Elder Scrolls VI är fortfarande inte under utveckling
Gillade inte Skyrim, så är ändå inte så pepp på ett till Elder Scrolls.
Hädare!
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Har de uttryckligen sagt att det blir en uppföljare på Skyrim och inte ett nytt Elder Scrolls spel? Jag tyckte Skyrim var ganska värdelöst och har aldrig brytt mig om att spela igenom det, skulle verkligen vara trist om det blev en uppföljare på just det spelet.
Det är inte direkt en uppföljare till Skyrim som folk frågar efter, det är ett TES VI folk frågar efter.
Personligen har jag spelat igenom storyn till Skyrim ca två gånger men har totalt 700h spelat. Utan mods hade jag kanske spelat 100-200h max men mods låter mig variera sandboxandet en hel del
Det känns lite som hade de håller på med ett nytt Elder Scrolls, Det är ju endå 6 år sedan Skyrim (i stort sett). Känns ju som om de inte har börjat lite smått än så får vi inte se ett nytt Elder Scrolls förrän 2021 eller 2022 låt det sjunka in lite....
Det jag tror är att det inte är läge för dem att säga något än. Nu vill de ju sälja Skyrim på Switch och de vill sälja Skyrim + Fallout i VR, om de släpper Elder Scrolls VI i år eller tidigt nästa så förstör det nog den potentiella försäljningen.
Så E3 nästa år så hoppas jag att de "chockar" oss.
Det känns lite som hade de håller på med ett nytt Elder Scrolls, Det är ju endå 6 år sedan Skyrim (i stort sett). Känns ju som om de inte har börjat lite smått än så får vi inte se ett nytt Elder Scrolls förrän 2021 eller 2022 låt det sjunka in lite....
Det jag tror är att det inte är läge för dem att säga något än. Nu vill de ju sälja Skyrim på Switch och de vill sälja Skyrim + Fallout i VR, om de släpper Elder Scrolls VI i år eller tidigt nästa så förstör det nog den potentiella försäljningen.
Så E3 nästa år så hoppas jag att de "chockar" oss.
Bara de för bövelen börjar använda iDTech6 motorn och inte deras löjliga Creation Engine från början på 2000 talet.
Tech6 kanske inte är så lämpad för den typen av spel?
Det är ju möjligt att dom håller på med en helt ny motor och då ryker det antagligen 3-5 års utveckling på den.
Skyrim lade jag aldrig så mycket tid på. Det var grafiskt utdaterad när det släpptes och jag upplevde uppdragen som om att deras idébrunn hade sinat.
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch
Att vänta länge mellan TES-spel är inte helt ovanligt och TES: Online gör förmodligen att väntan kan bli ännu längre. Personligen har gillat TES mindre och mindre.. Det finns mycket att älska men jag börjar verkligen sakna en identitet hos.. mig själv! Vad spelar det för roll att kunna prata med andra karaktärer om du inte kan skapa personliga förhållanden och hur kan du skapa personliga förhållanden om du.. inte ens är en person!
Att spelaren fick fylla i personlighet med sin egen fantasi funkade bättre på gamla Daggerfall-tiden men nu när allt blir mer och mer designat så vill jag faktiskt känna att jag som karaktär i spelet är.. ja.. någon.
I Witcher 3 blev jag intvingad i en, i min upplevelse, bedrövlig personlighet som jag inte alls kunde relatera till - men det var i alla fall en personlighet!
Förstår ni liksom hur jag tänker?
Tech6 kanske inte är så lämpad för den typen av spel?
Det är ju möjligt att dom håller på med en helt ny motor och då ryker det antagligen 3-5 års utveckling på den.
Skyrim lade jag aldrig så mycket tid på. Det var grafiskt utdaterad när det släpptes och jag upplevde uppdragen som om att deras idébrunn hade sinat.
Frostbite var väl heller inte lämpat för något annat än Multiplayer FPS men har trots detta vidareutvecklats till att passa annat också. Borde väl gå att göra samma sak med idTech6 och är antagligen billigare än att utveckla en ny motor från scratch.
Frostbite var väl heller inte lämpat för något annat än Multiplayer FPS men har trots detta vidareutvecklats till att passa annat också. Borde väl gå att göra samma sak med idTech6 och är antagligen billigare än att utveckla en ny motor från scratch.
Jag har ingen aning om hur lämpliga dom tidigare versionerna av Frostbite var för andra typer av spel än FPS.
Går ju inte riktigt att svara på hur mycket resurser dom har lagt på motorn genom åren heller.
Star Citizen är väl ett exempel där det kanske hade varit bättre och billigare om dom faktiskt hade utvecklat sin egen motor från början. Cry engine var absolut inte lämpad för den typen av spel.
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch