Vart tog alla spel vägen?

Medlem
Vart tog alla spel vägen?

Tänkte dra upp en tråd om ett ämne som är så jäkla irriterande. Att spel plötsligt försvinner och får fötter.

Jag vet inte hur många av mina gamla spel har försvunnit genom åren. Lånade jag ut ett spel eller var jag bara slarvig? Jag är uppvuxen i en ort på typ 200 hushåll så man kunde ju räkna på sin hand vem man lånade ut spel till. Det roliga är ju att jag aldrig fått några spel som andra saknar... 😂

Något ni andra känner igen er i? Har ni gått på någon spelrazzia hos någon? (min var misslyckad)

Releasehästryttare

Lånade ut några Xbox 360 spel till en syster och de sålde konsolen och mina spel och behöll pengarna, jag va inte nöjd då jag år senare ville åter spela åtminstonde ett av spelen (ninja gaiden 2) ^^

Medlem
Skrivet av Devan:

Lånade ut några Xbox 360 spel till en syster och de sålde konsolen och mina spel och behöll pengarna, jag va inte nöjd då jag år senare ville åter spela åtminstonde ett av spelen (ninja gaiden 2) ^^

Du vet ju boven vilket är ett stort plus ➕. Man skulle ju vilja veta hur dessa människor tänker i efterhand...

Tråddemonen
Testpilot

@Kavakava83: Om du har fru eller Sambo så lär de ligga i förrådet eller på vinden.

Releasehästryttare

Mm det är ändå så galet många människor som inte bryr sig om vad som är ditt och mitt, fick många grejer stulna på mitt förra jobb tex.

Medlem

Jag har bara "tappat" bort Probotector till vanliga Gameboy, dock vet jag när och hur men kommer aldrig kunna få igen det. Lånade det till en bekant när jag var liten och fick aldrig tillbaka det. Jag kommer inte ens ihåg vad han heter eller hur han ser ut.

Annars har jag haft turen att ha kvar exakt allt jag fått och köpt.

Skrivet av Devan:

Lånade ut några Xbox 360 spel till en syster och de sålde konsolen och mina spel och behöll pengarna, jag va inte nöjd då jag år senare ville åter spela åtminstonde ett av spelen (ninja gaiden 2) ^^

Om min brorsa hade gjort så hade jag inte haft någon brorsa.

Medlem

Jag har tänkt på det här rätt mycket den senaste tiden, hur många spel har man genom åren lånat ut till polare, men aldrig fått tillbaka. Jag tror det är en del, för jag har en del spel som jag vet om inte är mina ifrån början, men vems var det!? Eller har jag förträngt att spelen kanske är mina?!

Medlem

Jag minns så tydligen när man köpte ett snes spel som jag minns gick kring 8-900 kr. Vart fasen har det tagit vägen 🤔 det kanske är dags att göra spelrazzia igen hos någon...

Skägg.
10 Chambers

Ett vanligt knep brukar väl vara att ta en bild på prylen, med personen som lånar den. Knepigt i efterhand dock


signatur
Medlem

Jag gav bort soundtrack-CD från Command & Conquer till min kusin för typ 20 år sedan. Sedan sålda jag Red Alert till en klasskompis. Slängde ett par gamla klassiker som jag "ändå inte kommer spela igen". Ett par andra har försvunnit i samband med att flyttlasset har gått, vet inte hur dock...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar