World of Warcraft 2 – vad vill du se i en eventuell WoW-uppföljare?
Till att börja med ett Warcraft 4, som de sen kan bygga ett nytt MMO på.
Det finns en tydlig anledning till varför WoW var så populärt i början och det var, i alla fall i mina ögon, att det var så hög igenkänningsfaktor på världen och karaktärerna.
Att faktiskt få springa runt i Eastern Kingdoms och Kalimdor där berättelsen i Warcraft 3 utspelade sig och se allting var sjukt mäktigt.
Och kolla på slutbossarna i expansioner det senaste. De får för lite plats, och berättandet är så spretigt att man inte vet vem som är den sista fulingen i expansionen förrän den sista patchen är på gång. Jämför med WoWs tidiga år är det en markant skillnad.
Vanilla med Kel'Thuzad som sista boss, en av huvudkaraktärerna i WC3.
TBC hade Illidan, en av de mest omtyckta karaktärerna Blizzard har skapat, om än väldigt mycket moraliskt grå.
WotLK hade Lich King, fulingarnas fulingar, som hela tiden visade upp sig från början av expansionen till att sist bli den ultimata bossen i sista raiden. (Ruby Sanctum räknas inte enligt mig )
I Cataclysm figurerade Deathwing redan från första trailern fram till sista fighten. En tvättäkta slutboss med bra uppbyggnad.
De senaste expansionerna har det varit så luddigt. WoD började med att Iron Horde och Grommash var fulingen, för att sluta med att vi blev vänner och slogs mot Archimonde? Alldeles för lite uppbyggnad för en så stor karaktär i loren.
Legion var mer tydlig med Gul'Dan och Burning Legion som en direkt fortsättning från WoD, men Gul'Dan försvinner i en mellanpatch och vi hamnar istället på Argus för att ta fighten till Sargeras och titanerna själva.
BfA hade många höga förväntingar på med Horde vs Alliance och tillbaks till rötterna för Warcraft. Det slutar med att alla är kompisar och vi slåss mot ännu en Old God, i detta fallet Aszhara/N'Zoth ihoptryckt i två patcher, något som egentligen borde varit lika storslaget som WotLK.
Så WoW 2 måste, för att väcka mitt intresse:
Bygga upp karaktärer under en hel expansion som faktiskt betyder något för spelaren när man möter dessa. Låt de ta sin plats, hellre lite mer uppbyggnad och berättande än det som varit de senaste åren.
Uppdaterad grafik, men ändå behålla sin stil.
Hitta på något nytt endgame content som inte är rep grinds och world quests i oändlighet.
Tvinga spelarna att vara mer sociala. Man ska inte kunna spela ett MMO som om det vore ett single player. De bästa minnena iallafall jag har från WoW är de jag delar med andra människor jag spelade ihop med.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
* Bätte grafik, men fortfarande stylized graphics. Högre polygon-count, snyggare effekter etc.
* Bättre UI.
* Ha PvP i åtanke redan från start av utvecklingen och designa PvE och PvP så att båda känns mer balanserat.
* ÄNNU bättre introduktion för nya spelare (Shadowlands är ett steg i rätt riktning).
* Mindre tvång, mer fokus på att låta spelarna göra det dem tycker är kul för att progressa sin character.
Är fruktansvärt sugen på en beta-nyckel. Jag och min flickvän skulle bli väldigt glada Hon har börjat spela WoW för första gången och har nått level 50 på PTR just nu. Hon lär sig supersnabbt och är duktig på att raportera buggar Vi skulle jättegärna vilja upptäcka dem nya zonerna.
Vanilla WoW, var galet svårt, visst vissa saker var onödigt svåra, rent omöjliga cockblocks men generellt sätt var det riktigt svårt. Att ha fetaste tier2 armorn tidigt var en svår uppgift, bossarna var sjukt tighta.
Om man säger såhär, Tidigt WoW egentligen fram till tredje expansionen någonstans var ordentligt svårt, När vi äntligen tog Khel Thuzad så var det en riktigt stor händelse i spelet och i communityn, folk var galet hype, inte bara vi hardcore spelare utan verkligen alla lirare var galet hype. Idag dör bossar på 1-2 resett varje gång, spelet är mer casual friendly vilket Blizzard tror gynnar försäljningen och att mer casual spelare spelar, men det blir tvärt om, även casual spelarna vill att det ska vara hardcore.
Man vill inte ha en massa +1 svårighetsgrader och skit som det är nu.
Vanilla WoW alltså, herre vilket bra spel det var på sin tid.
Skulle också vilja se WoW 2 till konsollerna
Porr! För porr säljer alltid säger man.
Annars vet jag inte, man har gått vidare liksom...
Du fick mig att tänka på denna gamla goda film:
Inget skulle få mig att gå tillbaka, MMORPG:s storhetstid är över. Livet har gått vidare.
Nah classic kom ju ut nu har man lirat vad 2000h wow igen...
Vill se mer öppet, mer fritt. Jag vill ha en bas, eller by, som jag kan bygga upp och beroende på hur jag gör det vill jag ha andra uppdrag och fördelar osv. Jag vill definitivt se helt ny combat, får gärna titta på GW2 eller Black Desert när det kommer till det. Spelarstyrd ekonomi där man kan bygga egna städer, gruvor osv och anställda NPC vakter osv. Mindre handling och mer du är en karaktär i Warcraft världen, gör vad du vill, helt enkelt.
Alliance High Elves :>
https://highelves.carrd.co/
Skulle kunna bli ett svar utan slut, men förutom att jag skulle gå igång på det per automatik så hade jag gärna sett en värld som är 7 resor större än idag, samt ett grafiskt uppsving som inte bara följer modern teknik utan även upphottar den distinkta "cartooniga" stilen till 202x...typ närmare deras cinematics än hur WoW såg ut från början. RTX-tech kommer göra underverk.
Tror man skulle kunna göra otroligt mycket bara där.
Skulle kunna bli ett svar utan slut, men förutom att jag skulle gå igång på det per automatik så hade jag gärna sett en värld som är 7 resor större än idag, samt ett grafiskt uppsving som inte bara följer modern teknik utan även upphottar den distinkta "cartooniga" stilen till 202x...typ närmare deras cinematics än hur WoW såg ut från början. RTX-tech kommer göra underverk.
Tror man skulle kunna göra otroligt mycket bara där.
RTX/Strålspårning i en räd med tvåhundra frostboltar som ska kasta ljus o skuggor!?
Det kommer grilla så många datorer så det luktar bränt i hela varenda I-land 🤣🤣😂😂
Diablo 3-inspirerade M+ nycklar. Motsvarande GR-systemet där man istället för att vara tvungen att uppa en 0 till 15 för att få köra en 15, så kan man bara välja att köra en 15 direkt. Finns för- och nackdelar med också, men kan vara kul att testa.
Gillar wow i övrigt, både causal och att man kan vara HC om man vill
Quake? Är det smittsamt?
Jag highjackar den här tråden för en liten tävling för Shadowlands-betanycklar - vi vill ha ditt svar innan 23:59, den 29 september.
Är tävlingen avgjord? Inte hört något mer sen
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Nu är alla koder utskickade, grattis till er som fick!