P3 Spel går i graven

Robot
P3 Spel går i graven

Ett beslut som programledarna inte gillar.

#p3-spel, #podcast


Medlem

Tycker verkligen inte P3 är en bra radiokanal och det lilla jag lyssna på från P3 spel var ointressant.

Dax
Medlem

Dom får väl köra fritt via någon pod leverantör

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Tycker verkligen inte P3 är en bra radiokanal och det lilla jag lyssna på från P3 spel var ointressant.

Håller med.

En barn och ungdomskanal, med inslag av 3:je vågen feminism. Lyssnar hellre på trafiken eller kylskåpet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag visste inte ens om att detta fanns. Men å andra sidan känns det också som en kanal dit jag inte går till för spelnyheter. Eller öht

Medlem

P3 Spel var kanon för några år sedan när Angelica Norgren och Lejonhuvudet var med.

Idag är den tyvärr ingen höjdare.
Känns väl överlag som spelpodcasts (i alla fall svenska), har vart på dekis något år nu, Overkligt körde ju sitt sista avsnitt häromdagen.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Jag brukar lyssna (sova) till IGNs poddar efter jobbet.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

För att kalla sig främsta inom spelbevakning så är dom väldigt osynlig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Trist, har lyssnat på P3 spel sen dag ett.

Blir en mindre p3 podd i lurarna. (har ett gäng p3 poddar där. P3 är alltid radiokanalen jag väljer om jag faktiskt lyssnar på radio)

Medlem

Hade gärna sett P3 gå i graven helt, men man får väl ta det lilla.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Hade gärna sett P3 gå i graven helt, men man får väl ta det lilla.

Ja skrota p3 men behåll spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hade gärna sett Public Service gå i graven helt, men man får väl ta det lilla.

Fixad* ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fixad* ;P

I stand corrected.


signatur

I drank what?

Medlem

Tråkigt .


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Det låter lika dumt som att man la ner alla program som handlar om film, musik och böcker.
Upplever att spel inte får den plats som det förtjänar eftersom att det upplevs fortfarande som fulkultur, vilket är sorgligt.

Aja, jag håller mig ändå till FZ och amerikanska program så jag får ändå den informationen som jag behöver, men illa för den svenska spelkulturen som behöver utrymme.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det låter lika dumt som att man la ner alla program som handlar om film, musik och böcker.
Upplever att spel inte får den plats som det förtjänar eftersom att det upplevs fortfarande som fulkultur, vilket är sorgligt.

Aja, jag håller mig ändå till FZ och amerikanska program så jag får ändå den informationen som jag behöver, men illa för den svenska spelkulturen som behöver utrymme.

P3 spel var mer än bara information. Det som gjorde P3 spel så bra var dynamiken och att det inte kändes som alla andra spelpoddar utan.. lite mysigare.

Medlem

Har lyssnat på P3 spel sen starten, kan inte säga att jag digga när de gjorde om konceptet och upplägget här senast, men har tyckt det varit suveränt att lyssna på i 10 år. Har till skillnad från andra här inget hat att ge varken P3 spel eller P3.

Medlem

P3 Spels dokumentär poddar är många gånger fantastiskt bra. Nyhetsformatet har inte varit lika starkt sen Josef Fares slutade.

Älskar Public service. Synd att de lägger ned.

Medlem

Gillade verkligen gamla P3 Spel med Angelica men sen ändrades formatet och det började bara dyka gamla repriser i poddflödet så jag tappade intresset.

Medlem

Trist.

P3 Spel har gjort några väldigt bra dokumentärer jag kan rekommendera. En av dom senare, "en berättelse om Michael" en döende liten kille som spelar Elite dangerous var väldigt rörande.

Medlem

Jag skulle väldigt gärna vilja se antalet lyssnare och nedladdningar av P3 Spel jämfört med övriga program hos P3 och övriga SR.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag lyssnar på Kontrollbehov istället. Gillar deras format bättre.

Medlem

Lägg ner alla tjatiga programledare å deras repeterande skit till musik.

Medlem

P3-spel var väldigt bra väldigt länge, men för mig tappade det något i och med att Angelica lämnade för ett år sedan eller när det var. Tycker fortfarande deras dokumentärer är väldigt bra (och något som saknas på svenska marknaden?), men nyhetspodden är ganska meh nuförtiden.

Medlem
Skrivet av delli:

Lägg ner alla tjatiga programledare å deras repeterande skit till musik.

Du vet att det går att lyssna utan musik va? I poddformat.

Medlem

Finns andra mycket bättre spelpoddar, så detta gör mig inget direkt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

"Nördigt" är helt klart den bästa podcasten för spel/film/tv-serier/comics. Lyssnar inte på något annat

Fragtjuv

Det var tråkiga nyheter. Jag lyssnade en hel del för flera år sedan men tycker att dokumentärerna de gjort på senare år överlag har varit bra.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

brukar rotera mellan dem och "snacka videospel", "spelberoende" och "nördigt".

Avstängd
Skrivet av ZeroSaberX:

"Nördigt" är helt klart den bästa podcasten för spel/film/tv-serier/comics. Lyssnar inte på något annat

Nu har jag inte lyssnat på just denna men är man intresserad bara av spel så blir såna där "nörd poddar" inte så bra.
Är inte intresserad av film/tv serier/comics och böcker.
FZ körde en pod som hette finkultur tidigare.
Den började bra men sen vart det bara sämre. det blandade i början men sen blev det typ bara böcker


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar