Nintendo om varför det inte medföljer ett spel vid köp av Switch

Robot
Nintendo om varför det inte medföljer ett spel vid köp av Switch
Medlem
Nintendo om varför det inte medföljer ett spel vid köp av Switch

Jag kanske inte har bästa kollen på senaste årens lanseringar, men är det inte så det brukar vara? Med undantag för Wii så brukar väl bundles vara något som kommer lite senare under konsolgenerationen.

Medlem

Ärligt talat det spelar ingen roll för min del. Och det kommer säkert en hel del paket senare. Men tror konsolen kommer bli riktigt bra. Gillar det jag ser:)

Medlem

kan dom inte excludera skärmen istället så man kan använda maskinen som en vanlig konsol. fast billigare för man kommer aldrig använda skärmen ialla fall inte ja? =D

Medlem

Jag gav 2990kr för min PS4'a (lanseringskonsol 1st gen). Tycker inte det är något problem om de "bevisligen" skulle varit dyrare med ett spel. Det har dock gång på gång sagts att just Nintendo inte förlorar något på deras konsoler jämfört mot MS och Sony där de får vinst först när de sålt ett visst antal spel. Men med det sagt så är inte avsaknaden av ett spel något som stör mig, snarare att de inte sagt vad deras online tjänst kommer innehålla och kosta (kan ha missa ifs). Kan/kommer de matcha Sony och MS? För det man betalar för deras tjänster så är de inkluderade spelen varje månad ett måste för min del då jag har kanske runt 10-20 spel, men bara 2 jag spelar online. Så Nintendo måste gå samma väg eller sänka priset avsevärt. Än så länge har de inte visat något onlinespel som jag är intresserad av, men det lär väl komma något under året.

Medlem

Köper inte riktigt att det skulle påverka priset att bifoga ett spel, handlar nog mer om att de tjänar mer pengar på det här viset.

Medlem

Låter väldigt gnidigt av Nintendo!

Jag undrar om de inser hur länge folk orkar vara trogna Nintendo med hur konkurrensen ser ut nu. Idag är Nintendo den dyraste konsolen och samtidigt den svagaste. Switch är dessutom inte bakotkompatibel med Wii U vilket PS4 och Xbox One är med sina respektive föregångare.

Jag tog förgivet att det är en standard nuförtiden att konsoler ska vara bakåtkompatibela med sin föregående konsol, så har man ett ännu bredare spelutbud och massa andra fördelar från start + de kan tjäna pengar på äldre titlar. De som uppgraderar får bara fördelar än att börja om på nu kula.

Man kan få en PS4 Pro för samma pengar med ett bundlat spel som klarar VR och skala upp spel i 4k.

Switch är inte något stort steg från Wii U dessutom så vad är deras USP?

Ska Nintendo skryta med att de är dyrast och har klenast hårdvara och snikiga?

Jag tror Switch kommer falla mellan stolarna för den är för klen för att köra de riktigt stora titlarna som tex GTA 5 och liknande och är på tok för dyr för att alla vänner ska skaffa för man ska kunna köra flera samtidigt.

Medlem

Tror tyvär på flopp, inte för att spel inte är inkluderat. Men day 1 spelen är ganska svaga, förutom Zelda. Tillbehören har fått skyhöga jävla priser. Konsolen är dyr för kraften som den erbjuder. Nintendo har visserligen sagt att Online ska vara gratis fram till sommarn 2018 men kommer kosta 5 dollar efter det.

Vad det verkar så klarar inte konsolen löftet om 60fps, extremt litet minne på konsolen, sure SD-kort men vem fan vill ha SD-kort? Hade hoppats på switch runt 2000 kronor, då hade det kunnat funka för min del då jag egentligen bara är intresserad av Zelda och Mario... fast det nya Mario spelet... vet inte, sekvensen där han springer i "riktiga" världen tilltalar ej.

Medlem

Låter rätt snålt att inte inkludera några spel överhuvudtaget. Ett nytt "Switch Sports" eller dylikt som utnyttjar konsollens nya funktioner hade vart guld.

Men gissningsvis har väl inte Nintendo bemödat sig utveckla något sådant spel, utan enbart satsat på konsollen. Som trots att det tekniskt sett är av nyare generation jämfört mot dagens PS4/Xbox One, antagligen fortfarande ligger bakom hårdvarumässigt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Bättre att inte inkludera något spel istället för att skicka med något som man ändå inte kommer spela.

Men de flesta "bundles" har väl tidigare haft spel som de flesta spelat.

Skrivet av xverminator:

Switch är dessutom inte bakotkompatibel med Wii U vilket PS4 och Xbox One är med sina respektive föregångare.

Hur kan Switch vara bakåtkompatibel då den inte kan köra skivor? Dessutom är och har aldrig PS4:an varit bakåtkompatibel med PS3-spel. Xbox One fick bakåtkompaibilitet ganska långt efter release och bara med ett begränsad bibliotek.

OT: Att man skall få välja spel "då utbudet är så stort" är ju ett skämt, största bristen är ju att det finns så få spel. Dessutom borde 1-2-Switch ingått då det är ett spel som max är värt 50 spänn.

Medlem
Skrivet av Natrium:

kan dom inte excludera skärmen istället så man kan använda maskinen som en vanlig konsol. fast billigare för man kommer aldrig använda skärmen ialla fall inte ja? =D

Skärmen ÄR konsollen Så nej, det går inte, haha.
Vad ska du göra med endast dockstationen?

Medlem

Låter som folk är extremt snål.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Låter konstigt, det borde väl inte vara några problem att lägga upp ett par eller åtminstone ett gratis spel på deras eshop? Borde väl i det stora hela vara rätt billig marknadsföring och locka fler till att köpa konsolen.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Man kan få en PS4 Pro för samma pengar med ett bundlat spel som klarar VR och skala upp spel i 4k.

Suck. Väljer man PS4 Pro framför Switch så är man knappast intresserad av vad Switch har att erbjuda, och då kvittar både prestanda och pris. Köp PS4 Pro och håll käft. Så jävla trött på jämförelserna. Det är som att jämföra stationära datorer och laptops. Lycka till att koppla upp ett PS4 på flyget

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av xverminator:

Man kan få en PS4 Pro för samma pengar med ett bundlat spel som klarar VR och skala upp spel i 4k.

Suck. Väljer man PS4 Pro framför Switch så är man knappast intresserad av vad Switch har att erbjuda, och då kvittar både prestanda och pris. Köp PS4 Pro och håll käft. Så jävla trött på jämförelserna. Det är som att jämföra stationära datorer och laptops. Lycka till att koppla upp ett PS4 på flyget

Får du det med Switch? Vad kör de på för batteri?

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av xverminator:

Man kan få en PS4 Pro för samma pengar med ett bundlat spel som klarar VR och skala upp spel i 4k.

Suck. Väljer man PS4 Pro framför Switch så är man knappast intresserad av vad Switch har att erbjuda, och då kvittar både prestanda och pris. Köp PS4 Pro och håll käft. Så jävla trött på jämförelserna. Det är som att jämföra stationära datorer och laptops. Lycka till att koppla upp ett PS4 på flyget

Får du det med Switch? Vad kör de på för batteri?

Vet inte vad det är för batteri, men den ska klara 3-6 timmar beroende på belastning, vilket är i klass med 3DS. Tillräckligt för att göra en lång resa kortare i alla fall.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Låter som folk är extremt snål.

Eller så är folk prismedvetna? för 2999kr så hade jag övervägt att köpa en. Men den lär hamna på 3499-3699kr och för dom pengarna vill jag inte ha en.

Och rent idiotiskt att inte ha 1-2-Switch som bundlat spel.
Skall man sedan se tillbaks på hur otroligt jävla värdelös Nintendos online-del har vart så får jag mardrömmar redan nu. Segt och allmänt värdelöst både till Wii, WiiU och till 3DS så jag blir extremt förvånad om dom släpper något som känns rappt.

Så nej, det handlar knappast om snålhet utan vad man får för sina pengar...

Medlem

Switch riktar väl främst in sig på alla barnfamiljer där ute?
Dom bryr sig nog inte om PS4 har bättre prestanda och skalar upp i 4k, tror ni det? ;-). Är spelen tillräckligt roliga, så lär det räcka långt för ungarna.

Medlem
Skrivet av Natrium:

kan dom inte excludera skärmen istället så man kan använda maskinen som en vanlig konsol. fast billigare för man kommer aldrig använda skärmen ialla fall inte ja? =D

Jo, det visste nog bara inte om att just du inte skulle använda skärmen. Har du mailat nintendo?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av delli:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av xverminator:

Man kan få en PS4 Pro för samma pengar med ett bundlat spel som klarar VR och skala upp spel i 4k.

Suck. Väljer man PS4 Pro framför Switch så är man knappast intresserad av vad Switch har att erbjuda, och då kvittar både prestanda och pris. Köp PS4 Pro och håll käft. Så jävla trött på jämförelserna. Det är som att jämföra stationära datorer och laptops. Lycka till att koppla upp ett PS4 på flyget

Får du det med Switch? Vad kör de på för batteri?

Vet inte vad det är för batteri, men den ska klara 3-6 timmar beroende på belastning, vilket är i klass med 3DS. Tillräckligt för att göra en lång resa kortare i alla fall.

2,5-6h beroende på hur tunga spelen är.
Zelda räcker ca 3 timmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Snålt eller girigt. Välj själv.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Snålt eller girigt. Välj själv.

Varför då? Sony hade inte med något spel vid release, Xbox hade inte med något spel vid release, lika så Vita, DS etc. Nintendo har varit undantaget de senaste generationerna med att ha med ett spel och det kändes mera för att visa upp kontrollerna mer än att ha ett vettigt spel med. Det kommer säkerligen komma bundels med spel väldigt snabbt men detta är mera i linje med marknaden.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av xverminator:

Man kan få en PS4 Pro för samma pengar med ett bundlat spel som klarar VR och skala upp spel i 4k.

Suck. Väljer man PS4 Pro framför Switch så är man knappast intresserad av vad Switch har att erbjuda, och då kvittar både prestanda och pris. Köp PS4 Pro och håll käft. Så jävla trött på jämförelserna. Det är som att jämföra stationära datorer och laptops. Lycka till att koppla upp ett PS4 på flyget

Samt att svenska affärer inte har släppt priset ännu då bergsala inte har gått ut med priset. Det som står på webbhallen och andra sidor är bara ett riktpris för att ha något på sidan, det var 9999kr för några veckor sedan.

Sen så är inte detta en konsol som går upp mot Ps4 och Xbox, om något så är den till för att slåss på den japanska marknaden så är extremt mobil. Och Xbox är inte ens med på kartan i Japan, ingen köper Xbox där. Deras motståndare är Sony i första hand.

Medlem

Switch ser ut som förstklassigt skräp men att förutsätta att spel skulle ingå är bara fjantigt. Innan Wii var det väl Master System som hade medföljande spel sist?

Minns 2007 när PS3 släpptes utan HDMI-kabel, där är något att höja ögonbrynen för.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Tror tyvär på flopp, inte för att spel inte är inkluderat. Men day 1 spelen är ganska svaga, förutom Zelda. Tillbehören har fått skyhöga jävla priser. Konsolen är dyr för kraften som den erbjuder. Nintendo har visserligen sagt att Online ska vara gratis fram till sommarn 2018 men kommer kosta 5 dollar efter det.

Vad det verkar så klarar inte konsolen löftet om 60fps, extremt litet minne på konsolen, sure SD-kort men vem fan vill ha SD-kort? Hade hoppats på switch runt 2000 kronor, då hade det kunnat funka för min del då jag egentligen bara är intresserad av Zelda och Mario... fast det nya Mario spelet... vet inte, sekvensen där han springer i "riktiga" världen tilltalar ej.

Tror du är lite ute och cyklar. Om du baserar din flop teori på just dag 1, så är ju konsolen redan slut såld överallt i princip. Det betyder inte att konsolen kommer bli en succé heller, men att förutspå flopp på det låter ju lite galet.

Kontrollerna är dyra, men de är också packade med mycket mer teknik än konkurrenternas kontroller. De är alltså lite dyrare att tillverka just nu. Nintendo planerar inte på att sälja för förlust denna gången.

Online är gratis till sommaren 2017 tror jag, inte 2018. Att ta betalt för online service är ju något båda konkurrenterna gör, så varför inte.

Bara 32GB inbyggt minne, ja, men tillåter SD-kort på upp till 2TB. Hårddiskarna som sitter i en PS4 och XB1 är extremt långsamma jämfört med de SD-kort som du kan hitta. Förmodligen mycket långsammare än det minne som är inbyggt i Nintendo Switch också, men man vet inte exakt hur det ligger till med det just nu. Man kan ju köpa SSD till PS4/XB1, men andra delar av hårdvaran blir flaskhalsen i det utförandet, så är inte särskilt optimalt eller prisvärt.

Dyrt för den kraft den erbjuder, *suck*

Bland annat Mario Kart Deluxe och Splatoon 2 körs i 60fps, ser även ut som att ARMS gör det, inte helt säker dock. Splatoon 2 verkar bara köras i 720p just nu, förhoppningsvis ändras det för slutgiltiga versionen. Men Mario Kart Deluxe är 60fps 1080p i dock, 720p 60fps portabel.

Försöker inte försvara Nintendo Switch med mitt liv, men att förutspå flopp för att dag 1 titlarna inte tilltalar Dig är ju lite dumt. Att sedan ange felaktig information som ”fakta” är ju också lite galet, så försöker bara upplysa lite mer om hur saker förmodligen ser ut.

Medlem

Själv är jag väl korkad men jag förstår inte snack om tex 'den kan inte köra gta5, battlefield' 'den är för klen' osv..
Det är väl inte pga det som man köper ett Nintendo?! Trodde man på red dead 2, gta5 och battlefield till switch så har man ju lurat sig själv från början.

Priset tycker jag är helt ok, vad kostade xbox one och ps4 vid release? Vill man inte betala så får man väl vänta tills konsollen har 1 år på nacken, då får ni den säkert för runt 2000:-. Tex vid nästa mellandagsrea.

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

Själv är jag väl korkad men jag förstår inte snack om tex 'den kan inte köra gta5, battlefield' 'den är för klen' osv..
Det är väl inte pga det som man köper ett Nintendo?! Trodde man på red dead 2, gta5 och battlefield till switch så har man ju lurat sig själv från början.

Priset tycker jag är helt ok, vad kostade xbox one och ps4 vid release? Vill man inte betala så får man väl vänta tills konsollen har 1 år på nacken, då får ni den säkert för runt 2000:-. Tex vid nästa mellandagsrea.

Tror just de två exempel anger, GTA V och Battlefield, använder sig utav spelmotorer som inte är särskilt optimerade för arm processorer. Rockstar är inte särskilt bra på att optimera sina spel till något iför sig. Titlar som är utvecklade i UE4 eller Unity 5 bland annat, kan enkelt portas till Nintendo Switch.

Medlem

Va? En konsoll med sladdar + en handkontroll har väl varit standard i alla tider?

PS4 Pro standard, alltså basenhet, kontroll, sladdar.
4289:-
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

PS4 Pro med spel (BF1), kontroll, sladdar.
4890:-
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Va? En konsoll med sladdar + en handkontroll har väl varit standard i alla tider?

PS4 Pro standard, alltså basenhet, kontroll, sladdar.
4289:-
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

PS4 Pro med spel (BF1), kontroll, sladdar.
4890:-
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

Fast det blir billigare om du köper BF1 + PS4 pro separat än deras bundle.
Det rör sig inte om många kronor, men det visar bara att bundles inte är det bästa alternativet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar