Call of Duty 7 avtäcks på fredag

Medlem
Call of Duty 7 avtäcks på fredag

Faktiskt ganska intresserad av Vietnam kriget, har det samma intensitet och råhet som COD:WaW så blir det nog ett givet köp.

Medlem
Medlem

Varför står det i spelinformationen att utvecklare okänd om nyheten antyder att Treyarch gör spelet?

Medlem

Tja nog var det ett rått krig alltid. Hade ju varit intressant med en story där man kan få spela båda sidorna, t.ex. Fransmännen vid Dien Bien Phu, Amerikan under Khe San, och FNL under intagandet av Saigon. Och varför inte en Apocalypse Now ripoff på slutet... Operation Rolling Thunder hoppas jag att vi slipper, särskilt bombningarna mot Hanoi -72. Nog fan small det i Vietnam på den tiden, bara antalet bomber släppta av USA sägs i sprängkraft motsvara hela andra världskriget.

http://blindflaneur.com/wp-content/uploads/2008/06/napalm_kim...

Medlem

Vietnam blir intressant.
IW tycker jag nu kan avsluta MW serien och köra in på ny bana.

Medlem

Hoppas att det blir bra. Gillade World at War skarpt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Treyarch ftw. blir nog bra.

Medlem

Bara det inte blir som i WaW där den vidriga "ta dig från punkt A till punkt B för att fienden skall sluta spawna och sedan repeat till spelet är slut"-regeln gällde. Annars verkar det kunna bli bra.

Medlem

uff, Treyarch.. Jag är fortfarande fruktansvärt besviken efter World at war. Hoppas dom lyckas bättre den här gången, och har skaffat sig några vettiga ljudtekniker, för ljudet i WaW var under all värdighet, speciellt vapnen.

Medlem
Skrivet av xector:

bläh

Har du en sådan inställning innan du ens testat ett spel går du miste om mycket.

Skrivet av Ondska:

uff, Treyarch.. Jag är fortfarande fruktansvärt besviken efter World at war. Hoppas dom lyckas bättre den här gången, och har skaffat sig några vettiga ljudtekniker, för ljudet i WaW var under all värdighet, speciellt vapnen.

Skumt om du tycker att ljudet är kostigt på vapnen, med tanke på att de spelade in de riktiga ljuden. http://www.youtube.com/watch?v=GmM1PGXn7EU

Jag ser fram emot detta, då jag tycker att WaW är brutalt najs.
Låter intressant att det ska utspela sig under flera tidsperioder med.

Medlem

Snabbproducerat "cashcow"

Medlem

Det här ser jag fram emot. World at War var riktigt kul, speciellt i multiplayer och Nazi Zombies, såklart. Go go Treyarch!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Detta kan bli riktigt najs

Medlem

Trevligt, World At War var riktigt kul och det släpptes massor med kartor gratis efterhand. Treyarch gjorde ett riktigt bra jobb.

Kan de göra det lika bra i Vietnam så blir det ett givet köp.

Medlem

Är så sjukt nöjd om Treyarch utvecklar detta.
Dom lyckades verkligen med CoD5 (som jag köpte igår ^^)..

Medlem

Kan ju inte bli sämre än 40mm Company 2: Carl Gustav Edition


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av xector:

bläh

Har du en sådan inställning innan du ens testat ett spel går du miste om mycket.

Skrivet av Ondska:

...

Skumt om du tycker att ljudet är kostigt på vapnen, med tanke på att de spelade in de riktiga ljuden. http://www.youtube.com/watch?v=GmM1PGXn7EU

Jag ser fram emot detta, då jag tycker att WaW är brutalt najs.
Låter intressant att det ska utspela sig under flera tidsperioder med.

Oj, det visste jag inte. Dock så kanske jag formulerade mig fel.
Jag har ingen kunskap om vapnen låter som de ska eller ej, men ljuddesignen i spelet är ingen höjdare, och ljudkvalitén tycker i alla fall jag tog ett stort kliv neråt från CoD4. Ingenting har något tryck, och bössorna låter lite som ärtpuffror i de flesta fall.
Jag har kanske blivit bortskämd med "upphottade" ljud från andra spel?

Redaktör
Skrivet av Zarsky:

Varför står det i spelinformationen att utvecklare okänd om nyheten antyder att Treyarch gör spelet?

Varken spel eller utvecklare är officiellt bekräftade än. Vi uppdaterar när det officiella beskedet kommer.


signatur
Inaktiv
Skrivet av v1lle3:

Skumt om du tycker att ljudet är kostigt på vapnen, med tanke på att de spelade in de riktiga ljuden. http://www.youtube.com/watch?v=GmM1PGXn7EU

Ja för vilken mic som helst kan ju återge ljudet av ett vapen som avfyras. Inspelningsmetod och användandet av ljuden sen är sjukt viktigt, lätt att klanta till det på vägen. Jag tyckte ljudet var ok men det kan ju lätt bli bättre. BFBC 2s grund ljud är lite fattiga men själva utomhus "ekot" och hur det låter när skott avfyras längre bort bakom en kulle, som gör så stor del av känslan, lyckas BFBC 2 med sjukt bra.

Det blir säkert lika bra som Vietnamtitlarna som redan har kommit...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av NympH:

Kan ju inte bli sämre än 40mm Company 2: Carl Gustav Edition

Word.

Medlem

Att spela in riktiga vapenljud är inte alltid fördelaktigt. Äkta ljud låter inte alltid som man förväntar sig. Även om det kanske blir mer autentiskt så blir det inte nödvändigtvis bra.

Medlem

Har längtat efter ett nytt bra Vietnam spel hela året nu Hoppas dom gör det minst lika rått som WaW, älskade single player delen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det här ser jag fram emot. World at War var riktigt kul, speciellt i multiplayer och Nazi Zombies, såklart. Go go Treyarch!

+1

Medlem

Tycker 7an börjar bli lite gammal. Ser hellre fram emot del 8<<

Inaktiv
Skrivet av NympH:

Kan ju inte bli sämre än 40mm Company 2: Carl Gustav Edition

Jo, det går vid namnet Modern Warfare 2.

Jag tycker själv att 7:an kan bli bra, om det nu utspelar sig i vietnam, så jävla trött på allt annat.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av NympH:

Kan ju inte bli sämre än 40mm Company 2: Carl Gustav Edition

Word.

Amen ma brothas!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Inte Vietnam.... kom på något nytt, kalla kriget hade varit rätt kul, att dom inte fortsatte med det

Medlem
Skrivet av Marmeldjuke:

Tycker 7an börjar bli lite gammal. Ser hellre fram emot del 8<<

njae längtar ännu mer på CoD 12. det dröjer nog inte så länge innan det kommer.

12
Skriv svar