Playstation 3 Topp 3

Medlem

NieR
Demon's Souls
Ninja Gaiden

Medlem

Det supersjälvklara: The Last of Us
Det enorma: Grand Theft Auto IV
Det överrskande: Dead Space

Just utanför prispallen:
Portal 2, Red Dead Redemption, BioShock

En fantastisk generation! Och en fantastisk maskin. Sonys kraft att lyckas förändra PlayStation 3 från vad det var till vad det blev, under dess levnadsår, är så imponerande.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Uncharted 1
Uncharted 2
Uncharted 3

Så härligt att jag inte är den enda dödsfantasten av Uncharted här!

Mina favoritspel till PS3 är:
1. Uncharted 3
2. Uncharted 2
3. Uncharted 1

Klarat varje spel minst fem gånger och tagit platinum på alla tre. Och A Thief's End är för mig världens bästa spel någonsin. Klarat sju/åtta ggr, platinum där med. Uncharted är, milt uttryckt, min favoritserie.

Medlem

1. Dragon's Crown
2. Uncharted 2
3. Metal Gear Solid 4

Inaktiv

God of war 3
Bully
Gta IV

Medlem

1. Uncharted 2
2. Demon's Souls
3 . The Eye of Judgment

Fragtjuv

The Last of Us
Uncharted 2
Metal Gear Solid 4


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Uncharted 2
Killzone 2
Resistance 2

Medlem
Skrivet av Jim128:

Så härligt att jag inte är den enda dödsfantasten av Uncharted här!

Mina favoritspel till PS3 är:
1. Uncharted 3
2. Uncharted 2
3. Uncharted 1

Klarat varje spel minst fem gånger och tagit platinum på alla tre. Och A Thief's End är för mig världens bästa spel någonsin. Klarat sju/åtta ggr, platinum där med. Uncharted är, milt uttryckt, min favoritserie.

Fyfasen, om Last of Us part III kommer ut så kommer jag bli likadan! 😁

PS Du råkar inte gilla Indiana Jones filmer? 🙂

Medlem

En del spel som ursprungligen kom till PS3 har jag spelat i nyutgåvor till PS4, så har lite svårt att ge en rättvis bild.
Men tre bra spel jag minns är:
- Little Big Planet
- Infamous
- Killzone 2

Medlem

1. Goldeneye - Reloaded (inget bättre local death-match kom till ps4)
2. Pinball hall of fame - The Williams collection (realistiska flipper, kul upplägg med en flipperhall)
3. Uncharted 2

Medlem

Exklusiviteter:
1. TLoU

Längre ner på listan:
2. MGS4
3. ICO (remastrade versionen, hade aldrig kört det tidigare).

Topp 3 från hela den generationen:
1. TLoU
2. GTA IV
3. Mass Effect

Medlem

Demon's Souls
MGS4
God of War 3

Medlem

Mafia 2
La noir
Assassins creed 2 (egentligen alla tre ezio spelen)

Medlem

1. Last of Us. Fortfarande bland de topp tre bästa spelen jag har spelat.

2. Heavy Rain. Sannolikt det bästa spelet i sin genre.

3. Mushroom Wars. Hejdlöst kul multiplayer efter några öl. Att jag hade 90% win rate mot alla vänner bidrar starkt till betyget. Men det är banne mig inte många spel som jag är bra på

Edit: Pro Evolution Soccer 2008 är en bubblare.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ingen speciell ordning

GoW 3
Dead Space 2 (PS3 var där jag spelade det)
Uncharted 2

Medlem

Uncharted 1
Uncharted 2
Ratchet & Clank - A Crack in Time

The Last of Us spelade jag igenom först på PS4:an när remaster-utgåvan kom men hade jag spelat det på PS3:an hade det givetvis varit med på listan.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

1. MGS 4
2. TLoU / Demon’s souls
3. Dragon’s Crown / Ni no Kuni


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Var så pass ung 2007 när jag fick när jag fick min ps3a att dom spelen som ingick i själva paketet blev mina favoriter under den generation. Primärt för att jag inte hade råd att köpa nya spel ofta på grund av att man gick i högstadiet.

Men spelen var:
Motorstorm
Resistens: Fall of man

Medlem
#1. GTA 4 är generationens bästa spel. Bästa spel någonsin tillverkat, imo.

__________________________________________________________________
01. Grand Theft Auto 4 --- 2008 (Given etta och rankat som världens bästa spel av mig. Niko Bellic är en legend. Fordonsfysiken som R* implementerat var totalt banbrytande och ännu har inte något "arkad" spel överträffat detta. Fruktansvärt skön feeling)
___________________________________________________________________
02. The Last of Us --- 2013 (Ett fantastiskt äventyr och ett riktigt mästerverk av Naughty Dog)
___________________________________________________________________
03. Grand Theft Auto 5 ---2013 (Ett mästerverk av R* med en kanonbra single player del. Tyvärr gjorde R* bilkörningen mycket mer arkad-aktig och betydligt sämre än GTA 4's tyngre magiska körning. Sedan hade jag velat ha ett mer allvarligt mörkt spel likt GTA 4. Annars är detta ett mycket välgjort spel men inte studions bästa, imo)
___________________________________________________________________

Köpte mitt första PlayStation 3 samma dag som GTA 4 släpptes i april 2008 på Media Markt. Det var kärlek på första ögonkastet när man fick kliva in i den svarta taxin som Niko Bellic och sedan ratta bilen hemåt till Hove Beach i stadsdelen Broker (Brooklyn) där kusinen Roman Bellic bodde. Körkänslan var något helt nytt att uppleva och jag älskade att tämja hästkrafter i de många olika fordonen och sladda loss. Förbannat skoj. Sedan grep den tunga mörka storyn tag om mig på ett otroligt vis.
**** Love at first sight ****


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Så mycket fina JRPGn och tactics spel till PS3 så svårt att göra en så kort lista. Så drar till med tre titlar som inte är mainstream.

1.Tears to Tiara 2. (Tactics RPG)
2. Resonance of faith (Tactics RPG) (Finns en HD remaster till nuvarande generation. Kan då även tipsa om Xbox 360 spelet The last remnant som också finns som HD remaster till PS4 nu, hade varit min #3 om det inte var fel platform)
3. Trails of cold steel 1 & 2 (JRPG) (Samma storyarc) Finns även till PC samt som HD remasters till PS4. Uppföljarna cold steel 3 och 4 finns till PS4 och PC samt Switch.

Kör in Utawarerumono: The mask of deception/ The mask of truth som bubblare. Tung djup storybased Tactics RPG. Finns även i nyutgåva till PS4 samt till PC. En prequel har släppts nyligen dessutom som heter Utawarerumono: Prelude to the fallen. The mask of deception gjordes även till en Anime under namnet Utawarerumono: The false faces, där the mask of truth jobbades på innan pandemin så får se om den alls släpps som anime.

MrU
Medlem

Inser att jag i mitt första inlägg missade det bästa spelet: Pixeljunk Monsters!!

Medlem

The Last of Us
Uncharted 2
Shadow of the Colossus remastered

Många andra spel som nämns i tråden finns till PC och är bättre där.
De tre spelen som jag nämner finns remastrade till PS4 och är bättre där.

Medlem

Utan inbördes ordning:

Ratchet & Clank - Tools of Destruction/A Crack in Time
Assassins Creed - 2/Brotherhood
Dragon Age: Origins

EDIT: Kom på att jag nog lirade Oblivion på 360, och hade glömt bort att jag körde DA:O på PS3, så dom fick byta plats 😁 För egen del är dock Oblivion ändå ett av den generationens bästa spel!

NuZ
Testpilot

Demon's Souls Såklart!
Sen är det nog
Metal Gear Solid 4
Jack X


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

The Last of Us
Journey
Killzone 2


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Dead Space
Dead Space 2
GTA 4

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

__________________________________________________________________

___________________________________________________________________
03. Grand Theft Auto 5 ---2013 (Ett mästerverk av R* med en kanonbra single player del. Tyvärr gjorde R* bilkörningen mycket mer arkad-aktig och betydligt sämre än GTA 4's tyngre magiska körning. Sedan hade jag velat ha ett mer allvarligt mörkt spel likt G

Håller tyvärr med om det där. Den tunga känslan på bilarna i del 4 var helt perfekt. Satt många timmar efter man klarat spelet och körde onlinerace. Dom sabbade den ganska hårt i del 5, blev mer Ridge racer känsla. Sen är ju dessutom Nico klart coolare än de andra tre i femman.

Medlem

Motorstorm Pacific Rift
WipeOut HD/Fury
Little big Planet 2

Medlem

3 on 3 NHL Arcade
3 on 3 NHL Arcade
3 on 3 NHL Arcade

123
Skriv svar