PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

SoL
Medlem
Skrivet av Nilaya:

Jahopp där rök grabbens sista chanser till att få en ps5 i julklapp. Med min vanliga oflyt så fick jag inget Mail av EG :/

Inte jag heller.. varken tur i kärlek el spel. Men men, hoppet lever vidare

Medlem

Om någon inte skulle behöva en kod, försöker fixa en åt min kusin. Skulle va jävligt schysst om du är snäll nog att göra det.

Medlem

Visste nog att jag inte skulle ha någon tur :/ om nån inte ska använda sin kod då tar jag gärna den haha

Medlem

Tar också gärna emot en kod om någon mot förmodan inte behöver eller vill använda sin


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Fick inte heller, men känns betydligt bättre att bli utan på det här sättet än att sidan crashar och allt är kaos. Har fått tag på en Series X så går ingen större nöd på mig dock.

Stort grattis till er som fick tag på en 😊

Medlem

Tomt här med, men elgiganten ska ha cred för att de gjorde på det här sättet denna gång. Hoppas fler följer efter.

Ser att webhallen inte längre har "50+ på väg in" angivet. Har de fått sin leverans kanske? Någon som fått nått besked från webhallen i dagarna om försändelser?

Inaktiv

Jag blev också utvald på Elgiganten 🙂

Medlem

Kudos till Elgiganten tycker jag. Transparent process. Fick tom mail om att jag inte blev utvald denna gången.

Som alla andra säger - har ni en över PMa mig så köper jag

Medlem

Grattis er som fick en kod! (: Om någon har över en kod, eller inte har möjlighet att köpa eller använda den så kan ni alltid skriva till mig 😊 Tyvärr fick jag ingen men it is what it is

Medlem

Grattis till alla er som blev utvalda!

Jag får ställa mitt hopp till CDON istället.
Komplett har jag gett upp hoppet om haha

Medlem

Hej,

Förstår att många med mig är besvikna över att inte ha fått möjlighet att köpa från Elgiganten idag. Själv anmälde jag mig för en god vän i syfte att försöka ordna med den enda julklappen han vill ha. Han är mycket sjuk och skulle så väldigt gärna vilja kunna spela PS5 medans han kan.

Så om det är någon som har en EG kod över får ni gärna höra av er (förstår att ni prioriterat egen familj först).

Spela lugnt.

Medlem

Verkar som EG fått in gott om konsoller! Bådar gott inför nästa släpp!

Ett par vänner på jobbet fick en kod på mailen.

Medlem

Fick en kod men den funkade inte i kassan, svor några svordommar och gick ett par varv i lägenheten. När jag provade igen en kvart senare så gick det faktiskt igenom Ibland behöver man ha is i magen.

Inaktiv
Skrivet av Septor:

Hej,

Förstår att många med mig är besvikna över att inte ha fått möjlighet att köpa från Elgiganten idag. Själv anmälde jag mig för en god vän i syfte att försöka ordna med den enda julklappen han vill ha. Han är mycket sjuk och skulle så väldigt gärna vilja kunna spela PS5 medans han kan.

Så om det är någon som har en EG kod över får ni gärna höra av er (förstår att ni prioriterat egen familj först).

Spela lugnt.

OBS!

Denna personen skapade sin profil idag!

Medlem

Fick inte heller chansen att bränna pengar denna gången men kul att det var flera i tråden som "vann"!

Grattis till er! Lite avis men jakten fortsätter 🙄

Medlem

Blev ingen kod för mig eller mina buddies, och netonnet har ingen ny info. grattis alla som fick! (I hate u!!)


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Inget nytt om MediaMarkt? bokade 18/9 hämta i butik Göteborg Torpavallen, fick mail om December men de känns lite kört :/

Medlem

Vet vi om man kan ge bort koden? Eller måste den användas ihop med samma namn/mail som den skickats till?


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Nilaya:

Jahopp där rök grabbens sista chanser till att få en ps5 i julklapp. Med min vanliga oflyt så fick jag inget Mail av EG :/

Samma här. Hade inte räknat med lotteriet, senast jag vann en lottning var väl när man singlade slant med domaren om att välja sida eller boll för 25-30 år sedan

CDON meddelade också att det inte blir leverans. Så där rök sista hoppet.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

OBS!

Denna personen skapade sin profil idag!

Jag har rätt svårt att tro på alla som bedyrar att de själva har en PS5 men letar efter åt sitt syskon/kusin/kompis. Varför an dessa släktingar och bekanta inte boka en på egen hand? Jag kanske är för cynisk?

Medlem

Nejhopp, gamla bettan får duga en stund till för grabben, grattis till de som fick en!


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

CDON meddelade också att det inte blir leverans. Så där rök sista hoppet.

Det var väl bara ett standard utskick av CDON?
Eller har du fått det bekräftat att du inte kommer få din beställning?

Inaktiv
Skrivet av Popski:

Jag har rätt svårt att tro på alla som bedyrar att de själva har en PS5 men letar efter åt sitt syskon/kusin/kompis. Varför an dessa släktingar och bekanta inte boka en på egen hand? Jag kanske är för cynisk?

Nej jag tror inte du är för cynisk. Var ett väldigt konstigt inlägg samt att profilen var skapad idag.

Medlem
Skrivet av Popski:

Jag har rätt svårt att tro på alla som bedyrar att de själva har en PS5 men letar efter åt sitt syskon/kusin/kompis. Varför an dessa släktingar och bekanta inte boka en på egen hand? Jag kanske är för cynisk?

Vet inte hur det är för dem andra som påstår det, men jag fick min PS5 för blott 2 veckor sedan från Elgiganten. Min kusin ville också ha en och när vi såg Elgiganten köra ett lotteri tänkte vi köra med ett inträde var för att öka chanserna en aning. Så de försöker ju boka på egen hand, men lite hjälp skadar nog inte.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Nej jag tror inte du är för cynisk. Var ett väldigt konstigt inlägg samt att profilen var skapad idag.

Skapade också mitt idag, och gjorde det för att se om det finns någon generös individ som skulle kunna dela med sig om man verkligen inte behövde den. Mer än så kan jag inte göra. Hoppas alla som fått en kod njuter av sin PS5.

Medlem
Skrivet av SFC1977:

Vet inte hur det är för dem andra som påstår det, men jag fick min PS5 för blott 2 veckor sedan från Elgiganten. Min kusin ville också ha en och när vi såg Elgiganten köra ett lotteri tänkte vi köra med ett inträde var för att öka chanserna en aning. Så de försöker ju boka på egen hand, men lite hjälp skadar nog inte.

Det är fullt möjligt att du talar sanning. Jag har inga större möjligheter att kontrollera sanningshalten. Jag tycker dock att det är skumt att det är rätt många, både här och på sweclockers motsvarande tråd, som jagar apparater åt bekanta. Min brorsa och två polare vill också ha en, men det får de fixa på egen hand.

Jag vart inte utvald men kompisen blev de och jag fick koden nu är den beställd och hoppas verkligen att den kommer innan jul nu, tog express frakt om de gör någonting. Hoppas inte att de blir nå problem att de va kompisens kod men då borde de ha kommit något felmeddelande tycker ja.
Kommer avboka mina beställningar på mediamarkt och cdon såfort denna är påväg.

Inaktiv
Skrivet av SFC1977:

Skapade också mitt idag, och gjorde det för att se om det finns någon generös individ som skulle kunna dela med sig om man verkligen inte behövde den. Mer än så kan jag inte göra. Hoppas alla som fått en kod njuter av sin PS5.

Men att skriva en syfthistoria om tiden man har kvar etc och vilja spendera den med en PS5. Menar hade jag haft en i min närhet som tvunget ville lira PS5 innan man gick vidare så hade jag köpt från blocket eller tradera för någon tusenlapp mer.

Och sen att skapa en profil på en sida för spelentusiaster för att tigga till sig ett PS5. Jag tycker det är konstigt, som fan.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

OBS!

Denna personen skapade sin profil idag!

Det stämmer, har bara följt tråden tidigare och inte haft behov av att göra inlägg.

Medlem

Fick som sagt mitt Mail om att jag tyvärr inte fick erbjudandet om köp. Men min sambo hade även skickat in och blivit en av vinnarna. Så nu blev det köp direkt och julen räddad! Helv*ete va kidsen kommer bli glada nu.

Dags att gå in på komplett och avboka min order där. Gynnar ju någon annan lite granna iaf.

Skriv svar