Medlem
Skrivet av WaltX:

Budskapet i storyn var grymt bra.

Go back to Disney.

Skrivet av Greger:

Grafiskt sett så var filmen 5/5, rent historiemässigt så var den 1/5, så summa summarum är filmen en 3/5 helt enkelt.

This, and that was after the 3D version.
Svag 3:a kan jag tillägga. Så jävla löjlig film.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

skönt att inte alla tycker som ni då


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WaltX:

Budskapet i storyn var grymt bra.

Go back to Disney.

Skrivet av Greger:

Grafiskt sett så var filmen 5/5, rent historiemässigt så var den 1/5, så summa summarum är filmen en 3/5 helt enkelt.

This, and that was after the 3D version.
Svag 3:a kan jag tillägga. Så jävla löjlig film.

"Åh, eftersom alla älskar Avatar och jag vill sticka ut ur mängden så måste jag ogilla Avatar!"


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WaltX:

Budskapet i storyn var grymt bra.

Go back to Disney.

Skrivet av Greger:

Grafiskt sett så var filmen 5/5, rent historiemässigt så var den 1/5, så summa summarum är filmen en 3/5 helt enkelt.

This, and that was after the 3D version.
Svag 3:a kan jag tillägga. Så jävla löjlig film.

"Åh, eftersom alla älskar Avatar och jag vill sticka ut ur mängden så måste jag ogilla Avatar!"

"Åh, eftersom inte alla har samma tycke som jag betyder det att dessa endast vill sticka ut och synas!"

Fråga istället varför han tycker den är löjlig.

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WaltX:

Budskapet i storyn var grymt bra.

Go back to Disney.

Skrivet av Greger:

Grafiskt sett så var filmen 5/5, rent historiemässigt så var den 1/5, så summa summarum är filmen en 3/5 helt enkelt.

This, and that was after the 3D version.
Svag 3:a kan jag tillägga. Så jävla löjlig film.

"Åh, eftersom alla älskar Avatar och jag vill sticka ut ur mängden så måste jag ogilla Avatar!"

"Åh, eftersom inte alla har samma tycke som jag betyder det att dessa endast vill sticka ut och synas!"

Fråga istället varför han tycker den är löjlig.

Det skulle jag ha gjort om jag var intresserad.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag och sambon blev mycket förvånade över att Avatar var så pass bra som den var Vi hade som sagt knapt några förväntningar heller.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WaltX:

Budskapet i storyn var grymt bra.

Go back to Disney.

Skrivet av Greger:

Grafiskt sett så var filmen 5/5, rent historiemässigt så var den 1/5, så summa summarum är filmen en 3/5 helt enkelt.

This, and that was after the 3D version.
Svag 3:a kan jag tillägga. Så jävla löjlig film.

"Åh, eftersom alla älskar Avatar och jag vill sticka ut ur mängden så måste jag ogilla Avatar!"

För det är ju helt omöjligt att man faktiskt kan ha en åsikt som (otroligt nog!) går emot strömmen?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

WaltX, alla älskar inte Avatar. Många ogillar den.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Sjukt jävla bra, helt förälskad i planeten Pandora!!!! <3


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

WaltX, alla älskar inte Avatar. Många ogillar den.

Jag har väldigt svårt att tro att science fiction fans ogillar Avatar. Det måste vara folk som ogillar sci-fi redan från början. Varför de ändå ser filmen är en annan fråga.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag har väldigt svårt att tro att science fiction fans ogillar Avatar. Det måste vara folk som ogillar sci-fi redan från början. Varför de ändå ser filmen är en annan fråga.

Det finns folk som gillar kärleksfilmer men som inte tycker om Titanic, det finns de som gillar klassiker men inte tycker om Borta med vinden, det finns de som gillar actionfilmer men inte gillar Rambo, det finns de som gillar science fiction som inte gillar Star trek. Utgå inte från att din smak är allmänt rådande, och att de som inte håller med inte gillar genren från första början.

Medlem

Haha, man kan verkligen bråka om det mesta här i världen.

Första gången jag såg något om avatar så klickade jag mig fram till en preview med skyhöga förväntningar eftersom jag älskar "effektfilmer" och kan med enkelhet njuta av en "skitfilm" som transformers endast pga alla effekter men avatar såg riktigt menlös ut tyckte jag - figurerna ser ut som deformerade kor dom påminner mig främst om "jar-jar binks" som endast är där för att i kölvattnet av filmen kunna sälja gulliga dockor till femåringar. Så jag lade ner hela grejen med att intressera mig för filmen.

Sedan hade den premiär och alla skriker om hur bra den är så nu är mina förväntningar höga igen, jag kommer vänta med att se den tills dess den kommer på bluray eftersom mycket hänger på det grafiska.

Jag tror dock det ligger mycket i att många säger sig ogilla den just för att gå mot strömmen, kanske tycker de att det är en helt ok film, kanske tom bra men inte förtjänt av så sjukt bra kritik som denna film fått.

Ni som bråkar, lista några filmer som ni tycker är riktigt bra och varför ni gillar dem så kanske ni kan förstå varandra bättre?

Själv, som skräckfilmsfantast (helst B-filmer) och som effektknarkare utan problem att erkänna att jag exempelvis älskar musikaler, detta utan att ligga med killar eller något.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hade inte jättehöga förväntningar av filmen, men jag och flickvännen gick och såg den på 3D Bio. Väldigt förvånad över hur bra filmen var, blev indragen direkt i filmen, är det bara jag som älskar Neytiri karaktären? Riktigt sköna karaktärsdrag i henne! Och sen att hela filmen är väldigt vackert gjord gör det inte sämre

Medlem

Jag stör mig mest på Neytiri. Personifieringen av henne är ju så löjlig det kan bli. Asiatisk/indiansk mystik där man aldrig kallar saker för sitt rätta namn utan hittar på långa, mystiska, namn till så enkla saker som ett träd. Blaaarrgghh.
"You wanna fuck with me? Okay. You wanna play rough? Okay. Say hello to my little friend!"
Så ska karaktärer vara.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag har väldigt svårt att tro att science fiction fans ogillar Avatar. Det måste vara folk som ogillar sci-fi redan från början. Varför de ändå ser filmen är en annan fråga.

Måste man gilla alla science fiction-filmer bara för att det är science fiction?
Jag såg filmen för jag TRODDE det kunde ha varit en bra film, effekterna var snuskigt välgjorda och miljön i Pandora var väldigt vacker, sen så var historian hur låg som helst och klyschor avlöste varandra på löpande band och

det var ju självklart redan från början hur allting skulle sluta, att jack först skulle vara motstridig, sen bli vän, förstå, älska med en av dom, bli THE CHOSEN ONE, rida ett monster av episka proportioner, ha en episk slutstrid där hälften av hans nyfunna vänner dör, att den andra människan som var smartast och förstog hur allt låg till skulle dö och att han egentligen inte skulle slåss någon i sista striden förens allting vänder och naturen hjälper han, DÅ attackerar han "sista bossen" och har en fight med han och allt löser sig.

.

Och allt det förstog man när dom första scenerna rullade.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

storyn var glasklar redan innan man såg filmen däremot var den bra berättat.

Om man har svårt för att en story återanvänder sig av gammalt så ja då får man problem med filmen .

Gick och såg den med en polare som brukar normalt va extremt kritiskt och ja han tyckte storyn var lövtunn men med tanke på vad det handlade om och hur bra filmen var gjord så berättades den bra .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av WaltX:

"Åh, eftersom alla älskar Avatar och jag vill sticka ut ur mängden så måste jag ogilla Avatar!"

Skrivet av WaltX:
Skrivet av Tybalt:

WaltX, alla älskar inte Avatar. Många ogillar den.

Jag har väldigt svårt att tro att science fiction fans ogillar Avatar. Det måste vara folk som ogillar sci-fi redan från början. Varför de ändå ser filmen är en annan fråga.

... och jag har väldigt svårt att tro att alla älskar Avatar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Notumforce: Bara för att din vän brukar vara kritisk (mot vadå?) så betyder det inte att filmen per automatik är bra och att alla som säger emot bara är borderlinefall med uppmärksamhetsbehov (vilket WaltX försöker påpeka?). Jag påpekar att filmen har brister och att det enligt mig är konstigt att jämföra den med storfilmer.

CastorFiber: Som du sa, man kan gilla en väldigt massa olika saker av olika anledningar. Jag skulle nog koras till fulkulturens kulturelitist (eller något liknande) på grund av min smak när det gäller filmer. Vad gäller en lång lista på filmer som jag tycker om kanske det inte hör hemma i den här tråden?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så klart inte och ni känner han inte så ni vet ju inte hur han är funtad men som sagt han tyckte den var bra men han och jag tyckte den kunde blivit super om vi drar en sådan jämförelse

Men faktum är populära filmer/spel älskar folk att hata/trolla bara för att irritera folk det vet du säkert hur det är.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ja men det verkar ju råda en inställning att om man inte gillar Avatar så gör man det bara för att det skulle på något sätt vara hippt eller att man bara trollar, vad måste man säga för att verkligen bevisa att man inte alls gillar filmen som verkar vara årtusendets film enligt fz.se?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Har verkligen rätt svårt att förstå alla som går bananas över den här filmen. Storymässigt var den inte speciellt nytänkande. Grafiken var rätt bra, men å andra sidan så håller nästan alla större filmer samma nivå nu för tiden. Skillnaden jag kan se var således endast att Avatar kanske innehöll lite mer rött, blått och grönt överallt.

Det största skämtet är sedan också alla som gråter över att de inte kan bo på Pandora, när de med största sannolikhet inte sett mer av naturen än möjligtvis sin egen trädgård på 10 kvadrat. Att ha varit med i en scoutkår är inte ens att tala om.

Det var en helt ok film, varken mer eller mindre. Om jag måste betygsätta den så får den en ljummen 3/5

Medlem

Sjävklart får man tycka den är dålig , o jag pratar rent allmänt pekar inte med pekpinnen på enskilda individer,

Jag tror ändå att ni kanske gick in med helt fel förväntning.
men men done is done


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Jag tror ändå att ni kanske gick in med helt fel förväntning.
men men done is done

Å andra sidan har jag stigit in i en biosalong med "fel" förväntningar förut, och blivit glatt överraskad av vad jag fick se.

Mina förväntningar inför Avatar: Storslagen, grafisk, klyshig men ändå med ett djup, samt en kärlekshistoria.

Bjöd på allt förutom det där djupet. Blev glatt överraskad över att självaste Ellen "bad-ass" Ripley var med (lol). Det var även en fröjd att titta på filmen. Man behöver liksom inte tänka och analysera, utan bara sitta och åka med berg o dalbanan.

Dessvärre, mot slutet, kände jag att filmen lika gärna kunde ha slutat innan mänskoattacken (baloos uttal). Det skulle göra filmen till ett glädjerus eller möjligtvis en yogasession, men iom denna klyshiga conclusion och final så blev det bara larvigt.

Skulle föredra en mer diskret handling, inte så storslagen, men desto djupare och mer genomtänkt.
Konceptet var ju ganska bra, dock inte så bra som många av mina vänner tycker. (enligt mig då)

Men jag steg ut ur biosalongen med ett leende, ändå. Fast o andra sidan, det gjorde jag ju efter "Mamma mia!" också.

Medlem

absolut så kan det också vara.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av bjosarn:

CastorFiber: Som du sa, man kan gilla en väldigt massa olika saker av olika anledningar. Jag skulle nog koras till fulkulturens kulturelitist (eller något liknande) på grund av min smak när det gäller filmer. Vad gäller en lång lista på filmer som jag tycker om kanske det inte hör hemma i den här tråden?

Et tu brute?

...Rätta mig om jag har fel men en tråd blir oftast rolig först när någon tar den OT. Jag läser rubrikerna på trådarna och det är inte många rubriker som får mig att vilja läsa vad som finns i dem...

Vilka bidrag kan jag som arbetslös få? matte problem (fall hastighet) Gissa fordonet via bilden! Filmvärldens tuffaste hjältinna? Hjälp mig identifiera sketchen! Ramazan Kizil i fängelse för att ha pratat kurdiska!...

Tacka jesus för off-topic.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag säger bara såhär: Är man en person med starka känslor, så gillade man definitivt Avatar!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Vozk:

Jag säger bara såhär: Är man en person med starka känslor, så gillade man definitivt Avatar!

Va?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hur är det med läsförståelsen?


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Påståendet var hyfsat dumt och omotiverat. Kan du definiera "starka känslor"? Menar du lättillgängliga känslor?

Skriv svar