TGS 2018 - Boothbabes & cosplay

Medlem
Skrivet av Stephan:

Fast jag tycker inte det. Det tyder på en osäkerhet från antingen utvecklarna eller de som håller i plånboken. Antingen så är den lättklädda marknadsföringen helt utan koppling till spelet (och saknar då också helt relevans för spelet, vilket i mina ögon är desperat marknadsföring), eller så är det någon form av cosplay från spelet (vilket innebär att lättkläddheten då inte bara ingår i spelet, utan aktivt promotas som anledningen att titta närmare på det).

Oavsett vilket så känns det bara fånigt. Det är en distraktion, en vädjan att se på vackra människor istället för att skärskåda t ex spelmekaniken eller storyn. Jag känner mig dumförklarad varje gång ett spelförlag försöker med något sådant.

Det kan man nog säga om all marknadsföring. Räcker med några screenshots. Allt som har med mässor och PR är som du säger bara desperata försök att lura dig att köpa spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marcus8958:

Det håller jag inte med om. När ett spel inte får släppas utan censur kallar jag inte det självcensur. Enda gången jag skulle kalla det självcensur är när utvecklarna väljer att censurera spelet för att inte uppröra allmänheten.
Tex Omega Labyrinth Z som inte får släppas i EU/US och därför inte kommer med en release utanför asien.

Påminner om diskussionerna som dyker upp här ibland. Äger man inte själv plattformen kan man inte gnälla på censur på den (såvida den inte är statlig och det enda alternativet). Nu känner jag inte till spelet i fråga men om skaparna verkligen ville släppa det i väst finns det ju inga hinder. Såvida det inte bryter mot några lagar, såklart.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Påminner om diskussionerna som dyker upp här ibland. Äger man inte själv plattformen kan man inte gnälla på censur på den (såvida den inte är statlig och det enda alternativet). Nu känner jag inte till spelet i fråga men om skaparna verkligen ville släppa det i väst finns det ju inga hinder. Såvida det inte bryter mot några lagar, såklart.

Det finns hinder och spelet blev bannat i flera länder av olika orsaker. I England för att karaktärerna såg för unga ut.
Spelet var översatt och redo för release med undantag för länderna där spelet blev bannat men av någon konstig anledning blev spelet bannat av Sony i sista sekund.

" PQube must respectfully comply with the wishes of the platform holder and have therefore withdrawn any future plans for Omega Labyrinth Z’s European and North American release on PS4 and PS Vita. "

https://www.gamasutra.com/view/news/320694/Omega_Labyrinth_Z_...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det finns hinder och spelet blev bannat i flera länder av olika orsaker. I England för att karaktärerna såg för unga ut.
Spelet var översatt och redo för release med undantag för länderna där spelet blev bannat men av någon konstig anledning blev spelet bannat av Sony i sista sekund.

" PQube must respectfully comply with the wishes of the platform holder and have therefore withdrawn any future plans for Omega Labyrinth Z’s European and North American release on PS4 and PS Vita. "

https://www.gamasutra.com/view/news/320694/Omega_Labyrinth_Z_...

Inte det minsta förvånad, om dialogen anspelar på sex i mer eller mindre hela spelet.

Hur som helst är spelet inte förbjudet som exempelvis Postal-spelen är i vissa länder.

Skrivet av ”Förbjudet spelinnehåll”:

Australia

Australian law prohibits the sale of video games that promote any illegal activity. Many games are banned for violent and sexual content, but the law creates some stranger rationales as well. For example, Mark Ecko’s "Getting Up: Contents Under Pressure," a game about graffiti tagging, is banned because graffiti is illegal in Australia.

Brazil

Countries from Australia to Saudi Arabia have banned games in the "Grand Theft Auto" series for their violent content and glorification of criminal lifestyles. But a Brazilian court recently blocked the sale of the latest installment, "Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City," for a more surprising reason. The game features the song “Congo Kid,” which a Sao Paulo court ruled is an unauthorized remix of the song “Bota o Dedinho pro Alto,” by the Brazilian composer Hamilton Lourenco da Silva, sung by the composer’s 8-year-old son. The judge ordered the game pulled from shelves worldwide because of the copyright violation.

China

A law prohibits video games that “hurt China’s national dignity and interests,” and are seen to undermine China’s reputation, sovereignty or territorial integrity. The strategy game "Command and Conquer: Generals" was outlawed for "smearing the image of China and the Chinese army," and the Swedish game "Hearts of Iron" for "distorting history and damaging China's sovereignty and territorial integrity."

