Robot
Watch Dogs 2

Glöm den stela, konturlösa föregångaren – Watch Dogs 2 är mer av allt.

#watch-dogs-2, #sunset-overdrive, #ubisoft


Medlem
Watch Dogs 2

Härligt, tack för recensionen! Hur står sig uppföljaren mot det första spelet, samt, hur är sidouppdragen i kvalité och variation?

Medlem
Citat:

Watch Dogs 2 är faktiskt det första spelet där jag har mött någon som är transexuell.

Krem från Dragon Age Inquisition finns ju också. Säkert fler som jag inte kommer på också.

Låt oss göra en lista...

Medlem

Kan nog bli ett köp på rea framöver Tack för recensionen!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Om de hade släppt det på PC samtidigt som Xbox och PS4 så hade de garanterat fått ett impulsköp från mig, men om jag nu måste vänta 2 veckor extra så kommer hypen helt vara över och jag kan gärna vänta tills det reas om ett helvår.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Citat:

Watch Dogs 2 är faktiskt det första spelet där jag har mött någon som är transexuell.

Krem från Dragon Age Inquisition finns ju också. Säkert fler som jag inte kommer på också.

Låt oss göra en lista...

AC Syndicate och den där nya Baldur's Gate-expansionen...

Medlem
Skrivet av Bennii:
Citat:

Watch Dogs 2 är faktiskt det första spelet där jag har mött någon som är transexuell.

Krem från Dragon Age Inquisition finns ju också. Säkert fler som jag inte kommer på också.

Låt oss göra en lista...

G-Man?

Medlem

Fan att man får vänta till 29:nde för oss med PC men hoppas de gör ett bra jobb och att väntan blir värd.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Citat:

Watch Dogs 2 är faktiskt det första spelet där jag har mött någon som är transexuell.

Krem från Dragon Age Inquisition finns ju också. Säkert fler som jag inte kommer på också.

Låt oss göra en lista...

Max Lao i Technobabylon.

Ambassadör
Xbox

Töntfaktorn känns alldeles för hög tyvärr. Kanske plockas upp i reaback på ICA Maxi vid senare tillfälle. The Sims - Hackers lite.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Citat:

Watch Dogs 2 är faktiskt det första spelet där jag har mött någon som är transexuell.

Krem från Dragon Age Inquisition finns ju också. Säkert fler som jag inte kommer på också.

Låt oss göra en lista...

The Witcher 3

Medlem
Skrivet av Ergo:
Skrivet av Bennii:
Citat:

Watch Dogs 2 är faktiskt det första spelet där jag har mött någon som är transexuell.

Krem från Dragon Age Inquisition finns ju också. Säkert fler som jag inte kommer på också.

Låt oss göra en lista...

The Witcher 3

Hehe...

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Töntfaktorn känns alldeles för hög tyvärr. Kanske plockas upp i reaback på ICA Maxi vid senare tillfälle. The Sims - Hackers lite.

Haha, exakt min uppfattning.

FM-guru
F.d. Sisyr

" Translate svarar "motbjudande", men det känns lite väl häftigt. Riktigt så långt skulle jag nog inte gå för att beskriva Watch Dogs 2:s karaktärer, men ordet "outhärdliga" stämmer in ganska bra."

Är det bara jag som upplever "outhärdlig" som ett betydligt kraftfullare ord än "motbjudande"?

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Om de hade släppt det på PC samtidigt som Xbox och PS4 så hade de garanterat fått ett impulsköp från mig, men om jag nu måste vänta 2 veckor extra så kommer hypen helt vara över och jag kan gärna vänta tills det reas om ett helvår.

Man ska aldrig köpa ett Ubisoft-spel på releasedagen, i alla fall inte på PC, utan man bör vänta på en eller två 5-6GB patchar.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

" Translate svarar "motbjudande", men det känns lite väl häftigt. Riktigt så långt skulle jag nog inte gå för att beskriva Watch Dogs 2:s karaktärer, men ordet "outhärdliga" stämmer in ganska bra."

Är det bara jag som upplever "outhärdlig" som ett betydligt kraftfullare ord än "motbjudande"?

