Ett land utan statsminister.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nöjer mig inte med annat än Tsar

Rasputin II af Sverige!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tycker också han är intressant att kolla på - finns några sådana karaktärer från de flesta politiska inriktningar. Det behövs alltid någon som fungerar som ett brännjärn i röven på besuttna politiker som blivit för bekväma.
Men, vettefan om jag skulle orka med honom på en fest

Haha nej jag har sett några intervjuer med honom och han verkar inte vara en så skojfrisk och lättsam person. Men bra politiker 😁👍


signatur

PSN: MrOakenborn

Frilansare
Skrivet av MeaN:

Nötterna borde aldrig ha tillträtt från första början.
Varje dag med Sossarna och MP vid rodret är en förlustaffär utan dess like.
Symbolpolitik utan substans - Hey! Vi höjer skatten på plastpåsar pga att haven på andra sidan jordklotet är fyllda med plast... Vadå för plast? Det måste vara mina plastpåsar från ICA som florerar i var och varannan val i IndoKina.

Alla "miljöåtgärder" vi gör här uppe i "STOOOORA landet Sverige" utger inte ens en promille av världens alla utsläpp.

Vi ska rädda allt och alla här uppe och det är inte lite absurt.
Sen är alla "vita kränkta medelåldersmän" the root to all evil!

Inte nog med det så tvingar de oss till att betala varesej vi vill eller inte för statstelevisionen.
Skiten de publicerar är _ABSOLUT INTE_ inte opartiskt. Så varför ska jag betala för propagandan?
Och är man två i en familj så får BÄGGE nu betala.

Lägg där till vårdköer, no-go zoner(SOM INTE FINNS), polisens handfallenhet, ett åklagarämbete som hellre friar än fäller i uppenbart tragiskt enkelt lösta fall pga struntsaker.
Coronahanteringen ska vi inte gå in på... Katastrofalt.

När de "bättre vetande" och ledande ansiktena utåt gör tvärtom vad de säger till oss vanliga dödliga att göra.

Det får vara slut med vänsterpolitiken och mentaliteten som råder..
"Jag ror medans du tittar på"

Bort med sossarna och deras falang en gång för alla.

Hell, snart beskattar de luften vi andas.

Så, nu andas vi djupt! Nivån här har varit bra, men nu börjar vi närma oss någon form av aggresivitetsnivå..
Undvik invektiv och kraftuttryck, skriv i sak utan förstärkningar, så kan vi diskutera vidare. (Gäller såklart alla, inte bara forumiten jag citerar.)

Tack!

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Så, nu andas vi djupt! Nivån här har varit bra, men nu börjar vi närma oss någon form av aggresivitetsnivå..
Undvik invektiv och kraftuttryck, skriv i sak utan förstärkningar, så kan vi diskutera vidare. (Gäller såklart alla, inte bara forumiten jag citerar.)

Tack!

Vill också tillägga att jag tycker det är kul att ingen har blivit upprörd eller om någon har blivit upprörd över något, att den personen har valt att inte citera med något elakt / spydigt tillbaka.

Frilansare
Skrivet av anon_326145:

Vill också tillägga att jag tycker det är kul att ingen har blivit upprörd eller om någon har blivit upprörd över något, att den personen har valt att inte citera med något elakt / spydigt tillbaka.

Håller med! Alla kan bli upprörda, oavsett utgångspunkt - Communityt hanterar det ofta genom att snacka och gå vidare

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Vill också tillägga att jag tycker det är kul att ingen har blivit upprörd eller om någon har blivit upprörd över något, att den personen har valt att inte citera med något elakt / spydigt tillbaka.

Skrivet av Joakim Bennet:

Håller med! Alla kan bli upprörda, oavsett utgångspunkt - Communityt hanterar det ofta genom att snacka och gå vidare

Om det främst är mig ni syftar på så är jag absolut inte upprörd. Eller jo men inte på någon här på FZ.
Folk får ha vilken åsikt de vill, oavsett hur dum jag än må tycka den är - det är väl det fina med demokrati?
Tråkiga är bara att "lilla landet lagom" blivit mer och mer odemokratiskt för varje dag som gått med nuvarande regering.

