Erik Wolpaw, manusförfattaren bakom Portal 2, lämnar Valve
Jo precis, Valve har gått från ett innovativt och nytänkande spelföretag till ett företag som tar det säkra före det osäkra och sitter på sina tillgångar och vägrar "tänka utanför boxen" som de gjorde förr. Inte konstigt att artister drar då deras kreativitet hämmas i förmån för ett bra bokslut. Valve har (hade?) alla tillgångar och pengar i världen för att skapa riktigt bra och innovativa spel, istället så gör de det andra redan gjort förut och sitter sedan still och räknar inkomsterna... tyvärr så är det alldeles för många kunder som hellre vill ha hjärndöda repetitiva dussinspel än riktigt bra och unika upplevelser. Det är ju därför indie-världen är så stor då utvecklarna får en chans att synas och komma ut med alster som inte någon av spelhusen skulle våga röra och riskera en sämre vinst än förra kvartalet....
Jag tror det ofta är så att det är utgivarna som inte ger sina spelutvecklare och spelstudios tillräckligt mycket frihet, för att de är för fega för att prova något nytt som kan riskera att det inte genererar några pengar.
Många indieutvecklare är sina egna utgivare, eller så gör de enklare spel som inte kostar särskilt mycket eller tar inte så lång tid att utveckla. Därmed vågar de vara lite mer våghalsiga
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Valve börjar fan mer och mer likna Konami. Istället för pachinko maskiner har Valve hattar, skins och item lotteri. Bleh. Värst av allt är att de inte har några vettiga ursäker, de har ju för fasen mer pengar än gud och skulle kunna finansera ett nytt GTA 5 varje år på bara försäljningen av cs skins.
Valve är inte vad det en gång var.
And nothing of value was lost.
Portal är ju knappt något speciellt på story fronten.
Spela Torments Numenera nästa vecka så ska ni se story
Njae du, det var ingen bra jämförelse. Det är som att säga att det är dåligt med rymdstrider i WoW.