Nu kan du spela gamla Sega-spel på mobilen – helt gratis

Robot
Nu kan du spela gamla Sega-spel på mobilen – helt gratis
Medlem

20 kronor per spel känns mycket mer realistiskt än exempelvis Final Fantasy på ~170:- eller vad det nu kostar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Testpilot

'Inte tillgängligt i ditt land ännu' möts jag av. I alla fall när det gällde Sonic the Hedgehog.

Releasehästryttare

Laddade ner sonic och tack men nej tack, annonser mellan varje bana + andra annonser inne i spel menyerna.

Medlem

@Devan: hur ska det annars finansieras utöver de som betalar 20 kr per spel?

Medlem

@Devan: vad förväntade du dig?
Betala 20kr då snåljåp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ingen samling till konsoler innebär att jag säger nej tack.

Medlem

20 spänn är inget. Mega Drive-spel kostar runt 80 på Virtual Console.

Inaktiv

Ptja, kan tänka mig Golden Axe på smartphone. Kul!
Även om jag föredrar de gamla spelkonsolerna i första hand så är detta alltid välkommet!

Medlem

@Devan: är du på riktigt?

Inaktiv

Det finns redan riktigt bra remasters av Sonic the Hedgehog 1 & 2 och CD på mobil som släpptes för några år sedan. 60 fps och ser fantastiska ut. Kontrollerna är riktigt bra också.
Här är tvåan:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sega.sonic2
Hittar inte de andra så det är möjligt att Sega har tagit bort dem från Google Play.
Finns på TPB annars.

Om det som artikeln handlar om är originalversioner är det bättre att köpa dessa remasters, 60 fps gör mycket.

Medlem

Jag hoppas att det blir kompatibelt med Android TV.

Medlem

Värdelöst, dom lurar folk. Dom vill ha alla som dricker en par öl, och blir irriterade på reklamen, och köper skiten.
Köper hellre ett 6-pack trefemmer än dom spelen.

Medlem

@patteSatan: Låter som du redan dragit i dig ett sexpack.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Är jag trög? Jag söker "Sega forever" på appstore med min Iphone, men jag hittar inget?

Medlem

Android TV / Nvidia Shield kanske? Då blir det intressant, var ju inga jättepengar.

1
Skriv svar