"Finns definitivt utrymme" – The Division-teamet hintar om uppföljare
Skånska Massive gläntar försiktigt på Division 2-dörren.
#massive-entertainment, #the-division, #the-division-2, #ubisoft
Efter ett antal uppdateringar tycker jag det blev ett riktigt bra spel och är värt en uppföljare. Riktigt trevlig grafikmotor också även om spelet fick mycket skäll för "nergraderingar" på grund av en alltför optimistisk "target render" trailer. Som tur är har UBIsoft lärt sig efter det och de senaste spelen ser ut som trailers lovade.
Jag skulle säga såhär: det finns "utrymme" för att det sålde så pass bra, på falska grunder. Det finns utrymme (pengar) att hypa ett spel till, så kallad mjölkning. Men någon hit lär det inte bli. Men de har råd att riskera att dra in "lite" pengar till.
Jag spelade kanske 150 timmar drygt, så visst, det kan man tycka är valuta för pengarna. Men jag får ont i magen när jag tänker tillbaka på detta spel.
Sen har man lärt sig den hårda vägen att Ubisoft sällan håller vad de lovar.
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Hade varit trevligt med ett nytt The Division, men hoppas det kommer mer solo-pve content.
Ja när man levlade var det riktigt roligt. Bra story osv
PS5 och inget annat.
Ett bra spel som jag hade riktigt kul med ett tag, men levde verkligen inte upp till förväntningarna man hade byggt upp.
Ett fantastiskt koncept och riktigt stämningsfull miljö men när levlandet/storyn var slut fanns det inget kvar att göra. PvPn var tråkig och lootjakten likaså, dessutom något som bara kändes helt felplacerat i spelet.
Kommer det en uppföljare hoppas jag på en större och öppnare spelvärld, mer interaktion med andra spelare och något verkligt att "kämpa" för.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Ja när man levlade var det riktigt roligt. Bra story osv
Hade gärna sett lite mer sammanhängande story, uppdragen kändes tyvärr rätt löst kopplade till varandra (tycker iaf jag).
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Det blev lite för mycket MMO-känsla för mig med alla bullet sponges, men kan jag få ett gameplay som är aningen mindre "gamey" så kan det nog vara något. Det är ändå även som det är nu ett rätt okej spel att köra med kompisar, även om det inte varit tillräckligt kul för ett köp (kört det ett antal gratishelger).
JAAAAAAAAAAAA! Ge mig!!
Grymt besviken att vi inte fått någon mer kampanj expansion att spinna vidare på till orginalet, men annars älskar jag spelet.
Det jag vill se i en uppföljare är följande:
Mer klasser! Var är K9-klassen där man får använda sig av hunduppgraderingen till högkvarterer?? Jag vill ha en fin vovve med i strid. Sjukvårdare som kan boosta och plåstra om spelare. Drönarsoldaten som använder sig av drönare genom att antingen styra drönaren själv, eller genom att installera olika AI som får drönaren att använda sig av olika vapen/stridssätt (tänker mig liten bärbar drönare, som i Wildlands, kanske ett par eller fler drönare som flyger i formation?) osv osv, finns ju ofantligt många klasser man skulle kunna införliva och höja synergin mellan spelare och deras spelstilar.
Mer användbara uppgraderingar till högkvarteret. Varje uppgradering ger tillgång till olika funktioner/vapen/utrustning som man kan använda i strid eller uppdrag. K9-klassen kan tex uppgradera hundgården för att ge tillgång till större och starkare hundar, färger på hundarna, utrustning till hundarna etc.
Bort med bulletsponge fienderna, och gör spelet mer flytande och med samma spelkänsla som i Destiny 2. Exakt den spelkänslan var jag ute efter i The Division men hade just då när The Division släpptes inget att jämföra med. Nu när jag spelat Destiny 2 så vet jag att det är just SÅ jag vill att The Division ska kännas, att fienderna ska dö lika lätt fast kanske vara lite farligare för att kompensera.
Fordon? Vore kul att kunna köra fram längst vägarna i en hummer. Bara ett litet önskemål från min sida.
Bättre säkerhet (lägg ej viktiga filer på spelarnas datorer så de kan använda sig av fulprogram så som aimbot osv så himla lätt)
Unika vapen med namn som är liiiite bättre (lägg till en vapennivå som är extremt EXTREMT rare, kanske ett eller två av varje vapen med samma namn kan existera på hela servern. Lär väl gå att ha en algorithm som kan skapa nya versioner av sådana vapen, där chansen att få ett nytt unikt vapen kanske är en på miljonen eller ännu mindre)
Mer civila under missions/uppdrag. Straffa spelaren för varje oskyldig civil som dödas, och belöna spelaren för varje civil som kan räddas under ett uppdrag. Låt oss kunna kommunisera med civila, få ledtrådar, kanske bli ledda i fällor av dem, betala dem för upplysning, osv.
Uppdrag som är förgrenade oavsett utgång. Tex, spelaren får i uppdrag att desarmera en bomb, och lyckas spelaren så fortsätter uppdraget följa röd tråd, men misslyckas spelaren och bomben exploderar så får spelaren följa blå tråd. (Jag gillar uppdragen som finns i The Division, där de fortsätter vidare efter varje delmål, men vore intressant att få fortsätta på en ny linje om man misslyckas med vissa delmål).
Mer av spelläget Survival (MYCKET MER! Ett av de bästa spellägena att bara hoppa in och ströspela någon halvtimme innan man ska iväg till jobbet eller så. Men jag vill se mer kartor, mer variation, kanske även små delmål som kan ge bonus av något slag).
3st spelarfaktioner som slåss mot varandra. Om en spelarfaktion blir överlägset starkare än de andra så får de andra hjälp av AI för att balansera. Var riktigt kul i Age of Camelot, kan tänka mig det blir kul i ett spel som The Division.
Endast en valuta. (Jag HATAR verkligen att det är tre olika valutor i The Division just nu, med Credits, DZ Funds, Phoenix Credits, Premium Credits, GE Credits. Ha en enda valuta istället för enkelhetens skull).
Möjlighet att gå Rogue och ta värvning hos en av AI-faktionerna, varav man också får använda sig av deras vapen och uniformer. Ju mer du slåss för en av faktionerna, desto mer kommer de andra faktionerna hata dig, men den faktion du slåss mot kan du söka hjälp hos i the dark zone när du är jagad av andra spelare.
Enklare överblick för Sidearm Firepower, Toughness, Skill Power. Nuvarande systemet är grötigt. Likaså bättre överblick för att jämföra sina vapen (vill kunna jämföra dem med eller utan modifieringar, samt med samma eller med olika modifieringar).
Anyhow, lite smartare AI, mer varation på AI'n och mindre bulletsponge så blir jag nöjd
Väldigt sugen på ett nytt Division då PvE solo eller Co-op var det absolut roligaste med spelet (plöjde 50h bara där). Hoppas att de släpper mer PvE DLC än PvP denna gången (har personligen noll intresse för PvP pga allt fuskande). Vore heller inte fel att göra "raiderna" lite mer tillgängliga för allmänheten då de helt enkelt var för svåra.
Gillade det också till en början men grinden blev för jobbig. Det enda som sker när du får ett "nytt" vapen är ju att några siffror förändras. Samma fiender, samma gameplay, om och om igen. Drömmen hade varit det här spelet men med realistisk damage model och mer fokus på survival och simulator.
Jag skulle säga såhär: det finns "utrymme" för att det sålde så pass bra, på falska grunder. Det finns utrymme (pengar) att hypa ett spel till, så kallad mjölkning. Men någon hit lär det inte bli. Men de har råd att riskera att dra in "lite" pengar till.
Jag spelade kanske 150 timmar drygt, så visst, det kan man tycka är valuta för pengarna. Men jag får ont i magen när jag tänker tillbaka på detta spel.
Sen har man lärt sig den hårda vägen att Ubisoft sällan håller vad de lovar.
Förlåt men, lagt ned 150 timmar och sedan tycker att en uppföljare är tveksam?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Förlåt men, lagt ned 150 timmar och sedan tycker att en uppföljare är tveksam?
150 timmar ångest
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
150 timmar ångest
Självplågare?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Självplågare?
Vi kan väl säga som så att jag och några polare var överhypade när spelet kom. Sen blev det mest ett "tvång" att spela det. Efteråt fanns bara ångest över all tid man lagt på det. Vid närmare eftertanke var det nog ca 250 timmar....
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Vi kan väl säga som så att jag och några polare var överhypade när spelet kom. Sen blev det mest ett "tvång" att spela det. Efteråt fanns bara ångest över all tid man lagt på det. Vid närmare eftertanke var det nog ca 250 timmar....
Ah, ok, då fattar jag. Jo, det blir nästan krav att spela det då, även om jag tror att 100+ h är lite att gå till överdrift...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Ah, ok, då fattar jag. Jo, det blir nästan krav att spela det då, även om jag tror att 100+ h är lite att gå till överdrift...
Ja jo.. Tanken var att vi skulle ha ett spel att spela tillsammans. 236 timmar var det för att vara exakt. Nästa försök var For Honor. Det var om möjligt ännu värre upplevelse.
Nog med OffTopic.. Jag har även fina minnen från spelet, så om en uppföljare görs med ett helt annat upplägg så kan det ju vara intressant. Föga troligt dock..
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua