Robot
Psychonauts 2

Mycket är sig likt och allt är lika bisarrt i Tim Schafers hjärna. FZ spelar Psychonauts 2.

#double-fine, #psychonauts-2, #xbox-game-studios


Gnällkuk

Verkar som idel lovord och samstämmighet kring uppköpet från Microsoft!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser fram emot att spela. Behöver man köra igenom ettan innan tro?

Skribent
Skrivet av Lirilesh:

Ser fram emot att spela. Behöver man köra igenom ettan innan tro?

Asså det första spelet är bra, men med lite äldre mått mätt. Jag tycker att det är ett av spelen från den eran som åldrats helt okej, om man klarar av den daterade grafiken.

Handlingen är rätt simpel och det går bra att titta på eller läsa en sammanfattning för att ha koll på vad som hänt. Men har du några timmar över och hittar spelet billigt skulle jag lätt råda dig att ge det en chans.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Asså det första spelet är bra, men med lite äldre mått mätt. Jag tycker att det är ett av spelen från den eran som åldrats helt okej, om man klarar av den daterade grafiken.

Handlingen är rätt simpel och det går bra att titta på eller läsa en sammanfattning för att ha koll på vad som hänt. Men har du några timmar över och hittar spelet billigt skulle jag lätt råda dig att ge det en chans.

Får bli att beta av det, såg att det fanns på Gamepass. Tack ska du ha

Medlem

Givet köp! Har gamepass men kommer antagligen köpa det också för att stödja Double Fine som jag verkligen vill ska finnas kvar länge. De vågar köra sin egna stil och gör sin grej, såna spelutvecklare ger jag gärna mina pengar till.
Lite synd bara att det inte släpps native till PS5. Men inte så konstigt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lirilesh:

Ser fram emot att spela. Behöver man köra igenom ettan innan tro?

Jonny har redan pitchat in, men jag gör det också. Mitt korta svar är: JA!

Det längre: går absolut att lira detta rakt av, men originalet är ruggigt mysigt, och detta är en rak uppföljare på det. Xbox-versionen är dessutom oväntat krispig. Kontrollerna har kanske inte åldrats lika väl, men det finns väldigt mycket som väger upp för den huvudvärken. Och som du säger: finns på Game Pass!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av excentri:

Givet köp! Har gamepass men kommer antagligen köpa det också för att stödja Double Fine som jag verkligen vill ska finnas kvar länge. De vågar köra sin egna stil och gör sin grej, såna spelutvecklare ger jag gärna mina pengar till.
Lite synd bara att det inte släpps native till PS5. Men inte så konstigt.

Nej, det är inte så konstigt. Löftet var PS4 och kan förstå att Xbox inte är jättesugna på att lägga cash på PS5-version. Men ja, Double Fine är onekligen ett gäng som levererar feel good-spel. Ska bli spännande att se vad som händer nu efter Psychonauts 2, när deras Xbox Game Studios-resa startar på allvar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har nyss börjat spela ettan och ser fram emot detta


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Ambassadör
Xbox

Härlig förhandstitt @Fredrik Eriksson ! Verkar vara synnerligen mysigt, och av det gameplay man sett så verkar det vara riktigt bra.

Känns som om Double Fine kommer att blomma upp ordentligt nu som en Xbox-studio, kan fokusera på att göra spel i stället för att jaga finansiering. Tim Schaefer unleashed!


signatur

Jump in.

Medlem

De behövs mer sån här magi i spelvärlden ! längtar så längesen sen sist.

Skribent

Spelar om ettan just nu, faktiskt. Fortfarande fantastiskt.

Medlem

Klart ett av sommarens hetaste spel! Men kommer nog inte hinna/orka spela igenom ettan igen innan. Hade det fått lite högre upplösning och känts lite mer nytt så. Men några banor blir det nog.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Klart ett av sommarens hetaste spel! Men kommer nog inte hinna/orka spela igenom ettan igen innan. Hade det fått lite högre upplösning och känts lite mer nytt så. Men några banor blir det nog.

Series X och bakåtkompatibiliteten drar upp kvaliteten ganska rejält för att vara ett så pass gammalt spel, det har fått förbättringar för Xbox One X ser det ut som.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar