Bilder som sägs föreställa "Battlefield 6" har läckt

Robot
Bilder som sägs föreställa "Battlefield 6" har läckt

Och ja, det ser battlefieldigt ut.

#Battlefield-6, #Dice, #nyhetstips


Medlem

Såg dom häromdagen, det ser inte superimponerande ut, men det är alpha bilder tydligen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är superhypad på BF6. Kommer som alla andra Battlefield bli mitt mest spelade under året.

Medlem

Var hypad tills jag såg sandstormen......... hatade verkligen dem i BF1 och BFV, även om förekomsten av dem minskade rejält i BFV.

Och ska man tro på rykten så ska väderförändringar bli fler och större iom "väder-levolution" pga att människan försökt mixtra med väder för att vända växthuseffekten. Vet inte vad jag ska tycka om det, väderförändingar i tidigare spel har bara gjort spel upplevelsen mycket sämre för min del. Sånt som gör sig bra i trailers men inte i verkligt game-play.

Medlem

Omöjligt att göra någon bedömning av vad spelet har att erbjuda, men min känsla av temat ökar inte direkt hypen.

Får se på revealen hur det funkar.

Inaktiv

Känns som det alltid är nåt med väder..

Medlem
Skrivet av blackidus:

Var hypad tills jag såg sandstormen......... hatade verkligen dem i BF1 och BFV, även om förekomsten av dem minskade rejält i BFV.

Och ska man tro på rykten så ska väderförändringar bli fler och större iom "väder-levolution" pga att människan försökt mixtra med väder för att vända växthuseffekten. Vet inte vad jag ska tycka om det, väderförändingar i tidigare spel har bara gjort spel upplevelsen mycket sämre för min del. Sånt som gör sig bra i trailers men inte i verkligt game-play.

Haha, låter ju bara sjukt. Men skulle inte bli förvånad eftersom spelet utvecklas av aktivistiska politiskt korrekta svenskar.

Medlem

Jag gillar hur stormen i Battlefront II är en del av banan Geonosis. Ett annat spel förstås men där fungerar det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Riktigt taggad, bara två dagar kvar tills reveal!

Jag kan tänka mig detta är en fortsättning av 4an och bryggan till 2142 med klimatförändringar.
2142 står en ny istid vid dörren och i sista expansionet till 4an så börjades dessa titan byggas. Kanske utspelar detta 2042?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv
Skrivet av lerb:

Är du en sån där som skrek med gäll röst och skrev arga inlägg bara för det fanns stridande kvinnor i Battlefield V?

Edit och on topic: Gillar vad jag ser, jag ville att BF skulle röra sig till nutid och jag tar vad jag får, så länge jag slipper lobba kulor med nån sliten k-pist från 100 år sedan är jag nöjd.

Levolution i BF4 tycker jag ändå funkade hyfsat, det var blandat resultat beroende på vilken bana man var på. Shanghai var trevligt att kunna spränga skyskrapan och det ändrade ändå dynamiken på den banan om man gjorde det. Men att fälla radiomasten på Caspian Border var väl mest en cool grej kändes det som.

Nope, jag köpte bara inte skiten

Medlem

Jag har spelat Battlefield 1942 på en överklockad Pentium 3a i 640x pixlar. Därefter hundratals timmar i Vietnam "I love the smell of napalm in the morning..

Men detta känns bara så "mähh". De har verkligen tappat kärnan i spelserien.

Avstängd

Hoppas dom lärde sig av BF5 floppen

Men är också spyless på dessa stormar..

Medlem

Battlefield 6 i nära samarbete med Greta Thunberg.

Medlem

Väder i ett spel?! Näe fyyy. Helst av allt vill jag att dom ska släppa ett call of duty. Bf V "floppade" ju pga vädret, näe tacka vet jag orealistiska saker som blinkande skins till vapen. Men för guds skull låt mig inte få välja en kvinnlig soldat för då kommer jag skrika högt och länge om hur pk-media förtrycker den fria tanken. Jag vet ju att INGA kvinnor stred i andra världskriget, för det läste jag på Facebook och dessutom så hade dom varit representerade i Rädda menige Ryan om det var sant.

// Mvh The load minority

Gnällkuk

Ptja, det är väl ett högst troligt scenario ändå? Om vi drabbas av exterma väderomslag kan det ju göra ställen obeboliga och då lär det ju bli massflykt. Kan tänka mig att de som ännu inte är drabbade kanske inte är jättesugna på att ta emot en halv kontinent så bakgrund för eskalerande konflikter och krig är väl inte osannolika.

Sen är ju banan bilderna kommer ifrån Doha, i Qatar. Sandstorm där känns väl kanske inte som ett helt otippat väderfenomen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Jag har spelat Battlefield 1942 på en överklockad Pentium 3a i 640x pixlar. Därefter hundratals timmar i Vietnam "I love the smell of napalm in the morning..

Men detta känns bara så "mähh". De har verkligen tappat kärnan i spelserien.

Att du kan få den slutsatsen från 4 halvtaskiga screenshots är ganska imponerande!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

HSB
Avstängd

Ser riktigt jävla dåligt ut. Ser ut som att jag inte behöver lägga några med pengar på Battlefield framöver, serien har gjort sitt.

Medlem

Hur kan folk på riktigt sitta här och avfärda spelet i sin helhet och säga att de inte kommer att köpa det baserat på ett par lösryckta, lågupplösta inofficiella bilder? Vi vet ju ingenting, vi har så gott som noll officiell info, inte ens en trailer eller lite gameplay. Kanske finns inte ens något av det på bilderna kvar i slutprodukten, vi har ju inte den blekaste.

Kom igen.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

phi
Medlem
Skrivet av kanshira:

Battlefield 6 i nära samarbete med Greta Thunberg.

Medlem

Kom ihåg, alpha.
Såhär såg läckor från bf4s alpha ut.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Väder i ett spel?! Näe fyyy. Helst av allt vill jag att dom ska släppa ett call of duty. Bf V "floppade" ju pga vädret, näe tacka vet jag orealistiska saker som blinkande skins till vapen. Men för guds skull låt mig inte få välja en kvinnlig soldat för då kommer jag skrika högt och länge om hur pk-media förtrycker den fria tanken. Jag vet ju att INGA kvinnor stred i andra världskriget, för det läste jag på Facebook och dessutom så hade dom varit representerade i Rädda menige Ryan om det var sant.

// Mvh The load minority

Eller

"Å nej den personen gillar inte dynamiskt väder i spel för det förstör gameplay, han måste hata allt med det spelet då och han spelar enbart COD.
Dessutom alla som hatar väder hatar även kvinnor.

MVH// Den fördomsfulla majoriteten."

Medlem
Skrivet av blackidus:

Var hypad tills jag såg sandstormen......... hatade verkligen dem i BF1 och BFV, även om förekomsten av dem minskade rejält i BFV.

Och ska man tro på rykten så ska väderförändringar bli fler och större iom "väder-levolution" pga att människan försökt mixtra med väder för att vända växthuseffekten. Vet inte vad jag ska tycka om det, väderförändingar i tidigare spel har bara gjort spel upplevelsen mycket sämre för min del. Sånt som gör sig bra i trailers men inte i verkligt game-play.

Skrivet av Chicobello:

Haha, låter ju bara sjukt. Men skulle inte bli förvånad eftersom spelet utvecklas av aktivistiska politiskt korrekta svenskar.

Låter som ni är ett par gnälliga Sniper spelare, och att dessa eventuella sandstormar kommer förstöra era möjligheter att ligga på en kulle flera kilometer bort och döda personer, samt "padda" eran K/D ratio...

Snipers är ett idioti påfund i ett spel där samarbete bör vara viktigast. Snipers tenderar att vara lonewolves, med liten risk att bli dödad då dom oftast är långt ifrån deras mål och knappt syns.

Personligen tycker jag man bör avvakta och se hur det implementeras i det faktiska spelet innan man gnäller sönder om det.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av dTexN:

Riktigt taggad, bara två dagar kvar tills reveal!

Jag kan tänka mig detta är en fortsättning av 4an och bryggan till 2142 med klimatförändringar.
2142 står en ny istid vid dörren och i sista expansionet till 4an så börjades dessa titan byggas. Kanske utspelar detta 2042?

"Battlefield 2042" låter som ett bra namn. "BF6" är ju hittills bara det namn fansen gett spelet, trots att det egentligen är BF11 eller 12 (om man tar med tidigare titlar som 2142, BFBC-spelen och eventuellt Hardline)

Om det nu utspelas 2042, så funkar det ju med "modern krigsföring" samt vissa avancerade prylar som just nu är under utveckling, utan att det blir full sci-fi. Inte ens 2142 var full sci-fi, så 2042 skulle definitivt passa.

Skrivet av ecHo!:

Väder i ett spel?! Näe fyyy. Helst av allt vill jag att dom ska släppa ett call of duty.

Finns redan Call of Duty. Dessa spel görs av Activision (inte EA). Ta gärna ditt pick och pack och spela dessa istället för att försöka förvandla Battlefield till Call of Duty.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Tycker det är väldigt svårt att veta om screenshots eller till och med videos är fanskapade eller inte nu för tiden. Kan gott tänka mig en skillad multidisciplinerad person har gjort både den där trailern som läckte, och de här screenshotsen.

Nära framtid är välkommen för min del, med ett påhittat krig. Många intressanta gadgets man kan leka med, och möjlighet för extra modes med t.ex. jetpacks.

Första- och andra världskriget tycker jag vi kan låta vila nu, det är väldigt uttjatat. Vietnamkriget tycker jag är smaklöst att göra spel av med tanke på att det finns fortfarande många veteraner som är relativt unga som är i livet, på alla sidor av kriget, och det var ett helvetiskt krig som har satt djupa ärr i många miljoner människor som fortfarande sliter med det varje dag. Vi behöver inte skapa underhållning kring det med microtransaktioner.

Avstängd

Åhh jag gillar när folk börjar gräla om spel.

Riktig måndagsunderhållning!

Medlem

Haha, sluta kivas pöjkar. Detta blir nog kalasbra! Blir det inte det kan vi alltid bara strunta i att köpa eländet 😁

Medlem

När skulle det officiellt avtäckas? Var det denna vecka?

Medlem
Skrivet av snubben:

När skulle det officiellt avtäckas? Var det denna vecka?

Saxat från artikeln

Citat:

Hur det ligger till får vi veta klockan 16.00 den 9 juni, alltså nu på onsdag, då spelet ska visas upp officiellt.

Avstängd
Skrivet av lerb:

Ett samband verkar dessutom vara att ingen av dem har profilbild, och är reggade 2019/2020.

Men ja det är tråkigt och så förbannat "typiskt gamers" på något vis, att kunna avfärda ett spel utan minsta förklaring varför. Utan någon grund, utan diskussion - förutom ett par lågupplösta bilder som i princip inte säger ett smack om spelet. Man har bara bestämt sig för att det är dåligt helt enkelt.

Haha ja du, Tur att du har en profilbild

123
Skriv svar