktiga i VR även om det spelar roll. Tar hellre en VR version av ett spel med sämre grafik än PC version med fin grafik fast ingen större inlevelse.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Roligt för de ynka 1 % som äger ett sådant specifikt headset och eller VR överhuvudtaget. Bortkastade resurser.

Precis skitroligt. Synd för de som ännu inte äger ett VR headet.

Avstängd
Skrivet av Gesturr:

Nej, för andra läsare kan få för sig att ignoranta inlägg har någon grund. Nu kunde jag t ex peka på att det finns närmare 10 miljoner potentiella kunder.

Vad duktig du är.

During the August 2021 survey, just over 32 percent of Steam users with a virtual reality (VR) headset stated that they had an Oculus Quest 2. Overall, just under two percent of all Steam users reported to have a VR headset.

Jävlar vilken potential. -_- NOT!
Du, jag kan också gräva fram siffror genom att google fem sekunder.

https://www.statista.com/statistics/265018/proportion-of-dire...
Här har du källa också.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Det säger ungefär lika mycket som det du skriver
Vad är din poäng ?

Min poäng är att VR är bortkastade pengar IDAG, både för konsument 8ch spelutvecklare

Avstängd
Skrivet av Proximately:

För mig som äntligen får min födelsedagspresent på onsdag så blir det väldigt kul!

Hoppas du blir nöjd

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Vad duktig du är.

During the August 2021 survey, just over 32 percent of Steam users with a virtual reality (VR) headset stated that they had an Oculus Quest 2. Overall, just under two percent of all Steam users reported to have a VR headset.

Jävlar vilken potential. -_- NOT!
Du, jag kan också gräva fram siffror genom att google fem sekunder.

https://www.statista.com/statistics/265018/proportion-of-dire...
Här har du källa också.

Men vad är poängen du vill framföra?
Är du bara på dåligt humör? en VR motståndare? nått för mig känns känns konstigt varför man ska vara det. Kan det vara Half life Alyx releasen som fortfarande spökar?
Men om man ska vara motståndare till nått bara för att det har mindre antal användare eller försäljning eller vilken anledning det nu är. Så kan ju konsol-spelare vara emot PC-spel och Mobil-spelare vara mot Konsol-spel.
Det verkar som du skjuter stolpe ut här i dina "argument"

Det finns fler Quest 2 användare som bra använder Quest och inte SteamVR och syns därmed inte i steam statsen, även en del som bara kör Oculus egna programvara för PCVR (även fast det är en väldigt minioritet idag)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Min poäng är att VR är bortkastade pengar IDAG, både för konsument 8ch spelutvecklare

Hört talas om hönan och ägget?

Det är inte bortkastade pengar för varken konsumenter eller spelutvecklare.
Det här är top 5 VR-headset på Steam
Oculus Quest 2 32.15%
Oculus Rift S 18.09%
Valve Index HMD 15.99%
HTC Vive 10.01%
Windows Mixed Reality 5.79% (samlat alla headsets)

Han skriva inlägget ovan före jag såg ditt svar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar