Ett Gran Turismo 7-betatest har listats på Playstation Experience

Robot
Ett Gran Turismo 7-betatest har listats på Playstation Experience

Inget är dock bekräftat och det går inte att lira.

#Gran-turismo-7, #Polyphony


Avstängd

Intressant! Jag har aldrig spelat ett enda GT så ska nog testa betan då den kommer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Intressant! Jag har aldrig spelat ett enda GT så ska nog testa betan då den kommer.

Det är helt klart en spelserie värd att uppleva oavsett om man har ett intresse i racing eller inte. Otroligt välgjorda spel.

Medlem
Skrivet av breahl:

Intressant! Jag har aldrig spelat ett enda GT så ska nog testa betan då den kommer.

Kört det sedan 4an, riktigt roligt spel. I början får man köra låg klass typ knappt omodifierade småbilar/vardagsbilar, sen när man har vunnit någon kupp kan man trimma bilen och ev. vinna en bil. Efter några kupper får man ihop en bra bil och några bilar till sitt stall. Vissa kupper kräver olika klasser utav bilar, typ bakhjulsdrivna bilar eller framhjulsdrivna småbilar samt bilar med turbo t.ex.
Det är rätt så utmanande och man får vara smart med vilken bil man trimmar om man vill ta sig vidare i klasserna.
Det som är så lockande är att förutom det senaste GT så har det funnits hur många bilar som helst, så chansen är rätt stor att någon av de bilar man äger eller har ägt finns med. Och det känns realistiskt och varje plats på podium gör en glad.
Brukar finns "driving school" som är en rejäl utmaning, men tjusningen är att man kan vinna fina bilar eller license till en högre klass samtidigt som man lär sig bli en bättre förare.

GT4 var det bästa spelet till PS2 enligt mig, MGS snake eater och GTA:SA var bra också men man har goa minnen från gran turismo.
Har säkert 100h på en bana i GT:Sport p.g.a. att det är sån skön community och bra förare.

GT7 kan bli riktigt riktig bra, så pass man att blir tvungen att köpa en PS5

Medlem

Det jag önskat mest är bättre AI för de andra bilarna. Om jag bumpar in i en bil så blir jag straffad, om en bil bumpar in i mig blir jag straffad, kör jag in i en sarg blir jag straffad. Men AI:n blir aldrig straffad. Tar jag ledningen går rubberband in och därför måste man se till att inte göra det innan sista varvet. Osv, mycket som gjorde att GT4 var sista spelet som var "roligt". Online i efterkommande titlar var en glädjedödare med straffmekaniken.

Bilarna går aldrig sönder, oavsett om man bränner in i en sarg i 400 km/h. Hade gärna sett permadöd och att fysiken straffade spelaren istället för idiotisk AI med orättvisa regler.

Men då måste man leta sig till spel som är arkadiga och hej svejs, så var det roliga borta. Hade gärna offrat superpolerade bilar med 12 miljarder polygoner med strålspårande vattenpölar mot en realistisk fysik i GT-serien. En AI som beter sig realistisk och gör samma "misstag" som att komma in i en kurva för fort och köra av banan rejält. Eller köra i "fel spår" och bromsa för tidigt så att man kan komma om på insidan.

En timetrial på en riktig bana med permadöd hade varit betydligt mera spännande om du riskerade att totala bilen och att AI:n var "lika rädd" att krocka sina bilar istället för att köra i perfekta spår oavsett om en "motståndare" ligger strax före eller bakom.

Tycker grafiken varit tillräckligt bra sedan GT5 och progressbiten sedan GT4. Skippade 6:an efter demot som bara gjorde mig irriterad över att inget hänt med AI:n. Enda grafiska jag saknat är bättre upplyst nattkörning och realistiskt regn men det lär ju suga enormt med beräkningskraft man hellre lägger på snygga bilar med strålspårad lackering.

Med det sagt hoppas jag att GT7 blir riktigt bra. Men tänker inte sätta mig på hypetåget utan min påse salt.

KoP
Medlem

Synd bara att GT serien har tappat gnistan ganska rejält. Enda kombon man behöver idag är Forza Motorsport och Forza Horizon, dom spelen är sann spelglädje.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Det jag önskat mest är bättre AI för de andra bilarna. Om jag bumpar in i en bil så blir jag straffad, om en bil bumpar in i mig blir jag straffad, kör jag in i en sarg blir jag straffad. Men AI:n blir aldrig straffad. Tar jag ledningen går rubberband in och därför måste man se till att inte göra det innan sista varvet. Osv, mycket som gjorde att GT4 var sista spelet som var "roligt". Online i efterkommande titlar var en glädjedödare med straffmekaniken.

Bilarna går aldrig sönder, oavsett om man bränner in i en sarg i 400 km/h. Hade gärna sett permadöd och att fysiken straffade spelaren istället för idiotisk AI med orättvisa regler.

Men då måste man leta sig till spel som är arkadiga och hej svejs, så var det roliga borta. Hade gärna offrat superpolerade bilar med 12 miljarder polygoner med strålspårande vattenpölar mot en realistisk fysik i GT-serien. En AI som beter sig realistisk och gör samma "misstag" som att komma in i en kurva för fort och köra av banan rejält. Eller köra i "fel spår" och bromsa för tidigt så att man kan komma om på insidan.

En timetrial på en riktig bana med permadöd hade varit betydligt mera spännande om du riskerade att totala bilen och att AI:n var "lika rädd" att krocka sina bilar istället för att köra i perfekta spår oavsett om en "motståndare" ligger strax före eller bakom.

Tycker grafiken varit tillräckligt bra sedan GT5 och progressbiten sedan GT4. Skippade 6:an efter demot som bara gjorde mig irriterad över att inget hänt med AI:n. Enda grafiska jag saknat är bättre upplyst nattkörning och realistiskt regn men det lär ju suga enormt med beräkningskraft man hellre lägger på snygga bilar med strålspårad lackering.

Med det sagt hoppas jag att GT7 blir riktigt bra. Men tänker inte sätta mig på hypetåget utan min påse salt.

De borde tagit efter Forza när det kommer till AI-biten. Där kan man snacka machine learning.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ser verkligen fram emot GT7. Av det jag sett verkar det vara i stil med det första spelet och det var helt underbart på sin tid. Även om jag spelat en del GT Sport gillade jag inte inriktningen de tog med fokus på onlinespel. Med bra DualSense-stöd också så kan det inte bli bättre 🙂


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Dumlen:

De borde tagit efter Forza när det kommer till AI-biten. Där kan man snacka machine learning.

https://www.youtube.com/watch?v=JeYP9eyIl4E

Nä, samma problem med bumperbilar och rubberband. AI:n ska inte basera sig på andra spelare, den ska efterlikna proffs som har en naturlig rädsla för döden, från riktiga situationer. Först när en bil blir mos och AI:n beter sig som riktiga förare blir jag nöjd.

Men det kommer aldrig hända, så jag har gett upp lite på genren i helhet.

1
Skriv svar