Rykte: Fromsoftware jobbar på Playstation-exklusivt spel

Robot
Rykte: Fromsoftware jobbar på Playstation-exklusivt spel

Det ska vara Souls-liknande, men inte Bloodborne 2.

#Fromsoftware, #nyhetstips


Medlem

En dröm om det är sant, med grafik som inte hålls tillbaka öht som i Elden Ring.

Medlem

Hade varit underbart, nytt demon souls kanske ? gör dom verkligen 2 nya IPn i rad ?

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

En dröm om det är sant, med grafik som inte hålls tillbaka öht som i Elden Ring.

Får hoppas det inte blir cross-gen.

Medlem

Nice.
De kan jobba ihop med BluePoint då o få upp grafiken til hiskeligt snygga nivåer


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skribent

Tycker det är sjukt tråkigt att Bloodborne hela tiden verkar bli överhoppat. Det är lite som att Rockstar aldrig verkar vilja göra ett nytt Bully.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker det är sjukt tråkigt att Bloodborne hela tiden verkar bli överhoppat. Det är lite som att Rockstar aldrig verkar vilja göra ett nytt Bully.

Det rockstar spel jag helst av alla deras serier jag skulle vilja ha en uppföljare på. Jäkligt synd att dom bara ignorerar det.

Medlem

Tröttnar inte folk på Souls spel snart? Känns bar som en meme vid det här laget.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

En dröm om det är sant, med grafik som inte hålls tillbaka öht som i Elden Ring.

Har ju inget att göra med exklusivitet.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tröttnar inte folk på Souls spel snart? Känns bar som en meme vid det här laget.

Nej, nuförtiden är det de enda spelen som man vet kommer att bli skitbra på förhand. Extremt bra spel och jag har full tillit till utvecklaren.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tröttnar inte folk på Souls spel snart? Känns bar som en meme vid det här laget.

Finns få spel som är bättre så varför skulle man tröttna?

Medlem

För allt som är heligt, inga exklusiva fromsoft titlar!!!!
Jag blir knäpp, var tvungen att köpa en ps4 enbart för bloodborne.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Nej, nuförtiden är det de enda spelen som man vet kommer att bli skitbra på förhand. Extremt bra spel och jag har full tillit till utvecklaren.

Skrivet av loerk:

Finns få spel som är bättre så varför skulle man tröttna?

Jag har köpt samtliga Dark Souls för jag vill verkligen gilla spelen, men jag gör verkligen inte det.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Nej, nuförtiden är det de enda spelen som man vet kommer att bli skitbra på förhand. Extremt bra spel och jag har full tillit till utvecklaren.

exakt så, är nästan som att säga "tröttnar ni inte på bra spel snart?"

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tröttnar inte folk på Souls spel snart? Känns bar som en meme vid det här laget.

Hoppas på att det inte blir något exklusivt personligen, då det inte finns några planer på konsol. Men, om det nu stämmer ska det bli intressant att se vad det blir.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av anon_176162:

Det rockstar spel jag helst av alla deras serier jag skulle vilja ha en uppföljare på. Jäkligt synd att dom bara ignorerar det.

Ja verkligen! Det spelet och Pingis-spelet de släppte var ju helt fantastiskt rent spelmekaniskt. Vi har kört timtals med dueller här hemma i det spelet. Ge mig en 2an!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Helt underbara nyheter om det skulle vara så!! Har alla souls-spel i samlingen och platinat 3 av dom.
DAGS FÖR ELDEN!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theailer:

För allt som är heligt, inga exklusiva fromsoft titlar!!!!
Jag blir knäpp, var tvungen att köpa en ps4 enbart för bloodborne.

Ja, det är inte utan att man känner sig lite utestängd.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag har köpt samtliga Dark Souls för jag vill verkligen gilla spelen, men jag gör verkligen inte det.

Bara att testa mästerverket Sekiro, kanske faller mer i smaken.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag har köpt samtliga Dark Souls för jag vill verkligen gilla spelen, men jag gör verkligen inte det.

Låter mer som att du helt enkelt inte gillar Souls spelen.

Medlem
Skrivet av loerk:

Låter mer som att du helt enkelt inte gillar Souls spelen.

Ja, det är en korrekt slutsats.

Medlem
Skrivet av loerk:

Har ju inget att göra med exklusivitet.

Du menar att det inte påverkar grafiken om man måste anpassa den till att kunna rulla på Xbox series S, low-spec PC, eller rentutav XBONE som i Elden Ring fallet? Det är en slump att PS5-exklusiva Demon Souls ser sjukt mycket bättre ut än Elden Ring?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ja, det är inte utan att man känner sig lite utestängd.

Med samma logik så känner du dig då utestängd för att du inte kan se allt Disney+ utbud med ditt Netflix-abonnemang?
Eller att du inte kan spela VR-spel utan ett VR-headset?

Är ju bara att skaffa den hårdvara/tjänst som krävs om man är intresserad av nått. Larvigt.

Medlem
Skrivet av theailer:

För allt som är heligt, inga exklusiva fromsoft titlar!!!!
Jag blir knäpp, var tvungen att köpa en ps4 enbart för bloodborne.

Om du kikar på FromSoftwares spelbibliotek på wikipedia så kommer du hitta ca 38 exklusiva spel de har gjort åt Sony

Medlem

De får gärna göra hur många Souls-liknande spel de vill för de är som knark för mig och jag kommer spela alla förr eller senare!

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ja, det är en korrekt slutsats.

Har du testat följa en guide? Jag ger alltid folk det tipset. När du spelar ditt första Souls spel så kan en guide vara värt att följa för att förstå hur spelet är uppbyggt. Sen när du hoppar in i de andra spelen kan du skippa guiden.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tröttnar inte folk på Souls spel snart? Känns bar som en meme vid det här laget.

Skönt att jag inte är den enda som undrar. Tycker deras är helt ok men det känns nästan alltid som samma spel med lite annat utseende.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

vafean folket skriker ju om BB2! give it!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Du menar att det inte påverkar grafiken om man måste anpassa den till att kunna rulla på Xbox series S, low-spec PC, eller rentutav XBONE som i Elden Ring fallet? Det är en slump att PS5-exklusiva Demon Souls ser sjukt mycket bättre ut än Elden Ring?

Precis, det har med cross-gen att göra, inte att det inte är exklusivt till en eller annan platform.
Eller skulle RDR2 som är ett av de snyggaste spelen förra generationen varit mycket snyggare om det bara fanns på en konsol?
Sluta lura er själva.

12
Skriv svar