Rösta – Läsarnas årets spel 2020!

Robot
Rösta – Läsarnas årets spel 2020!
Medlem

Spelar tydligen inte så mycket längre, alternativt inget nytt. Har endast spelat ett av alla dessa spel ¯\_(ツ)_/¯

Redaktör
Skrivet av Mesmerize:

Spelar tydligen inte så mycket längre, alternativt inget nytt. Har endast spelat ett av alla dessa spel ¯\_(ツ)_/¯

Det gör ju ditt val enkelt.


signatur
Medlem

Inte spelat många av dem, flera spel som är riktigt bra men som bara inte klickade för mig, Ghost är ett sånt spel, det är riktigt bra men shit jag orkade inte ta mig igenom det. Samma sak med Doom, det bara klickade inte och då gillade jag Doom 2016 riktigt mycket. De enda spelen som jag har spelat igenom och gillade var FF7Remake (vilket förvånade mig för jag avskyr modern FF) och Hades, vilket var riktigt roligt men vette fan om jag skulle sträcka mig till GOTY. Det här året för mig så är GOTY, eller rättare sagt Played Most antagligen A Link to the Past Randomizer.

Medlem

var tvungen att välja cracktorio, så många timmar... så många timmar.
verkligen crack i digital form

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Det gör ju ditt val enkelt.

Precis! På samma sätt som det bästa med att vara vegetarian är att man inte behöver fundera vad man ska välja när man går ut och äta för det finns oftast 1-5 rätter på sin höjd.

Medlem

Har bara spelat tLoU2, så rösten faller motvilligt på det. Inte motvilligt för att spelet är dåligt, utan för att det fortfarande bär mig emot att tycka om det.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag har inte spelat ett enda spel i den där listan, tänkte först att jag skulle kasta en pil och se var den landade men då jag snabbt kom på att skärmen troligen pajar så valde jag att rösta på Just Dance för att trolla, det var ju ändå jag som nominerade det så


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Urk. Hade veeeerkligen velat lägga rösten på FFVII-remaken, men usch. Fick bli Demon's Souls, trots att jag inte spelat just denna varianten av spelet än.

Medlem

Jag röstade givetvis på mästerverket The Last of Us 2. Fantastisk upplevelse. Hittar inte Mile's Morales Spider-Man nånstans. Antar att ni ser det som ett slags DLC och inte ett riktigt fullstort spel. Vilket det tydligen ska vara också. Eller fristående expansion. Ska bli intressant att se resultaten på denna poll nästa vecka iaf.

:::EDiT::: Ja just det, vi nominerar ju spelen.

** Satan vilken sexig porrmusche du fixat.

@Tomas Helenius


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Alyx

Så enormt viktigt för VR, framtidens spel och det är ju faktiskt ett mästerverk. Många andra mästerverk på listan, men sammantaget måste jag rösta på Alyx. Men med tanke på hur få som skaffat VR än förväntar jag mig inte en vinst här.

Känslan att själv hålla vapnet i HL-universumet mot att sitta med en handkontroll eller mus/tngbord är riktigt påtaglig
.

Jag är fett spelskadad, så jag går ibland runt och clearar mitt eget hus när jag byter rum, pretending to snuff the bad gyus med mina händer formade till en pistol, "thipp, thipp thipp" säger jag, då jag leker ljuddämpat. Ibland hoppar flickvännen fram med sin inbillade hagelbrakare och skrämmer mig så jag ramlar omkull haha!

Men så känns det att spela i VR, fast då blir det "på riktigt", så argumenten för spel i VR är helt fantastiska, det blir inte mycket coolare än så! Så Alyx är iaf årets viktigaste spel.
.
.
.
Cyberpunk kanske blir nästa års bästa spel, haha!
(Inväntar PS5-versionen)

Medlem

Half Life: Alyx. Vilket jäkla bra spel. Hade jag kommit länge i Cyberpunk 2077 och det inte haft några skavanker, hade det blivit det. Om de väntat till nästa år och polerat mer, hade det säkert blivit årets spel 2021.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag röstade givetvis på mästerverket The Last of Us 2. Fantastisk upplevelse. Hittar inte Mile's Morales Spider-Man nånstans. Antar att ni ser det som ett slags DLC och inte ett riktigt fullstort spel. Vilket det tydligen ska vara också. Eller fristående expansion. Ska bli intressant att se resultaten på denna poll nästa vecka iaf.

Satan vilken sexig porrmusche du fixat @Tomas Helenius

Det var kanske ingen som nominerade det? Det är folket på forumet som nominerat spelen på listan

Medlem

Svårt detta!

Ghost of Tsushima, The Last of Us 2 och Cyberpunk 2077 är alla spel som jag gillar otroligt mycket, men för helt olika anledningar.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Half-Life Alyx! Det är ett spel utan dess like. Problemet är bara att de som inte har VR eller har fått chans att prova på det inte förstår vad det är dom missar. Klart den mest spännande spelupplevelsen jag fått på många år.

Medlem

Last of Us Part II

Backloggens befriare

Jag kan stolt säga att jag spelat totalt noll av dessa spel!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

För mig är det ändå Cyberpunk, men väldigt tätt inpå Wasteland 3.

Medlem

Half life alyx årets spel.

Att spela Half life Alyx utan sladdar kopplade till sitt VR-headset är en än bättre upplevelse.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tony Hawk! <3

Medlem

För mig är det Flight Simulator. Det är inte bara ett fantastiskt spel, utan även ett bevis på att Microsoft är tillbaka i matchen efter en ganska så deppig period av usla beslut och misskötsel. Och teamet på Asobo är underbara, och når verkligen ut till communityn.

Medlem
Skrivet av deezel:

Det var kanske ingen som nominerade det? Det är folket på forumet som nominerat spelen på listan

Ja just det, så funkar det ju. Tack.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Finns många spel som jag vill och kommer att spela på listan. Har dock bara hunnit med Crusader Kings III, så min röst hamnar där.


signatur

GAMEZZ!

Medlem

Ghost of Tsushima, enkelt val för mig.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Stod helt klart mellan TLoU2 och HL: Alyx men rösten föll ändå på det förstnämnda spelet då storyn lämnade vägde in tyngre där utan att förringa Alyx det minsta. För mig var det lite som att ge ett spel 9.9 och ett 9.8 så skillnaden är i det närmaste obefintlig men måste jag välja ett spel så blir det The Last of Us 2. Dock var nog Alyx roligare rent gameplaymässigt samt otroligt viktigt för VR i stort.

I slutändan är det ändå spelarna som är den riktiga vinnaren vad det gäller spelåret 2020.

Medlem

Av spelen på listan har jag spelat sju. Några av dem har jag kört mindre än en timme. Valhalla och Animal Crossing har själv inte spelat, men har sett min fru spela dem. Känns märkligt att rösta på Factorio, Squad eller Kentucky Route Zero som årets spel 2020 då jag spelade dem för flera år sedan. I slutändan är nog Shadowlands-expansionen till WoW mitt personliga GOTY med Wasteland 3 och Warzone på silver- och bronsplats.

Det känns nästan lite fel att rösta då jag inte spelat några av de andra, men det stoppar nog ingen annan. Det får bli Alyx. Ett revolutionerande spel och trots det ett av de få spelen som släpptes utan problem. Vid release var det enda problemet att continuous turn alternativet i inställningarna inte fungerade, vilket fixades senare på releasedagen. Vilket annat spel 2020 kan säga samma sak?

Medlem

Jag tillhör också dem som bara spelat ett enda spel på listan. Så min röst får falla på Call of the Sea. Det kanske inte är det absolut bästa spelet på listan, men det förtjänar ändå uppmärksamhet. Urmysigt, om än med ett något trist femte kapitel.

Medlem

Half-Life: Alyx är denna spelgenerations största revolution. Tätt efter kommer Paradox bästa strategispel hittills: Crusader Kings III. Hade gärna röstat på båda, men nu får det bli Alyx.

Medlem

Råkade såklart rösta fel. Finns en anledning till att jag håller låg profil här, inte ens de enklaste sakerna klarar jag av. Jag går och gömmer mig igen.

Skulle någon här vilja kasta något hårt på mig om ni passerar mig ute någon dag så är det helt okej, jag förstår och jag är beredd att ta mitt straff.

Skriv svar