Germany

German law prohibits “the use of symbols of unconstitutional organizations,” which includes the depiction of Nazi imagery or symbols. Therefore any game involving Nazis and containing swastika iconography is banned, even if Nazis are the antagonists.

Germany routinely bans video games that are deemed to contain “high impact violence.” In June 2009, after a string of shooting rampages, Germany’s interior ministers formally asked the Bundestag to pass a ban on the production and distribution of all violent video games. The ban was supported by then-President Horst Kohler. A petition opposing the proposed ban gathered more than 73,000 signatures, leading the effort to be scrapped.

Greece

In 2002, Greece banned the playing of all electronic games in public places, in an effort to crack down on illegal gambling. Included in the ban were games that run on mobile phones and devices such as GameBoys. Those caught breaking the ban faced fines of 5,000-75,000 euros and up to a year in prison. The ban was criticized for failing to distinguish between games that include gambling and those that do not.

South Korea

In 2005, South Korea censored video games that depicted conflict between North and South Korea, including titles such as "Ghost Recon 2" and Tom Clancy’s "Splinter Cell: Chaos Theory," in an effort to avoid raising tension between the two countries. The ban was lifted a year later.

Mexico

The governor of the Mexican state of Chihuahua banned the 2007 game “Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2" and ordered copies confiscated because of what he called the offensive depiction of the region in the game. The game features the kidnapping of a U.S. president by Latin American rebels. The mayor of the border city Juarez had earlier complained about the game’s violent portrayal of his town’s citizens.

U.S. military

The hit 2010 game "Medal of Honor," in which gamers participate in the War on Terror, was banned on U.S. military bases because the game’s multiplayer mode gave players the option of playing as the Taliban. The ban remains even though the game’s developer has now changed this option.

Venezuela

In November 2009, as a response to Venezuela’s skyrocketing rates of violence crime and homicide, legislators in the country’s parliament approved a blanket ban on all violent video games. The law places these games in the same category as toy weapons, and bans their import, production and sale. Those who break the law can face three to five years in prison.

Compiled by Spencer Burke.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marcus8958:

Det finns hinder och spelet blev bannat i flera länder av olika orsaker. I England för att karaktärerna såg för unga ut.
Spelet var översatt och redo för release med undantag för länderna där spelet blev bannat men av någon konstig anledning blev spelet bannat av Sony i sista sekund.

" PQube must respectfully comply with the wishes of the platform holder and have therefore withdrawn any future plans for Omega Labyrinth Z’s European and North American release on PS4 and PS Vita. "

https://www.gamasutra.com/view/news/320694/Omega_Labyrinth_Z_...

Fast det är fortfarande inte censur. Sony kontrollerar plattformen och bestämmer fullt och helt vad de anser vara lämpligt för sin publik. Man kan ju tycka att de borde ha stoppat det i ett tidigare skede men shit happens.


signatur
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Jag tycker spelbranchen är för hårt censurerad. Det är något som är bättre på PC sidan där det inte är lika lätt att censurera spel då mods kan fixa till problemet rätt fort.

Boothbabes och cosplayers tycker jag man ska låta vara. Så länge som dom väljer att jobba som boothbabe eller klä ut sig till en spelkaraktär tycker jag dom ska få göra det.

Vi alla vet hur det gick när några få högljudda feminister ställde till det för andra kvinnor tidigare. Förhoppningsvis tillåts inte detta skadliga beteende från feminister igen.
https://www.youtube.com/watch?v=vdbD7EF4Byw&

Jag tittade på filmklippet.
Vid 56 sekunder säger en av deltagarna något som är värt att lägga på minnet:
”The women that actually do it, don’t feel degraded!”

Nu kom jag att minnas TV4:s intervju med porrstjärnan Puma Swede:

Mycket sevärd och bra intervju btw!
Älskar när Mark Levengood kommer in som hemlig gäst (hoppa till 17:00).


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast det är fortfarande inte censur. Sony kontrollerar plattformen och bestämmer fullt och helt vad de anser vara lämpligt för sin publik. Man kan ju tycka att de borde ha stoppat det i ett tidigare skede men shit happens.

Rent tekniskt är det inte censur. Det tråkiga är att just Sony inte tror att vi utanför asien inte är redo för den här typen av spel och väljer att stoppa utvecklarna från att släppa spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar