Sommarens huvudvärk har äntligen börjat!

Medlem
Sommarens huvudvärk har äntligen börjat!

Då sitter man här med ont i huvudet, ont i hälarna, ont i tårna, och med ett mycket förnöjt flin på läpparna.
Tillbringade gårdagen i Köpenhamn i goda vänners lag, vilt hoppandes och skuttandes. Depeche Mode på scen!

Jag; Grön kilt (utan kallingar, givetvis!), GettaGrip-boots, och kedjeskjorta.

Som ni kan förstå var jag tvungen att inmundiga stora mängder kissfärgad dryck för att stå ut med gemene mans blickar... Därav smärtan i skallen idag.
Bootsen är splitter nya. Därav smärtan i fötterna idag.
Är på väg till Arvika as we speak. Därav det förnöjda flinet.

Finns lite skam i flinet med, och jag får kalla-skam-kårar längs ryggen varje gång jag tänker på tågresan hem över sundet imorse, speciellt den delen när vår hjälte (jag...) stilfullt famlar efter något att hålla i sig i när tåget rycker och får tag i (ja, just det) nödbromsen istället för handräcket. Det var varmt, vi stod packade som sillar och alla, ja alla, tyckte att vår hjälte (fortfarande jag...) var en riktig idiot. Fast vem fan säger det till en svettig, halvnaken karl med kjol?! Needless to say, om jag var varm innan "incidenten" så var det inget mot hur svetten rann när jag insåg vad jag gjort. Nästan 30 min stod vi still i värmen, innan det kom en mycket arg konduktör och återställde bromsen. Jag pep fram ett tyst förlåt, tillräckligt högt för att kunna säga att jag bett om ursäkt, men inte tillräckligt högt för att någon skulle höra det, framför allt inte konduktören!

Åter till Arvika; Skall hoppa och skutta och inmundiga i dagarna tre, Depeche spelar igen, och en massa andra skojjiga band. Hemkommen från detta tält/festival/ontikroppen-helvete så börjar uppladdningen inför Kungahälla Medeltidsdagar. Tre dagar utspökad som en 1300-tals mupp, omgiven av andra muppar klädda likadant. Som ni förstår kommer det även här bli en del inmundigande (vi har rättigheter på hela fästningsområdet i år igen), med mer huvudvärk som följd.

Solen skiner, kall dryck flödar, och jag klär mig som en fågelskrämma var och varannan dag. Härligt! Äntligen! Jag hoppas verkligen att ni njuter av allt som en varm, svensk sommar har att erbjuda.
Länge Leve Huvudvärken!

#blogg


signatur

Det bekommer mig inte att världen är orättvis, så länge den är orättvis till min fördel.

1
Skriv svar