Quad damage! Quake: Revitalized Edition bekräftas

Medlem
Skrivet av eld:

har piffat upp i stort sett de flesta modellerna och dess texturer i spelet!

Modellerna ser sjysta ut!

Vet du om jag kan köra Arcane Dimensions i den här nya klienten eller är det upp till modden? Hur dyker grejer upp under "Add-ons"? Är det bethesda som kommer lägga in grejer manuellt? Tacksam för svar.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Jamen det här firar vi med en kulturell välgärning, se och lär små knott som inte var påtänkta när det gibbades i fornstora dar.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Man ser ju att dom har jobbat hårt, och kanske får man inte säga det här, men det hade varit kul att se en nytolkning.

Det lär komma, detta visar snarare på att de inte glömt Quake. Det är nog ett ganska litet team som jobbat med detta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av WildThing:

Hmm, bara jag som är lite besviken? Jag hoppades på en Wolfenstein New order nytolkning. Det hade varit magiskt, men kanske är det något som kan komma om denna säljer bra som någon nämnde ovan

Jag kan tänka mig att de kör en sådan tolkning om de gör om Quake 2. Menar 2an hade ju en story, något som egentligen 1an inte direkt hade, även om det så klart skulle gå att bygga vidare på det som fanns. Men tror det är lättare att nytolka kriget med Strogg.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jobbigt som fan med den där faden, någon som vet konsolkommandot för att bli av med skiten, ser ingen inställning i menyn så. En typiskt sådant där helt onödig sak som någon kom på att man måste lägga in.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pirazy:

Jamen det här firar vi med en kulturell välgärning, se och lär små knott som inte var påtänkta när det gibbades i fornstora dar.
https://www.youtube.com/watch?v=LGISnfxyBW0

https://www.youtube.com/watch?v=wHe4xTeSASg

De där är magiska!


signatur
Medlem

H-vete vad kul det är.

Körde en match på "The Bad Place", kändes som det var 1997 igen, fast i HD grafik.
Mumma!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Såg Quake nyss på eshoppen och skaffade det till switchen utan att tveka 😀

Senare: Motion-kontrollerna måste vara de mest okay jag testat hittills i ett fps till switch. Och så många inställningar att pilla med. Jag som tänkte skaffa spelet på gog men nu behöver jag inte det 😄

(Jag har aldrig ägt hela Quake 1 tidigare. Bara shareware-versionen 😳)

Medlem

Shit, inte för att kasta en skugga över det enorma arbete som har lagts ned på detta, men satan vad besviken jag blev nu. Quake är något otroligt heligt för mig och trots att detta är bra för spelet i sig och att multiplayern kan dra yngre spelare till att intressera sig för detta univers så är min förväntan på vad som skulle släppas ljusår från detta. Satans alltså, det ser så fett ut men jag vill ha ett nytt Quake i samma univers, med samma kärlek som Wolfenstein II fick.

Helvetes åt fanders bara.

Medlem

Jag har aldrig slutat spela Quake och var ganska skeptisk till det här med tanke på alla andra uppgraderade quakemotorer som har släppts sedan källkoden blev fri.
Men jag är nästan chockad över hur skön den här uppgraderingen känns, allt ser helt fantastiskt ut på ett sätt jag inte riktigt hade kunnat föreställa mig.

Min profilbild är förresten det enda som troligtvis finns kvar av den gamla Quakehumorsiten som var samtida med Fragzone förr i tiden.

Medlem

Detta är nice, men är det bara jag som tycker att €9.99 på steam är lite väl saftigt?

Medlem
Skrivet av LeaD:

Detta är nice, men är det bara jag som tycker att €9.99 på steam är lite väl saftigt?

Finns på Indiegala för typ 11kr.

Avstängd
Skrivet av Fletchett:

Finns på Indiegala för typ 11kr.

Visserligen listad och man kan lägga till den men...;

Unfortunately this product is no longer available and will be removed processing this cart.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Finns på Indiegala för typ 11kr.

Skrev uttryckligen på "Steam" och då under deras Quakecon sale.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Visserligen listad och man kan lägga till den men...;

Unfortunately this product is no longer available and will be removed processing this cart.

De måste fått slut precis då, men det finns ju på andra sidor som Greenmangaming exempelvis, även där ett hyfsat pris (också det en legitim sida som från sina spel från utgivaren direkt).

Skrivet av LeaD:

Skrev uttryckligen på "Steam" och då under deras Quakecon sale.

Absolut, men spelet aktiveras ju på Steam så det kvittar lite var man köper det.

Medlem

Surt att man sitter med gog-versionen som inte verkar bli uppdaterad.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Jh
Medlem

Vad trevligt 😍 det tar mig tillbaka i tiden..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av LeaD:

Detta är nice, men är det bara jag som tycker att €9.99 på steam är lite väl saftigt?

Ja det är nog bara du, 10 dollars är ju inte ens burgare på stan.

Medlem

Helt fantastiskt, ett stycke magisk spelhistoria ömsint restaurerat för en hundring, kul att lira Quake på Playstation.

Medlem
Skrivet av LeaD:

Detta är nice, men är det bara jag som tycker att €9.99 på steam är lite väl saftigt?

Ja. Skippa pizzan ikväll och köp Quake istället vetja


signatur

PSN: MrOakenborn

Gen
Medlem

Så om man redan äger spelet sedan tidigare får man detta som en gratis update? Wow!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Surt att man sitter med gog-versionen som inte verkar bli uppdaterad.

Håller med, men lär inte dröja länge förrän någon har lyckats komma runt detta. Såg också att RTX-versionen av Q2 finns på gog också, men även där verkar kärleken lysa med sin frånvaro. Finns dock att få tag i version 1.5 (samma som steam). Har nu köttat lite några timmar och jäklar vad spelet känns bra, men mindre bra att Bethesda smutsat ner det med DRM. Tur att sp inte kräver något bethesda-konto i alla fall.

Bethesda har mycket att tacka moddare för när det gäller quake livslängd så en DRM-fri version är det minsta de kan erbjuda.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fyfan vilken nostalgi. Minns jag satt på Västerås första internet-cafe på den där tiden (space-cafe) och lirade detta med enbart tangentbord.. Blev lite småjobbigt när man mötte dom som hade gått över till att lira med mus..

Sen var väl fragzones servrar överfulla nästan jämt så man hade tur om man lyckades komma in där.. Men visst fanns det några st? quake.fragonze.se quake1.fragzone.se om jag inte minnet sviker mig helt

Medlem

Ser ju dock nice ut med lite bättre texturer,dock så ser vapenmodellerna ut som samma från 90 talet men det blir att testa på Xbox GP

Medlem

Måste man ha Steam eller gamepass?
Om man har spelet på skiva kan man dra över filerna och patcha manuellt på nå sätt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lite trist att det laggar när man kör på nätet ...
Ligger på i snitt 100-150ms, riktigt tråkigt då jag minns att man kunde få bättre ping med modem.

Hur har de misslyckats med detta?


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Bra tips. Köpte på Greenman för 26 kr istället för 100 på steam

Fan va snål jag känner mig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

phi
Medlem
Medlem

Blir att köpa direkt på Switch! Har hoppats på att de skulle göra nåt sånt här efter att ha släppt alla Doom-spelen där. Äger det redan på Nintendo 64 och Steam. Ser fantastiskt ut!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

123
Skriv svar