Trötthet, motion och fettförbränning

Medlem

Vilket tjat det är om att det är jobbigt... är det jobbigt? Då är du inte effektiv, då har man inte tagit det så långt det går, tryck förbi den gränsen och nå den punkten när du känner den brännande smärtan och hopplösheten i den rörelse du gör, det är just de få reps:en som du lyckas pressa fram under den intensiva smärtan som är guld värda. Varför? För muskler måste anpassa sig, tror knappast detta är en nyhet för medlemarna i detta forum.
Cykla? Tss, absolut inte, cardio där du enbart nyttjar nedre delen av kroppen är överskattat, använd dig snarare av rodd, alternativt hopprep (vilket förövrigt är det ultimata konditionsredskapet som tränar koordinationsförmåga, kondition samt även benmuskulatur). Angående gym frågan, nej, pyssla inte med maskinerna, de hjälper och stabiliserar dina rörelser = sämre effektivitet.
Fria vikter är det som gäller.
En och samma träningsrutin fungerar inte i längden, använd den i några veckor (i ditt fall, gå i några veckor, trappa upp det så småningom, dvs. jogging osv) kroppen är oerhört snabb på att anpassa sig, detta är något som bör motverkas, vare sig det gäller att få bort den såkallade "pizzadegen" eller att bygga 45 cm pickadoller eller en bringa som får Pamela Anderson att ställa sig i skamvrån.

Medlem

Märkte av igår att jag började få smärtor i höger knä under dagen efter morgon-promenaden, som jag trodde... (Gammal lumparskada)

Så jag tänkte försöka hitta något annat alternativ, kom då att tänka på yoga! Är det nån som är insatt i yoga och vet någon bra instruktionsvideo för nybörjare som man kan följa? Väldigt gärna gratis sådan.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

12
Skriv svar