67 miljoner använder Steam varje månad

Robot
67 miljoner använder Steam varje månad

Miljoner nya köpare varje månad.

#pc, #steam, #valve


Medlem

Bara för att man växer innebär inte det man går med vinst. Titta på Spotify, de hade iallafall innan konstat ökade lyssnare men gick enormt back ändå.

Redaktör

@Stich: Sant det, ingen vidare formulering (även om jag fortfarande tippar att det går svinbra för Valve).


signatur
Medlem

Handlar inget direkt från Steam längre, ockerpris på allt! G2Play och liknande är betydligt bättre!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Handlar inget direkt från Steam längre, ockerpris på allt! G2Play och liknande är betydligt bättre!

Billigare kanske men fan inte bättre. Ingen digital tjänst kan konkurrera med Steam just nu med kvalitet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

@Stich: Fast Steam gör ju knappt nån reklam för sig själv och de får ändå in tokmycket folk (för att spelen på Steam gör reklam för sig själva) och sen tar det 30% av all försäljning. Sure det har säkert stora driftkostnader men det vore ju helt bananas om det inte gjorde miljarder med vinst med dom siffrorna.

Medlem

Är inne på steam en gång per år typ. Battle.net eller Battle App är det som gäller för mig. Där finns alla spel jag spelar.

En kompis tjatar dock som fan på mig att skaffa Battleground Player Unknown (läser du detta: far åt helvete). Kanske gör det då. Har princip sak att inte köpa mera early access spel som aldrig blir färdiga... Som Dayz och The Forest....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Utan att gå in och läsa de finansiella rapporterna så hade det varit intressant att se hur många köp dessa användare gör per år och vad genomsnittsvärdet är på respektive order bortsett kostnadsaspekten då givetvis.

Själv är jag ett stort fan av Steam - tycker det är oerhört smidig plattform speciellt med workshop.

/P

Medlem
Medlem
Skrivet av Remus:

Är inne på steam en gång per år typ. Battle.net eller Battle App är det som gäller för mig. Där finns alla spel jag spelar.

En kompis tjatar dock som fan på mig att skaffa Battleground Player Unknown (läser du detta: far åt helvete). Kanske gör det då. Har princip sak att inte köpa mera early access spel som aldrig blir färdiga... Som Dayz och The Forest....

Köp inte det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Good stuff. Varit där dagligen sen september -03.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Köp inte det.

Okej. Är de samma utvecklare som Dayz? Kommer det gå samma väg tillmötes? Aldrig lämna beta stadiet?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

@Remus: Haha, nej, jag menade mera att du skall inte köpa spel som dina polare tjatar på dig att köpa... det är bara en utgift aldrig en glädje. Han Playerunknown verkar mycket mera seriös än DayZsaken dock.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Remus:

Okej. Är de samma utvecklare som Dayz? Kommer det gå samma väg tillmötes? Aldrig lämna beta stadiet?

Helt andra utvecklare och spelet ligger redan före sina konkurrenter i utvecklingen. Finns ingenting som tyder på att utvecklingen kommer överges. Det lider även, i dagsläget, av betydligt färre prestandaproblem än Dayz och H1z. Vet inte varför Hipshot säger att du inte ska köpa det, men självklart bör du skaffa spelet om det är något som intresserar dig. Kika gameplay först bara så ser du om det är något för dig eller inte.

Medlem
Skrivet av Remus:

Okej. Är de samma utvecklare som Dayz? Kommer det gå samma väg tillmötes? Aldrig lämna beta stadiet?

Skrivet av Sisyr:

Helt andra utvecklare och spelet ligger redan före sina konkurrenter i utvecklingen. Finns ingenting som tyder på att utvecklingen kommer överges. Det lider även, i dagsläget, av betydligt färre prestandaproblem än Dayz och H1z. Vet inte varför Hipshot säger att du inte ska köpa det, men självklart bör du skaffa spelet om det är något som intresserar dig. Kika gameplay först bara så ser du om det är något för dig eller inte.

Nej det är inte samma utvecklare som gör Dayz och Player unknowns battlegrounds (som nog kan vara det sämsta namnet på ett modernt spel).

Men när det gäller alla early axcess så skulle jag säga att köp dem inte alls, förutom om du tycker att spelet verkar bra nog i nuvarande form. För många spel har en utvecklingstid på cirka 4 - 5 år så det kan ju ta tid innan allt fungerar som tänkt, och inget säger att de kommer att vara klara då heller då många spel som släpps "klara" behöver patchas ibland månader efter release...

Men ja Player unknowns battlegrounds verkar ha en mycket bättre utvecklingsfart än Dayz så man kan ju hoppas...

Medlem

Det var den där gången man köpte Half Life 2 vid release o hann spela någon timme innan hela Steam lade av senare på dagen, då var jag inte så imponerad.
Men förutom då så har man varit bra nöjd med Steam i över ett decennium. Det är en otroligt fin tjänst som är helt gratis.

Medlem

Påtal om valve.. kolla vad dom gjort med Team Fortress 2 på tio år.. det är en rätt rejäl downgrade.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Good stuff. Varit där dagligen sen september -03.

Nåt liknande här med, totalt värdelöst under den tidiga betan då det var en minneläcka stort som mount everest i dom tidigare versionerna. Var väl mest för att kunna spela CS 1.4-betan som man använde steam då tror jag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@Remus: köp det. De uppdaterar veckovis och en fetare content-patch varje månad. Känns oerhört seriöst. Följer man dessutom Playerunkown himself på twitter så verkar han vara riktigt bra kille med stora planer för detta spel. Han började med Arma 3 modden, skapade sen h1z1 king of the kill och nu PUBG. Open source motor och de anställer mindre team för olika projekt som jag förstått det. Men, det kan ju såklart skita sig. Följde dock dem på E3 och det kändes som att de är väldigt hungriga och målinriktade.

Umi
Medlem

Inget Half Life 3 ännu...Dra åt helvete Valve!

Medlem

Kul för Valve, börjar dock tröttna på deras brist på egenutvecklade spel och hur allt nu bara känns som det handlar om skins, hattar och annat skit.

Förr kändes det som att design och passion gick före snabba pengar, tex hur de valde att ge ett extra år av utveckling på HL1 och HL2. Nu känns det som tvärtom, bara kolla på hur de lyckats totalförstöra hela designen i TF2.

Värst är väl dock all den här dålda hasardspels dyngan som tagit sig in allt mer och mer. Bleh

Skrivet av Remus:

Är inne på steam en gång per år typ. Battle.net eller Battle App är det som gäller för mig. Där finns alla spel jag spelar.

En kompis tjatar dock som fan på mig att skaffa Battleground Player Unknown (läser du detta: far åt helvete). Kanske gör det då. Har princip sak att inte köpa mera early access spel som aldrig blir färdiga... Som Dayz och The Forest....

Som jag precis skrev i en annan nyhetstråd skulle jag säga att Battlegrounds idag är tillräckligt färdigt för man kan spela och ha kul utan större problem.
Allt nu som läggs till börjar känns mer som en bonus och finputsning.
Early Access gjort på rätt sätt, typ som Dirt Rally.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Billigare kanske men fan inte bättre. Ingen digital tjänst kan konkurrera med Steam just nu med kvalitet.

Eftersom G2Play.net och liknande sidor endast säljer produktnycklarna som man sedan aktiverar i STEAM, Origin eller någon av de andra tjänsterna så kan man inte riktigt säga att det är bättre eller sämre.

För att just köpa spel så är det betydligt billigare. Trots STEAM-reorna.

Medlem

Intressant, får en att inse hur sjukt stort League of legends är. "League of legends monthly player base figure of 100 million active monthly players." och detta var redan 2016, finns inga siffror för 2017 ännu.

Sinnessjukt.

Skrivet av Sisyr:

Helt andra utvecklare och spelet ligger redan före sina konkurrenter i utvecklingen. Finns ingenting som tyder på att utvecklingen kommer överges. Det lider även, i dagsläget, av betydligt färre prestandaproblem än Dayz och H1z. Vet inte varför Hipshot säger att du inte ska köpa det, men självklart bör du skaffa spelet om det är något som intresserar dig. Kika gameplay först bara så ser du om det är något för dig eller inte.

Kanske är det de underbara rykte early acces multiplayer spel har som är anledningen till att det är bäst att inte köpa det än. Sen är det ju ganska självklart att utvecklingen går på då spelet fortfarande är relativt nytt, frågan är väl mer om det kommer hålla i sig eller gå DayZ ödet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mastermind530974:

Kanske är det de underbara rykte early acces multiplayer spel har som är anledningen till att det är bäst att inte köpa det än. Sen är det ju ganska självklart att utvecklingen går på då spelet fortfarande är relativt nytt, frågan är väl mer om det kommer hålla i sig eller gå DayZ ödet.

Rätt uppenbart att det inte är ett nytt DayZ. Du är välkommen att citera mig om jag har fel, men det har jag inte. Nu vet du.

Skrivet av Sisyr:

Rätt uppenbart att det inte är ett nytt DayZ. Du är välkommen att citera mig om jag har fel, men det har jag inte. Nu vet du.

För tidigt att säga i min mening men du får tro vad du vill. Only time will tell

1
Skriv svar