Dragon Age: Inquisition klart!

Medlem
Dragon Age: Inquisition klart!

Hej igen

Mina inlägg här kommer framöver främst att handla om min framfart i spelvärlden. Jag fick för mig för ett tag sedan att försöka klara så många spel som möjligt, mest eftersom man "äger" såpass många spel och fler tillkommer hela tiden via PS+ och Xbox Gold. Men en hel del spel blir man ju tvungen till att köpa eftersom man helt enkelt inte får missa dom. Ett sådant är Dragon Age: inquisition.

Tänker inte ge mig in i något förklarande om vad det är för spel och varför just du ska spela det. Om du behöver en sådan förklaring så har du antagligen legat och tryckt i en grotta de senaste åren eller så är du skapt på ett sådant sätt att du inte uppskattar grymma spel.

Dragon Age: Inquisition tar vid efter den mindre lyckade tvåan (som faktiskt har bra story och bra karaktärsuppbyggnad) och istället för att bara blidka fansen som var missnöjda så ger Bioware sig i kast med att försöka få med alla på tåget. Alla som vill ha bra story, de som vill ha ett bra stridssystem, de som älskar bra grafik och de som älskar att samla. Just det sista där, att samla. Det är något som oftast tillhör ett sandlådespel och som oftast blir ett ämne för diskussion. "Varför ska man hålla på och springa runt och göra dumheter?". Ja varför? Ibland kan det vara så att man behöver ett litet break från storyn, man kanske får belöningar av olika slag. För mig kan det även handla om achievements (ja jag vet, jag är en nörd). Dragon Age sammanfogar allt detta åt oss alla.

Du behöver inte göra allt för att få allt. Du kan njuta av spelet genom att bara springa igenom det, men du missar så mycket. Spelet är otroligt stort och komplext och man undrar hur de egentligen haft för system för att lyckas sy ihop allt.

Visst, spelet har en del buggar än i denna dag (mycket är bortpatchat) men jag har fått starta om spelet en endaste gång bara, andra buggar som skett har rett ut sig själva. Dock var det lite skoj att få konversationsbuggen mitt i sexscenen

Jag ger Dragon Age: Inquisition 5 av 5 spelkontroller.

Min lista över klarade spel 2015:
-----------------------------------------
Far Cry 3 (2015-01-03) - The Wolf Among Us (2015-01-03) - Assassin's Creed Liberation HD (2015-01-04) - Dragon Age: Inquisition (2015-01-21)

#blogg

1
Skriv svar