Crytek: gratisdemon försvinner

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av b3pp0:

jag skulle aldrig betala för ett spel jag inte testat, försvinner gratistestet så försvinner ju oxå viljan att betala öht. alldeles för mkt spel är total skit för att chansa med en 500ing på

wörd

..säger ni och köper tre exemplar av Modern Warfare 2 samtidigt som ni lägger in en förbokning på uppföljaren.

Medlem

Löjligt. Vilket infantilt påstående. De binder ris åt egen rygg.
Låter som ett bra sätt att prångla ut dåliga, ofärdiga spel på...

Demon kostar i princip ingenting att skapa, eftersom de redan tar färdiga miljöer och färdiga karaktärer och sätter samman, suck.

De demon som jag laddar hem på 360:n och PS3:an hjälper ju mig helt klart ifråga om att köpa eller glömma.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

vet inte vad som gör mig mest förbannad. crytek-snubbens skitprat eller de mongon som faktiskt stödjer hans åsikt.

"men här i sverige har vi åsik..."

Käft! gå och lägg er imbeciller...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Låt dem göra som de vill. Tror dom att det är bättre för deras affärsidé så är det deras ensak. Resultatet kommer ju i slutänden, så det är ju upp till dem att ändra sig om dom har fel.

(eller så skyller dom felaktigt allt på piratkopiering)

Personligen så kan jag inte låta bli att tänka på hur framgångsrikt xbox live arcade har varit, där släpps väl inga spel utan demos? Som andra skrivit i tråden innan: för en bra produkt ger demos merförsäljning, för en dålig produkt är demos något dåligt. Visst kostar det säkert extra att få ut ett demo, men jag tror lätt man kan räkna hem pengarna om man har en bra produkt.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

(eller så skyller dom felaktigt allt på piratkopiering)

En lyx som inte återfinns i andra industrier.

Inaktiv

"Ett gratis demo är en lyx vi har i spelindustrin men som inte återfinns i andra industrier, såsom film"

det var fan det tramsiga jag hört på mycket mycket länge. jag har lurkat på den här sidan i massor med år. nu var jag tvungen att regga mig och kommentera.

trailers/previews etc. för film. provköra bilar/mc. provsmaka olika mat brands. man kan fylla i den listan.

helvete, ska be leifi köpa "hans" demos i gula tidningen.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jaha så det kostar bara pengar att göra ett demo och man får inget tillbaka som ökad försäljning..nene men då vet jag.;)

AW8
Medlem

Detta var inte roligt.
Demos till folket!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Idiotiskt av dem. Man laddar ned ett demo och provar det för att se om spelet är värt ett inköp. Kan jämföras med en trailer på en film.

Skall man ta betalt eller helt skippa demo så måste man ha en betydligt bättre marknadsföring av spelen, kanske en film med långa episoder som på ett bra sätt belyser olika aspekter av spelet. Tror jag att det räcker? Nej, alla kommer ladda ned spelet än mer nu och antalet inköp kommer garanterat att minska. Om man vill ta död på PCn som spelmaskin så är detta onekligen ett bra sätt. Grattis, dumskallar.

Medlem

fuckers!!

är de helt galna i kallsipperna?
stollar, töknar, skojare!
snart ska jag väll få betala för att fisa :<

the piratbay,,, jisses vad ni kommer få växa.

sry för alla korkade bolag där ute.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Som nån skrev så är spel interaktivt och man måste få prova på spelet med dess kontroller, AI, o allt som medföljer. En trailer enbart av ett spel kan aldrig få mig iaf att köpa ett spel.

Iofs köpte jag BF:BC2 men då vet man FAN att man får bra SKIT!

Medlem

Ja, det lär ju sätta stop för piratkopiering. jag vet att jag kommer betala för att testa spel.


signatur

Xd

Medlem

Faktist rätt intressant det här, varför är underhållsindustrin den mest kundfientliga av dem alla?

En gång för länges edan så släpptes både Wolfenstein, Doom, Duke Nukem och en hel drös med andra spel som shareware. Dvs du kunde skaffa tex. den första episoden gratis och sedan om du gillade spelet så köpte du de resterande episoderna. Tänk om spelindustrin skulle ha samma upplägg idag nu när det finns en infrastruktur för att sprida spel?

Faktum är att spelindustrin var mer mogen då än den är idag.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Vem behöver demos när det alltid finns att få tag i gratis smakprov.

Ja precis... är ju inga problem o ladda ner fullversionen gratis ifrån valfri torrentsida för att testa.

Vi som konsumenter har ju faktiskt rätt o kräva att spelutvecklarna också gör demoversioner av spelen. Och om inte så kan vi ju helt enkelt låta bli o köpa dem.

Medlem

Jag hade aldrig köpt Bad Company 2 om jag inte kört multi-player betan med min lillebror på PSN.

Eftersom vi inte har arkadhallar och tv-spels hallar i mångfald här i Sverige, eller hyrspel heller för den delen. Så finns det inget annat lagligt sätt att prova spel på än Demos. Tar de bort den så kommer bara jättestora gigantproduktioner att finnas kvar då det är de spel som folk vågar sattsa på.

Jag köpte precis Frozen Synapse på som förbokning då priset (256kr) var humant för två kopior av spelet och att jag får prova det nu i betan.

Finns inte en chans att jag skulle köpt 2 kopior av BC2 för 499kr stycket utan att ha testat demot. Speciellt när jag precis inhandlat MAG.

Medlem

Jag avskyr när det inte kommer ett demo på ett spel jag funderar på att köpa...

Nåja, Mr. Crytek person får tro vad han vill, crysis 2 blir inte bättre för det!

Medlem

Crytek = fail

Att göra ooptimerade spel som till sist och syvende enbart är (någorlunda) spelbart på highend-datorer är höjden av dumhet. Och att sedan förvägra massan demoversioner är ren idioti.

Medlem

på den gamla goda tiden fick man banne mig 1/3 del av spelet! doom shareware t.ex, det var tider det!

Medlem

Komiskt att detta skulle komma just från Crytek. Kan det månne bero på att man gör så pass nischade spel att knappt någon, förutom en minoritet, kan spela deras spel med något så när som tillfredsställande prestanda?

Crytek klagade väl efter Crysis release på att så många piratkopierade det och inte köpte det? Kan det månne ha berott på att det knappt gick att spela såvida man inte hade en dator med hårdvara för 30k? (Överdrift, men jag antar att poängen går fram)

Satsar man på en nischad produkt till en väldigt liten procentenhet av den totala marknaden och att denna lilla marknad sedan är osäkra på produkten så får man ett resultat därefter. Crytek kan göra hur tekniskt avancerade och snygga spel som helst, men spelen kommer inte på något sätt att generera gigantiska vinster på kort tid om du har en så pass smal målgrupp. Än mindre så om målgruppen inte får möjlighet att testa produkten för att se om den ö.h.t kommer att fungera på deras system.

Skrivet av jovviz:

Haha detta är sorgligt..De skjuter bokstavligt talat sig själva i foten. Detta gör ju bara att fler piratar spelen istället.

Du menar bildligt talat. Heh.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Alla kör ju ändå med att de låter typ alla beta-testa spelet i någon månad. De tjänar både tillverkarna och spelarna på. Tycker inte att det är någon speciellt stor grej alls.

Han har sant, men, det borde vara en obligatorisk del till varje produkt, varför ska man köpa för att ta reda på om det är bra och inte ha någon säkerhet; så är det inte i restaurangbranschen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av E_maN:

på den gamla goda tiden fick man banne mig 1/3 del av spelet! doom shareware t.ex, det var tider det!

På den gamla goda tiden kostade inte spelen $$$330000miljarder att utveckla heller (men de blev ändå bättre).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av jovviz:

Haha detta är sorgligt..De skjuter bokstavligt talat sig själva i foten. Detta gör ju bara att fler piratar spelen istället.

Du menar bildligt talat. Heh.

Hoho, såg framför mig hur de gick omkring på kontoret och blåste fötterna av varandra med varsin SPAS-12:a...

Medlem
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Chemical:

De kan ju alltid förlänga produktionstiden så får de tid till att göra ett demo. Hur ska vi annars få veta ifall det är ett spel för just en själv?

Och du tror inte det ökar kostnaden?

Tror? jag vet att det ökar kostnaden, men i långa loppet tjänar de på det eftersom spelet säljer mera om företaget släpper ett bra demo.

Medlem

".. såsom film" <- wtf?!
om man nu skulle dra en sån jämförelse så måste man väl ändå säga att trailers är demo för filmer.
Fan, spelutvecklarna blir bara girigare och girigare. Får kämpa med att sänka utvecklingskostnaderna istället för att öka hur mycket pengar de kan ta.
Känns lite som att desto dyrare spel desto flitigare pirater.

Medlem

Vänta vänta vänta...
Nu hänger jag inte med här...
Jag trodde det var piraterna som sänkte spelindustrin...? Eller? :S

Här verkar vi dock ha bevis på att det är dem själva som sänker den.. Fyfan vad jag hatar spelindustrin idag.. Hur kan de ha sjunkit så jävla lågt och fastnat i kapitalismens klor?
Ge oss den gamla skolan tillbaka där de faktist gjorde spel för att de tyckte det var KUL och brydde sig om fansen.
Död åt pengakåta företag likt Blizzard, Valve, EA, Activision mm..

En sak är iaf säker. Vi kommer bli rätt många som söker oss till sajter likt TPB om vanliga demos slutar existera. Jag vet iaf att jag kommer det. Finns inte en chans att jag ska betala för att testa ett spel jag eventuellt ska köpa och måste då betala ännu mer för. Men men, de ska inte klaga ifall piratkopieringen skjuter i höjderna om det blir såhär.

Medlem
Skrivet av CyberDOG:

Komiskt att detta skulle komma just från Crytek. Kan det månne bero på att man gör så pass nischade spel att knappt någon, förutom en minoritet, kan spela deras spel med något så när som tillfredsställande prestanda?

Crytek klagade väl efter Crysis release på att så många piratkopierade det och inte köpte det? Kan det månne ha berott på att det knappt gick att spela såvida man inte hade en dator med hårdvara för 30k? (Överdrift, men jag antar att poängen går fram)

Satsar man på en nischad produkt till en väldigt liten procentenhet av den totala marknaden och att denna lilla marknad sedan är osäkra på produkten så får man ett resultat därefter. Crytek kan göra hur tekniskt avancerade och snygga spel som helst, men spelen kommer inte på något sätt att generera gigantiska vinster på kort tid om du har en så pass smal målgrupp. Än mindre så om målgruppen inte får möjlighet att testa produkten för att se om den ö.h.t kommer att fungera på deras system.

Jag hade gärna köpt både Far Cry och Crysis om de hade behållt dinosaurierna...

Medlem

Inget fan av något crytek gjort iaf, ett gäng nötter.

Skriv svar