Snön ligger vit på backarna

Inaktiv
Snön ligger vit på backarna

Det snöar i Karlstad! Visst har det snöat förut men då har det varit så lite och sen har det smält bort dagen efter, men idag var det riktigt vinter väder.
Stora snöflingor så att man knappt såg något när man skulle hämta dottern från skolan.

Jag sade på skämt förut att man kanske borde flytta fram julafton till den 24 januari istället.
Inte för att jag skulle bry mig när julafton firas men det känns mer som ett december väder idag än vad någon dag under december har känts som.

Men det är väl så, tiderna förändras.
Kommer ihåg när jag som barn var på badhuset i November och tittade ut och såg den första riktiga snön falla, med stora flingor som täckte hela backarna och då visste man att snön skulle få ligga kvar i flera månader till, nu när det kommer snö så får man vara glad om det inte regnar dagen efter.

jbx
Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det snöar i Karlstad! Visst har det snöat förut men då har det varit så lite och sen har det smält bort dagen efter, men idag var det riktigt vinter väder.
Stora snöflingor så att man knappt såg något när man skulle hämta dottern från skolan.

Jag sade på skämt förut att man kanske borde flytta fram julafton till den 24 januari istället.
Inte för att jag skulle bry mig när julafton firas men det känns mer som ett december väder idag än vad någon dag under december har känts som.

Men det är väl så, tiderna förändras.
Kommer ihåg när jag som barn var på badhuset i November och tittade ut och såg den första riktiga snön falla, med stora flingor som täckte hela backarna och då visste man att snön skulle få ligga kvar i flera månader till, nu när det kommer snö så får man vara glad om det inte regnar dagen efter.

Håller med! På 90-talet känns det som snön kom i november och fylldes på vartefter för att smälta i Maj.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Gen
Medlem

De som bor i Ö-vik kommer det få vitt om öronen under natten. Klass 3 varning och 50-70cm snö...inte illa, sen minusgrader resten av veckan.

Medlem

Vi har fått snö här i Borlänge också. Riktigt mysigt att sitta inne och spela när snön vräker ner utanför fönstret. Värre är det när man måste ut.

Medlem

i Mellerud töar skiten bort nu

Inaktiv

Det har börjat töa här med nu. Men eftersom det kom en del snö så finns ju risken att det fryser inatt istället om det blir kallt.

Geeks Gaming

What is ”snö”, precious?

Hälsningar: en skåning

Medlem
Skrivet av NordhNet:

What is ”snö”, precious?

Hälsningar: en skåning

Snö är i min erfarenhet en exotisk materia som snabbt omvandlas till en färg och smaklös slush puppie alternativt magiskt förvandlas till blankis. Vilket ofta leder till att folk som envisas gå ute ramlar och får åka pling-plong-taxi till bendoktorn.

Hälsningar en göteborgare


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Det kommer alltid snö där jag bor mer eller mindre.
Men det är helt klart oftare töväder än förr.
Vi som lever i vinterland ser klimatförändringarna oavsett om förnekarna vill det eller inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fattar inte varför snön måste komma precis nu när man ska börja jobba ånyo? Men ack så vackert det är.
Plogbilarna går varmt här nu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Gen:

De som bor i Ö-vik kommer det få vitt om öronen under natten. Klass 3 varning och 50-70cm snö...inte illa, sen minusgrader resten av veckan.

Samma här, även snöat 40cm sedan lunch. Är glad att jag skottade nu innan sovdags.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vi som lever i vinterland ser klimatförändringarna oavsett om förnekarna vill det eller inte.

Om man är gammal nog så har man märkt det här nere i södra småland också. När jag växte upp under 80-talet så var det så oerhört mycket mer snö under vintern, men det blev snabbt mindre snö under 90-talet. Istället för november-april så är det nu januari-februari, om ens det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Om man är gammal nog så har man märkt det här nere i södra småland också. När jag växte upp under 80-talet så var det så oerhört mycket mer snö under vintern, men det blev snabbt mindre snö under 90-talet. Istället för november-april så är det nu januari-februari, om ens det.

Ja snögränsen har flyttat väldigt mycket mer norrut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Som jag anade så blev det väldigt halkigt idag pga att det började töa igår.
Minus 8 grader tror jag att det är och efter att jag hade lämnat min dotter på skolan så halkade jag och slog mig.
Sen gick jag som en gammal gubbe hemåt.

1
Skriv svar