Sen kunde jag väl ha uttryckt mig lite vackrare i mitt tidigare inlägg men jag tyckte jag fick fram det jag ville utan att trampa någon på tårna alldeles för hårt. Var dock inte det som var syftet med inlägget.

Jag tycker såna här diskussioner är kul.
Morsan har alltid varit politiker sålänge jag kan minnas.
Dock för "fel parti" i mina ögon men har nu vaknat och rätat in sig i ledet på den "rätta" sidan om jag får säga det själv


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Inaktiv
Skrivet av MeaN:

Om det främst är mig ni syftar på så är jag absolut inte upprörd. Eller jo men inte på någon här på FZ.
Folk får ha vilken åsikt de vill, oavsett hur dum jag än må tycka den är - det är väl det fina med demokrati?
Tråkiga är bara att "lilla landet lagom" blivit mer och mer odemokratiskt för varje dag som gått med nuvarande regering.

Sen kunde jag väl ha uttryckt mig lite vackrare i mitt tidigare inlägg men jag tyckte jag fick fram det jag ville utan att trampa någon på tårna alldeles för hårt. Var dock inte det som var syftet med inlägget.

Jag tycker såna här diskussioner är kul.
Morsan har alltid varit politiker sålänge jag kan minnas.
Dock för "fel parti" i mina ögon men har nu vaknat och rätat in sig i ledet på den "rätta" sidan om jag får säga det själv

Nej, jag syftade inte på någon särskild individ. Utan sade med andra ord att jag tycker att det är väldigt bra att det inte har blivit pajkastning mellan medlemmarna i tråden.

En viss poetisk rättvisa infinner sig när inte riksdagsledamöter kan gå på semester. Likt de stackars krakarna i Covid-sargade sjukvården.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

En viss poetisk rättvisa infinner sig när inte riksdagsledamöter kan gå på semester. Likt de stackars krakarna i Covid-sargade sjukvården.

Dessvärre märks det fortfarande ingen skillnad på om riksdagen har semester eller ej

Medlem
Skrivet av MeaN:

Om det främst är mig ni syftar på så är jag absolut inte upprörd. Eller jo men inte på någon här på FZ.
Folk får ha vilken åsikt de vill, oavsett hur dum jag än må tycka den är - det är väl det fina med demokrati?
Tråkiga är bara att "lilla landet lagom" blivit mer och mer odemokratiskt för varje dag som gått med nuvarande regering.

Sen kunde jag väl ha uttryckt mig lite vackrare i mitt tidigare inlägg men jag tyckte jag fick fram det jag ville utan att trampa någon på tårna alldeles för hårt. Var dock inte det som var syftet med inlägget.

Jag tycker såna här diskussioner är kul.
Morsan har alltid varit politiker sålänge jag kan minnas.
Dock för "fel parti" i mina ögon men har nu vaknat och rätat in sig i ledet på den "rätta" sidan om jag får säga det själv

Lite oklart på vilket sätt Sverige är odemokratiskt, men för att få det så demokratiskt som möjligt borde de kanske förbjuda alla former av allianser och låta det största partiet, framröstat av folket, leda landet.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Joakim Bennet:

Tycker också han är intressant att kolla på - finns några sådana karaktärer från de flesta politiska inriktningar. Det behövs alltid någon som fungerar som ett brännjärn i röven på besuttna politiker som blivit för bekväma.
Men, vettefan om jag skulle orka med honom på en fest

Den ende politiker jag vill festa med är nog Håkan Juholt. Gillar honom genuint, även om jag inte håller med honom politiskt, och tycker att drevet han utsattes för var ovärdigt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av hannes.theorell:

En viss poetisk rättvisa infinner sig när inte riksdagsledamöter kan gå på semester. Likt de stackars krakarna i Covid-sargade sjukvården.

En viss skillnad i arvode och arbetsuppgifter, dock... :-/


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av matt76:

Lite oklart på vilket sätt Sverige är odemokratiskt, men för att få det så demokratiskt som möjligt borde de kanske förbjuda alla former av allianser och låta det största partiet, framröstat av folket, leda landet.

Odemokratiskt är nog fel ordval av honom. Det finns dock ett problem med att vissa partier fryser ut andra partier av populistiska skäl och att dessa partier också går ihop med partier de innan valet sagt att de aldrig någonsin kommer samarbeta med. Folk vet helt enkelt inte vad de får när de röstar på någon.

Medlem

Kommer ju verkligen att bli ett bra ställe att leva nu när alla viker sig för nazist-partiet. Helt sjukt land man bor i.

Medlem
Skrivet av matt76:

Lite oklart på vilket sätt Sverige är odemokratiskt, men för att få det så demokratiskt som möjligt borde de kanske förbjuda alla former av allianser och låta det största partiet, framröstat av folket, leda landet.

Skrivet av Chicobello:

Odemokratiskt är nog fel ordval av honom. Det finns dock ett problem med att vissa partier fryser ut andra partier av populistiska skäl och att dessa partier också går ihop med partier de innan valet sagt att de aldrig någonsin kommer samarbeta med. Folk vet helt enkelt inte vad de får när de röstar på någon.

Med odemokratiskt menar jag inte bara hur politiken framförs.

Det som Chicobello skriver är en punkt i vad jag anser vara odemokratiskt. "Makten före allt".

Vi har ett statligt mediebolag som pumpar ut propaganda som är så vänstervridet att man blir spyfärdig.
Som vi dessutom blir tvingade att betala för oavsett vilken politiskåskådning vi har.
Samtidigt som de försöker övertyga oss om att de minsann är opolitiska och opartiska.

Vi kan se till den lilla bruksorten jag bor i hur de valde att lägga ner "byskolor" även fast en majoritet ville ha kvar dessa. Liknande har de gjort i hela landet.

Det var på tapeten med en folkomröstning för moskébygge och det krävdes si och så många namnunderskrifter för att få igenom en, det fanns underlag för att det skulle bli just en folkomröstning.
Vad skedde? Politikerna valde att inte lyssna på folket utan körde bara sitt eget "race" och vips så skall det byggas en moské som vi bara kan "drömma om" vilka det är som finansierar...

Då fick man höra att det minsann:
"inte spelar någon roll vad resultatet på folkomröstningen blir utan det skall byggas ändå"


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av MeaN:

Med odemokratiskt menar jag inte bara hur politiken framförs.

Det som Chicobello skriver är en punkt i vad jag anser vara odemokratiskt. "Makten före allt".

Vi har ett statligt mediebolag som pumpar ut propaganda som är så vänstervridet att man blir spyfärdig.
Som vi dessutom blir tvingade att betala för oavsett vilken politiskåskådning vi har.
Samtidigt som de försöker övertyga oss om att de minsann är opolitiska och opartiska.

Vi kan se till den lilla bruksorten jag bor i hur de valde att lägga ner "byskolor" även fast en majoritet ville ha kvar dessa. Liknande har de gjort i hela landet.

Det var på tapeten med en folkomröstning för moskébygge och det krävdes si och så många namnunderskrifter för att få igenom en, det fanns underlag för att det skulle bli just en folkomröstning.
Vad skedde? Politikerna valde att inte lyssna på folket utan körde bara sitt eget "race" och vips så skall det byggas en moské som vi bara kan "drömma om" vilka det är som finansierar...

Då fick man höra att det minsann:
"inte spelar någon roll vad resultatet på folkomröstningen blir utan det skall byggas ändå"

Och EU-medlemskapet är numera inskrivet i grundlagen...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av MeaN:

Med odemokratiskt menar jag inte bara hur politiken framförs.

Det som Chicobello skriver är en punkt i vad jag anser vara odemokratiskt. "Makten före allt".

Vi har ett statligt mediebolag som pumpar ut propaganda som är så vänstervridet att man blir spyfärdig.
Som vi dessutom blir tvingade att betala för oavsett vilken politiskåskådning vi har.
Samtidigt som de försöker övertyga oss om att de minsann är opolitiska och opartiska.

Vi kan se till den lilla bruksorten jag bor i hur de valde att lägga ner "byskolor" även fast en majoritet ville ha kvar dessa. Liknande har de gjort i hela landet.

Det var på tapeten med en folkomröstning för moskébygge och det krävdes si och så många namnunderskrifter för att få igenom en, det fanns underlag för att det skulle bli just en folkomröstning.
Vad skedde? Politikerna valde att inte lyssna på folket utan körde bara sitt eget "race" och vips så skall det byggas en moské som vi bara kan "drömma om" vilka det är som finansierar...

Då fick man höra att det minsann:
"inte spelar någon roll vad resultatet på folkomröstningen blir utan det skall byggas ändå"

Det du beskriver är dock inte val som görs på riksnivå, utan sådant som bestäms av de ledande partierna i varje kommun, som i många fall inte behöver vara samma partier som leder på riksnivå (ex. nedläggning av skola eller bygge av moske). Finns som sagt många kommuner i Sverige som leds av högerinriktade partier och även helt lokala partier som inte går att rösta på i riksvalet.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Kommer ju verkligen att bli ett bra ställe att leva nu när alla viker sig för nazist-partiet. Helt sjukt land man bor i.

Med det sagt... Är det möjligtvis sossarna du beskriver? 😁


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av matt76:

Det du beskriver är dock inte val som görs på riksnivå, utan sådant som bestäms av de ledande partierna i varje kommun, som i många fall inte behöver vara samma partier som leder på riksnivå (ex. nedläggning av skola eller bygge av moske). Finns som sagt många kommuner i Sverige som leds av högerinriktade partier och även helt lokala partier som inte går att rösta på i riksvalet.

Absolut.
Dock lika odemokratiskt oavsett det är riks eller kommunpolitik.
Bara för att klargöra. I min hemort har sossarna egen majoritet på sisådär 56% så de skall hållas ansvariga för nedläggningen av välfungerande byskolor och ingen annan.

Att någon efter alla dessa år kan tänka sig att rösta rött/grönt är för mig ofattbart.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av MeaN:

Absolut.
Dock lika odemokratiskt oavsett det är riks eller kommunpolitik.
Bara för att klargöra. I min hemort har sossarna egen majoritet på sisådär 56% så de skall hållas ansvariga för nedläggningen av välfungerande byskolor och ingen annan.

Att någon efter alla dessa år kan tänka sig att rösta rött/grönt är för mig ofattbart.

Du får nog läsa på om vad demokrati innebär om du anser att det är "odemokratiskt" att en kommun styrs av ett parti som fått 56% av alla rösterna i senaste kommunvalet.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skrivet av MeaN:

Vi kan se till den lilla bruksorten jag bor i hur de valde att lägga ner "byskolor" även fast en majoritet ville ha kvar dessa. Liknande har de gjort i hela landet.

Låter mer som ett ekonomiskt beslut i ett sinande elevunderlag.
Men om det inte är det så finns möjligheten att låta privata intressen ta över dessa skolor själva. Så om en majoritet vill ha kvar dessa kan de ju fortsätta driva skolorna själva och dessutom tjäna pengar på det.

Fast det brukar inte vara ett särskilt intressant alternativ när det kommer till döende bruksorter.
Konstigt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag önskar V + L + KD + M + SD lyckas komma överens och göra en egen budget att rösta på. S, MP och C skulle bli så jävla förbannade. Åh, blir lycklig av tanken bara.

