Star Wars: Battlefront II:s ingame-valuta har fått ett pris
@jamorro: eh jo, bf1 var hästlängder bättre än bf4 som var ett redigt skitspel jämfört med bf3, allt från buggar till ban-design och klutter. Dagens bf4 är långt från samma skit det var vid lansering dock.
bf1 höll mig intresserad i cirka 25 minuter.
Tycker jag hör mest gnäll. Man blir seriöst bra genom att spendera tid med något. Sånt vet man bäst själv. Vill man bli bra så finns inga hinder. Någon snubblar före dig o vinner MVP genom att spendera pengar, vem bryr sig? Vem ser nöten som spenderar sig till sin framgång? Ingen av värde.
Riktiga tävlingsmänniskor ser värdet i sin egen prestation, inte sliter sig i håret och skriker sig hesa av andras medalj-vinster.
Pay-to-win kan vara uselt genom allt för stora fördelar. Men att vissa har kan skaffa sig fördelar över andra, så är livet ändå i allmänhet. Riktig talang kan visa sig ändå.
Själv är jag trött på progressionssystem I FPS spel överhuvudtaget. Saknar spelen där allt var fritt tillgängligt från första början och handlade enbart om dina och ditt lags färdigheter, typ BF1942.
Det var så mycket lättare och roligare att sätta sig in i dom och bara köra och ha kul utan att oroa sig över att låsa upp saker.
Bojkott
Hade faktiskt tänkt köpa det vid release men detta har på riktigt fått mig att ändra mitt beslut. Jag måste vara en idiot om jag sponsrar en utvecklare/utigvare som är girig i sådan utsträckning att det faktiskt förstör deras spel. Finns GOTT om andra spel att lägga sin tid på.
Kan de inte bara lösa det genom att låta folk som köper loot boxes med hjälp av Crystals spela på egna servrar och de som inte köpt något förutom med in game currency som de själva tjänat ihop genom att spela, de får spela på andra servrar?
Segregering av spelarbasen slutar aldrig väl.
Kan va så, men det finns ju ofta "hardcore" servrar i en del fps spel där inställningarna är annorlunda, på så sätt får folk välja själva va de vill spela på för server.
Håller med, att ha detta upgrade och reward system kan man tycka är ett sätt att bara få folk att spela mer för att låsa upp dessa prylar, men om ett spel är bra utvecklat (välbalanserat osv) och inger spelglädje så kommer folk att spela sjukt mycket ändå, åven om det inte finns något att låsa upp.
@ebackman2: precis det blir så bakvänt om de gör en stor grind så man nästan ska bli tvingad till o köpa, hade det inte funnits så kanske grinden hade vart 100 timmar istället för 350 timmar så att man ska fundera på att öppna plånboken.. nej endast kosmetika tycker jag är okej.
@ebackman2: tror det var 3600h
3600h. Tretusensexhundra timmar. Far åt helvete, DICE.
Jump in.
Svar på kritiken från Dice:
https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2/n...
Blir fortfarande inget köp från min sida förns jag sett hur detta fungerar i praktiken känner jag.
Jag blir dessutom väldigt orolig för hur detta kommer påverka nästa Battlefield spel som verkar komma under 2018.