Elder Scrolls VI är fortfarande inte under utveckling

Robot
Elder Scrolls VI är fortfarande inte under utveckling

Bethesda fortsätter frysa förväntningarna.

#bethesda, #e3, #e3-2017, #the-elder-scrolls-vi


Medlem
Medlem

Varför ska dom skapa ett nytt elder scrolls när dom har Skyrim som dom kan porta till nya konsoller.
Sen har vi ju Elder Scrolls Online, dom vill inte förstöra för det spelet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Gillade inte Skyrim, så är ändå inte så pepp på ett till Elder Scrolls.

Medlem

Bethesda är upptagna med att göra VR spel ingen har frågat efter, i alla fall så jag upplevt det när man snackat med folk.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Gillade inte Skyrim, så är ändå inte så pepp på ett till Elder Scrolls.

Hädare!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem

Till dom som bara läste rubriken:

Dom utvecklar inte TES VI just nu för att dom sitter och utvecklar ett annat nytt stort spel, än så länge så utvecklar dom bara ett spel åt taget.

Under väntan till Elder Scrolls VI har de ändå släppt två Elder Scrolls-spel, det där MMO:et och det digitala kortspelet.

Inaktiv

Har de uttryckligen sagt att det blir en uppföljare på Skyrim och inte ett nytt Elder Scrolls spel? Jag tyckte Skyrim var ganska värdelöst och har aldrig brytt mig om att spela igenom det, skulle verkligen vara trist om det blev en uppföljare på just det spelet.

Medlem

Klart som fan att TES6 är under utveckling, vore vääldigt konstigt annars. Dom har säkert jobbat med delar av det sedan skyrim. Men säger såklart inget.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Har de uttryckligen sagt att det blir en uppföljare på Skyrim och inte ett nytt Elder Scrolls spel? Jag tyckte Skyrim var ganska värdelöst och har aldrig brytt mig om att spela igenom det, skulle verkligen vara trist om det blev en uppföljare på just det spelet.

Det är inte direkt en uppföljare till Skyrim som folk frågar efter, det är ett TES VI folk frågar efter.
Personligen har jag spelat igenom storyn till Skyrim ca två gånger men har totalt 700h spelat. Utan mods hade jag kanske spelat 100-200h max men mods låter mig variera sandboxandet en hel del

Ambassadör
Xbox

Snart kommer väl Skyrim till min kaffemaskin. Som man har längtat...


signatur

Jump in.

Releasehästryttare
Medlem

Varför ens säga att man håller på och tänker på en uppföljare när spelet fortfarande säkert säljer bra OCH det kommer ut på switch, eller just kom ut liksom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det känns lite som hade de håller på med ett nytt Elder Scrolls, Det är ju endå 6 år sedan Skyrim (i stort sett). Känns ju som om de inte har börjat lite smått än så får vi inte se ett nytt Elder Scrolls förrän 2021 eller 2022 låt det sjunka in lite....

Det jag tror är att det inte är läge för dem att säga något än. Nu vill de ju sälja Skyrim på Switch och de vill sälja Skyrim + Fallout i VR, om de släpper Elder Scrolls VI i år eller tidigt nästa så förstör det nog den potentiella försäljningen.

Så E3 nästa år så hoppas jag att de "chockar" oss.

Gen
Medlem

Bara de för bövelen börjar använda iDTech6 motorn och inte deras löjliga Creation Engine från början på 2000 talet.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Det känns lite som hade de håller på med ett nytt Elder Scrolls, Det är ju endå 6 år sedan Skyrim (i stort sett). Känns ju som om de inte har börjat lite smått än så får vi inte se ett nytt Elder Scrolls förrän 2021 eller 2022 låt det sjunka in lite....

Det jag tror är att det inte är läge för dem att säga något än. Nu vill de ju sälja Skyrim på Switch och de vill sälja Skyrim + Fallout i VR, om de släpper Elder Scrolls VI i år eller tidigt nästa så förstör det nog den potentiella försäljningen.

Så E3 nästa år så hoppas jag att de "chockar" oss.

Skrivet av Gen:

Bara de för bövelen börjar använda iDTech6 motorn och inte deras löjliga Creation Engine från början på 2000 talet.

Tech6 kanske inte är så lämpad för den typen av spel?
Det är ju möjligt att dom håller på med en helt ny motor och då ryker det antagligen 3-5 års utveckling på den.

Skyrim lade jag aldrig så mycket tid på. Det var grafiskt utdaterad när det släpptes och jag upplevde uppdragen som om att deras idébrunn hade sinat.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Att vänta länge mellan TES-spel är inte helt ovanligt och TES: Online gör förmodligen att väntan kan bli ännu längre. Personligen har gillat TES mindre och mindre.. Det finns mycket att älska men jag börjar verkligen sakna en identitet hos.. mig själv! Vad spelar det för roll att kunna prata med andra karaktärer om du inte kan skapa personliga förhållanden och hur kan du skapa personliga förhållanden om du.. inte ens är en person!
Att spelaren fick fylla i personlighet med sin egen fantasi funkade bättre på gamla Daggerfall-tiden men nu när allt blir mer och mer designat så vill jag faktiskt känna att jag som karaktär i spelet är.. ja.. någon.

I Witcher 3 blev jag intvingad i en, i min upplevelse, bedrövlig personlighet som jag inte alls kunde relatera till - men det var i alla fall en personlighet!
Förstår ni liksom hur jag tänker?

Gen
Medlem
Skrivet av Barak:

Tech6 kanske inte är så lämpad för den typen av spel?
Det är ju möjligt att dom håller på med en helt ny motor och då ryker det antagligen 3-5 års utveckling på den.

Skyrim lade jag aldrig så mycket tid på. Det var grafiskt utdaterad när det släpptes och jag upplevde uppdragen som om att deras idébrunn hade sinat.

Frostbite var väl heller inte lämpat för något annat än Multiplayer FPS men har trots detta vidareutvecklats till att passa annat också. Borde väl gå att göra samma sak med idTech6 och är antagligen billigare än att utveckla en ny motor från scratch.

Medlem
Skrivet av Gen:

Frostbite var väl heller inte lämpat för något annat än Multiplayer FPS men har trots detta vidareutvecklats till att passa annat också. Borde väl gå att göra samma sak med idTech6 och är antagligen billigare än att utveckla en ny motor från scratch.

Jag har ingen aning om hur lämpliga dom tidigare versionerna av Frostbite var för andra typer av spel än FPS.
Går ju inte riktigt att svara på hur mycket resurser dom har lagt på motorn genom åren heller.

Star Citizen är väl ett exempel där det kanske hade varit bättre och billigare om dom faktiskt hade utvecklat sin egen motor från början. Cry engine var absolut inte lämpad för den typen av spel.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar