PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

På 18st av Elgigantens varuhus finns ju XSX på lager.

Flakmonkey

Har ni inte fått mail från Webhallen men tycker att ni borde fått det (de som bokat under februari/mars 2020 verkar ju få det nu) kan ju logga in på Webhallen och se efter där. Jag har nämligen inte fått ett mail från Webhallen men på min order står det numera "transporteras till Webhallen Medborgarplatsen. Beräknat leveransdatum är Lördag 2021-01-30.". Bokade min 23 mars

Medlem
Skrivet av Pickadoll:

På 18st av Elgigantens varuhus finns ju XSX på lager.

Nej det har de inte

Medlem
Skrivet av Pickadoll:

På 18st av Elgigantens varuhus finns ju XSX på lager.

19 st nu, så det kan nog vara värt att hålla lite koll där. Helt plötsligt kan det kanske komma in på ett varuhus i närheten

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Har ni inte fått mail från Webhallen men tycker att ni borde fått det (de som bokat under februari/mars 2020 verkar ju få det nu) kan ju logga in på Webhallen och se efter där. Jag har nämligen inte fått ett mail från Webhallen men på min order står det numera "transporteras till Webhallen Medborgarplatsen. Beräknat leveransdatum är Lördag 2021-01-30.". Bokade min 23 mars

Nja.
Jag fick mailet från Webhallen igår, SMS'et från Klarna och allt är betalat och klart nu (se min förra post).
När jag loggade in igår så stod det dock som vanligt, "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager", trots mail & SMS. Gissar att jag fick mailet utifrån att dom visste vilken mängd som var på väg till lagret men inte hade anlänt än.

När jag loggade in "nu" för att kolla så ser det likadant ut. "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager", MEN, ordern är överflyttad till orderstatus: "Hämtad/Skickad".
Har dock inte fått upp något i postnord-appen eller liknande.

Magkänslan är att dom fått in X antal enheter i huvudlagret nu på morgonen och att dessa nu görs i ordning för distribution till de som beställt.

...Edit 1 minut efter att jag skrev inlägget. NU fick jag avisering från fraktbolaget att jag har ett paket på väg från Webhallen

Medlem

Valt hämta i butik beställd 7/3 inget mail och ingen förändring i ordern. Ringde kundtjänst men de kunde inte svara på någon fråga. Alltså ingen ny information kan komma om 1 vecka eller månader.

Medlem

Någon som har koll på hur MM ligger till i sina leveranser? Vilket datum de kommit till alltså.

Medlem

Starkt jobbat ni som fortfarande kämpar med att få tag på konsoler på ett rättvist sätt och inte ger med er för scalpers! Eloge.


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av blackidus:

19 st nu, så det kan nog vara värt att hålla lite koll där. Helt plötsligt kan det kanske komma in på ett varuhus i närheten

Nu 23st

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Komplett.se har uppdaterat igen. Från 3e feb till bekräftad leverans 29e januari. Kan bli bra helg.

Hur ser det ut för din del? Min står som reserverad och ordern har visat "kontrollerar kredit" hela dagen. Hoppas att de lyckas få iväg den idag iaf!

Medlem
Skrivet av kberg:

Hur ser det ut för din del? Min står som reserverad och ordern har visat "kontrollerar kredit" hela dagen. Hoppas att de lyckas få iväg den idag iaf!

Min är numera på Behandlas och det finns ett spårningsnummer. Hade samma som dig hela förmiddagen. Ändrades nyligen.

Medlem
Skrivet av jonnin01:

Valt hämta i butik beställd 7/3 inget mail och ingen förändring i ordern. Ringde kundtjänst men de kunde inte svara på någon fråga. Alltså ingen ny information kan komma om 1 vecka eller månader.

Fick precis min är redo för utlämning idag.

Medlem

Verkar bara vara PS5 SE som Webhallen fått in i denna stora leverans.. eller?

Medlem

Woop fick precis från Webhallen att min PS5:a väntar på mig 🧡🧡 beställde i april förra året

Medlem

Hur mycket jag än vill ha en PS5:a, så finns det väl väldigt få spel just nu till konsolen?
Eller hur ser det ut på spelfronten?

Medlem
Skrivet av Athretil:

Woop fick precis från Webhallen att min PS5:a väntar på mig 🧡🧡 beställde i april förra året

Samma här, beställde den 15 april förra året och idag damp ett mail ner om att jag kunde hämta ut det idag. Trodde inte riktigt på det förrän killen bakom disken hade burit fram det

Medlem
Skrivet av Kyronius:

Samma här, beställde den 15 april förra året och idag damp ett mail ner om att jag kunde hämta ut det idag. Trodde inte riktigt på det förrän killen bakom disken hade burit fram det

Äntligen 😁 är vi fan värda 😊

Medlem

Ingen som beställt från proshop?!

Medlem

Sladdade förbi Elgiganten Halmstad och hämtade min xsx idag 20 ST hade de på lager vid öppning

Medlem
Skrivet av BLund14:

Hur mycket jag än vill ha en PS5:a, så finns det väl väldigt få spel just nu till konsolen?
Eller hur ser det ut på spelfronten?

Nej finns ej många spel, men...
Spel till PS4 får ett helt annat flyt på femman, laddningstider kortas ner rejält(!), du får en mycket skönare handkontroll och konsollen är mycket tystare.

Medlem

Hämtade ut min ps5a SE ifrån Webhallen idag. Beställd 25 Feb.
Lycka till alla som fortfarande väntar! Giv inte in till scalpers!

Medlem
Skrivet av Athretil:

Woop fick precis från Webhallen att min PS5:a väntar på mig 🧡🧡 beställde i april förra året

Gött!
Själv beställde jag i början av juni, kanske inte dröjer allt för länge då.

Medlem
Skrivet av Cove:

Hämtade ut min ps5a SE ifrån Webhallen idag. Beställd 25 Feb.
Lycka till alla som fortfarande väntar! Giv inte in till scalpers!

HOLD THE LINE! 😂😁

Medlem
Skrivet av jaicoas:

HOLD THE LINE! 😂😁

DU DU DU DUUU
Love isn’t always on time!

(Sorry för off topic, kunde inte hålla mig 😅)

Medlem
Skrivet av wido:

Gött!
Själv beställde jag i början av juni, kanske inte dröjer allt för länge då.

Nej då är det nog nära nu ❤️ Ska åka in och hämta paketet nu och mysa hela dagen 🥰

Medlem

Köpte nyss en series x på Elgiganten i Lund. Ingen förbokning.

Medlem

Äntligen!! EG Luleå levererar Series X! Finns i lager, dock begränsat antal.
Tänkte lägga till en bild men jag vet ej hur...så ni får klara er utan. (Om inte en vänlig själ kan hjälpa?)

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Äntligen!! EG Luleå levererar Series X! Finns i lager, dock begränsat antal.
Tänkte lägga till en bild men jag vet ej hur...så ni får klara er utan. (Om inte en vänlig själ kan hjälpa?)

imgur.com

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

imgur.com

👍👍👍 Ska kolla. Använder mobilen

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

imgur.com

Har installerat appen...fattar ingenting...(hur laddar jag upp en bild hit från appen?)
Vet att detta är en sak för ett annat forum så jag får undersöka och återkommer med nån bild senare.

Skriv svar