Solokampanjen i Gran Turismo 7 kräver ständig internetuppkoppling

Robot
Solokampanjen i Gran Turismo 7 kräver ständig internetuppkoppling
Medlem

Nu har jag visserligen ständig internetuppkoppling och bryr mig inte speciellt, men låter märkligt att behöva vara uppkopplad för att spela enspelarkampanj? Det borde en ju kunna göra offline kan jag tycka.

Medlem

Tycker att det ändå är konstigt detta, visst är det inte ofta ett problem, iaf inte i Sverige. Dock så är det ett problem i sommarstugan


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

"Dont you all have a phone!?"

Medlem

Alltså... WHY?

Har aldrig förstått mig på dethär fenomenet när det gäller konsoler. Ifall det skulle hindra kopiering eller nåt så är det ju "förståerligt", men det är ju så nischat att man knappt hört om det.
Det är säkert en skitgrej för många, men ibland händer det att nätet strular och då kan man inte köra sina "single playerspel" - på konsol.

Jag fattar ju ifall det är PC där piratkopiering är väldigt utbrett, men konsol.... alltså.... why???

Medlem

Jag hatar detta. Nog för att min lina som regel är stabil, men ingen regel utan undantag.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Och spelet kommer naturligtvis sluta fungera så fort de vill stänga ner servrarna. Måste få kunder att köpa deras nya versioner i framtiden.

Medlem
Skrivet av Razken:

Alltså... WHY?

Har aldrig förstått mig på dethär fenomenet när det gäller konsoler. Ifall det skulle hindra kopiering eller nåt så är det ju "förståerligt", men det är ju så nischat att man knappt hört om det.
Det är säkert en skitgrej för många, men ibland händer det att nätet strular och då kan man inte köra sina "single playerspel" - på konsol.

Jag fattar ju ifall det är PC där piratkopiering är väldigt utbrett, men konsol.... alltså.... why???

Always online har gått att spoofa sen det uppfanns.
Sen så är det ju inte direkt ovanligt att konsolspel laddas ned olagligt.

Inaktiv

Don't you guys have phones internet?

Medlem

Hoppas de inte släpper spelet på skiva då jag tycker alla spel på skiva bör fungera utan internet.

ELF
Medlem

Spel som kräver uppkoppling vid singleplayer är en ickefråga för mig. Köper icke ett sådant spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Blir en PS5:a så småningom och detta låg på köplistan men där kryssas det ut. Orkar inte helt enkelt. Det är en stressfaktor att behöva oroa sig över om det går att lira ett spel ifall annat inte klickar, i multiplayer är den en självklarhet men i singleplayer är det ett "Kom och ta mig långt härifrån *klapp, klapp* Långt härifrån *klapp, klapp* Långt härifrån!"


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Idioti.
När det kommer till sp så är det helt onödigt.
Om dom vill ladda upp varvtider eller nåt kan dom få det när enheten kopplas upp.
Ett spel som inte går spela offline går bort för mig personligen.

Medlem

Lär bli ett köp oavsett, med tanke på hur sällan de släpper nya spel så lär det mesta fungera i åtminstone 5-8 år, vilket är tillräckligt länge för att man ska börja tröttna på det.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Om man bor på en u-båt och inte har internet kanske man ska köpa en PS3:a istället...

Medlem

Det patchas förhoppningsvis bort så småningom.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Om man bor på en u-båt och inte har internet kanske man ska köpa en PS3:a istället...

Om du tillhör den lilla skaran som bor i ubåtar (särskilt då äldre sådana utan Internet), så är det troligen bättre att chansa på ett mer säkert kort, såsom ett hederligt schackspel, med tanke på att de flesta konsoler idag kräver internetuppkoppling för att fungera korrekt (främst då tillgång till olika uppdateringar etc)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Om du tillhör den lilla skaran som bor i ubåtar (särskilt då äldre sådana utan Internet), så är det troligen bättre att chansa på ett mer säkert kort, såsom ett hederligt schackspel, med tanke på att de flesta konsoler idag kräver internetuppkoppling för att fungera korrekt (främst då tillgång till olika uppdateringar etc)

"Xbox chief Don Mattrick, in response to the backlash over the Xbox One requiring an internet connection, said that "fortunately, we have a product for people who aren't able to get some form of connectivity, it's called Xbox 360." As an example, he referred to a crew member on a nuclear submarine, who would be better off with the 360, as it's an "offline device.""

Medlem

Ok, men det fallet handlade om att hela konsolen krävde always online, vilket inte återspeglar denna tråden som enbart handlar om ett enda spel. Hade därmed varit mer relevant att skriva "Om man bor på en u-båt och inte har internet kanske man inte ska köpa GT 7". Förespråkar dock hederligt schack oavsett


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Inget problem för mig 2022.

Medlem
Skrivet av matt76:

Ok, men det fallet handlade om att hela konsolen krävde always online, vilket inte återspeglar denna tråden som enbart handlar om ett enda spel.

Resultatet blir dock samma när du vill spela lite Gran Turismo 7.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Resultatet blir dock samma när du vill spela lite Gran Turismo 7.

Särskilt jobbigt blir det om man vill lira lite MP spel, såsom Outriders eller kommande BF 2042 (som också är always online)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Jag tycker det känns ganska ruttet faktiskt. Inte jätteintresserad av GT oavsett men som flera skriver så ska det inte behövas för SP.

Medlem

Påverkar inte mig, kommer köpa det oavsett.
Skulle internet gå ner för mig ett tag så spelar jag något annat eller tar paus från spelandet och gör något annat. Livet fortsätter, världen går inte under, etc etc.

Det enda tråkiga skulle vara om det inte patchas bort när de slutar supporta spelet, så att man kan fortsätta lira det om t.ex. 20 år när spelet anses "retro".

Medlem

Hmm, luktar lite loot lådor och mikrotransaktioner över det här...

Medlem

En anledning kan vara att dom inte vill att folk med jailbreakade ska kunna skapa crackade sparfiler med massa pengar och lurifax.
Hoppas det tas bort i slutet av livscykeln dock.

Medlem

Men är det ett problem? Alla här inne har internet? För annars skulle ni inte kunna läsa den här texten och tycka till på den här tråden. Att spel nu för tiden kräver uppkoppling är ju inget problem för de flesta.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Men är det ett problem? Alla här inne har internet? För annars skulle ni inte kunna läsa den här texten och tycka till på den här tråden. Att spel nu för tiden kräver uppkoppling är ju inget problem för de flesta.

Tror inte att det är något egentligt problem för de flesta, särskilt inte de som gillar spelserien, men en del är hellre pessimister än optimister, så att klaga faller mer naturligt. Själv tycker jag att det är dumt att tro det värsta, särskilt då det handlar om något som eventuellt kan hända om 5-10 år.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Kommer bli ett grymt spel och har absolut inga bekymmer med ständig uppkoppling.
Tror att det har med AI att göra som kommer ge dig oändligt med variationer av respons och motreaktioner i alla scenarion...

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

För er som inte har internet, så finns det en jättebra konsol som heter Xbox360 ( gammalt Microsoft ordspråk)

123
Skriv svar