Medlem
Skrivet av matt76:

Du får nog läsa på om vad demokrati innebär om du anser att det är "odemokratiskt" att en kommun styrs av ett parti som fått 56% av alla rösterna i senaste kommunvalet.

Nej, deras procent i senaste valet är oväsentligt i detta fall.
Det krävs 10% namnunderskrifter av kommunbefolkningen för att få underlag nog för en folkomröstning.
I bägge av dessa fall har det varit över 10% av kommunbefolkningen som skrivit under att de är FÖR en folkomröstning ang dessa två frågor som jag väljer att ta upp här.

Men sen blir det inte av endå.

Det anser jag vara odemokratiskt.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Ska inte ge mig in i diskussionen mer än att det heter extraval och inte nyval som alla skriver.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Låter mer som ett ekonomiskt beslut i ett sinande elevunderlag.
Men om det inte är det så finns möjligheten att låta privata intressen ta över dessa skolor själva. Så om en majoritet vill ha kvar dessa kan de ju fortsätta driva skolorna själva och dessutom tjäna pengar på det.

Fast det brukar inte vara ett särskilt intressant alternativ när det kommer till döende bruksorter.
Konstigt.

Just det hände efter många om och men.
De skapade ett kollektiv som tog över och det fungerar gör bra.
Men det tog lång tid.

Sen skulle jag väl inte påstå att denna bruksort är döende, än.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Skrivet av Ruffles:

En viss skillnad i arvode och arbetsuppgifter, dock... :-/

Så är det ju. Men om sanningen ska fram är det även en viss skillnad mellan mitt arvode, förmåner och mina arbetsuppgifter gentemot vårdpersonalens - därför går jag på sex veckors semester på fredag.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vi har en skattefinansierad media (public service) som inte granskar makten, utan hellre granskar oppositionen. Vilket gör det svårt för dom som inte lusläser internet att få en mer rättvis bild av det politiska läget. Sen är det så mycket trams från högerflanken som måste sållas.

Tycker själv Henrik Jönssons filmer är informativa.

Medlem
Skrivet av MeaN:

Nej, deras procent i senaste valet är oväsentligt i detta fall.
Det krävs 10% namnunderskrifter av kommunbefolkningen för att få underlag nog för en folkomröstning.
I bägge av dessa fall har det varit över 10% av kommunbefolkningen som skrivit under att de är FÖR en folkomröstning ang dessa två frågor som jag väljer att ta upp här.

Men sen blir det inte av endå.

Det anser jag vara odemokratiskt.

En kommunal folkomröstning (folkinitiativ) i ovan nämnda fall är dock enbart rådgivande (https://skr.se/skr/demokratiledningstyrning/valmaktfordelning...), där det slutgiltiga beslutet tas av kommunfullmäktige.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av MeaN:

Med det sagt... Är det möjligtvis sossarna du beskriver? 😁

Tråkigt försök att vara rolig, när du vet att jag menar SD.

Men med tanke på dina inlägg så.. Derp.

Medlem
Skrivet av matt76:

En kommunal folkomröstning (folkinitiativ) i ovan nämnda fall är dock enbart rådgivande (https://skr.se/skr/demokratiledningstyrning/valmaktfordelning...), där det slutgiltiga beslutet tas av kommunfullmäktige.

Exakt.
Och undra varför folkomröstningarna inte blev av... därav är det i mina ögon ofattbart hur man kan rösta rött.

Skrivet av Arkaith:

Tråkigt försök att vara rolig, när du vet att jag menar SD.

Men med tanke på dina inlägg så.. Derp.

Haha, buthurt much?
Vad är fel med mina inlägg? Att jag inte har samma åsikt som du?
Du kläcker rasist,nazist,fascist-kortet det första du gör istället för att diskutera vad du anser rätt eller fel 😁


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Skriv svar