Lite beroende på kontexten. Någon som är motbjudande är ju någon man verkligen inte tycker om eller till och med blir äcklad av. Någon som är motbjudande är ju ofta också outhärdlig just i och med att den är motbjudande. Dock så kan du ju ex vara outhärdlig att umgås med för att du alltid skriker när du pratar, eller är otroligt korkad, det gör dig dock inte per automatik motbjudande!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Sisyr:

" Translate svarar "motbjudande", men det känns lite väl häftigt. Riktigt så långt skulle jag nog inte gå för att beskriva Watch Dogs 2:s karaktärer, men ordet "outhärdliga" stämmer in ganska bra."

Är det bara jag som upplever "outhärdlig" som ett betydligt kraftfullare ord än "motbjudande"?

Lite beroende på kontexten. Någon som är motbjudande är ju någon man verkligen inte tycker om eller till och med blir äcklad av. Någon som är motbjudande är ju ofta också outhärdlig just i och med att den är motbjudande. Dock så kan du ju ex vara outhärdlig att umgås med för att du alltid skriker när du pratar, eller är otroligt korkad, det gör dig dock inte per automatik motbjudande!

För mig förefaller det uppenbart att något som är "motbjudande" tar en emot att vara runt, medan något som är "outhärdligt" är direkt omöjligt att vara runt, således värre.

Skrivet av 73mpl4R:

Härligt, tack för recensionen! Hur står sig uppföljaren mot det första spelet, samt, hur är sidouppdragen i kvalité och variation?

Tack själv! Tvåan känns ju som ett helt annat spel verkligen. Det är i princip samma hacker-gameplay, men karaktärerna, världen, och storyn känns 10x roligare. Hade jag kört ettan nu skulle jag också saknat RC-bilen och drönaren. De ger mycket.

Sidouppdragen är väldigt varierade. Ibland känns de som kortare storyuppdrag, och ibland är de kopplade till aktiviteter, typ race och sånt. Känns värda att utforska om man vill låsa upp nya skills eller få ut mer av staden.

Skrivet av Bennii:
Citat:

Watch Dogs 2 är faktiskt det första spelet där jag har mött någon som är transexuell.

Krem från Dragon Age Inquisition finns ju också. Säkert fler som jag inte kommer på också.

Låt oss göra en lista...

Aha! Missade att Krem var det.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Mortaigne:

Töntfaktorn känns alldeles för hög tyvärr. Kanske plockas upp i reaback på ICA Maxi vid senare tillfälle. The Sims - Hackers lite.

Haha, exakt min uppfattning.

Jag vill också vara med!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Trevlig recension!

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:
Skrivet av 73mpl4R:

Härligt, tack för recensionen! Hur står sig uppföljaren mot det första spelet, samt, hur är sidouppdragen i kvalité och variation?

Tack själv! Tvåan känns ju som ett helt annat spel verkligen. Det är i princip samma hacker-gameplay, men karaktärerna, världen, och storyn känns 10x roligare. Hade jag kört ettan nu skulle jag också saknat RC-bilen och drönaren. De ger mycket.

Sidouppdragen är väldigt varierade. Ibland känns de som kortare storyuppdrag, och ibland är de kopplade till aktiviteter, typ race och sånt. Känns värda att utforska om man vill låsa upp nya skills eller få ut mer av staden.

Alright! Kände igen mig mycket i recensionen, för det var exakt så jag kände när jag började spela det första spelet. Den första timmen var väldigt oinspirerande, men spelet växte ganska snabbt efter det, tycker jag. Gillade nästan att köra sidospåren mer än storyn ibland, kanske för att Aiden var en tvättäkta tråkmåns.

Inaktiv

Bra recension! Ser absolut roligare ut än första spelet.
Skulle gärna för underhållningens skull vilja se en "en andra åsikt"-ruta med omdöme från någon mer gammal och cynisk, som typ Jocke. Samma sak med Owlboy-recensionen.

Medlem

Hade kanske köpt det om jag inte redan hade så många spel att spela. Hade jag haft speltorka kanske men inte så som det ser ut nu.

Köper hellre planet coaster än det här om det ska bli något spel alls.

Medlem

Låter som de går Saints Row vägen. Första spelet bra, andra sådär... så tredje lär väl bli en regelrätt katastrof.

Medlem

ettan såg ändå bättre ut på e3 2012

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Låter som de går Saints Row vägen. Första spelet bra, andra sådär... så tredje lär väl bli en regelrätt katastrof.

Tror att du behöver läsa en gång till.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Vill de vara någon kopia till Saints Row?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Skrivet av The Gamer:

Vill de vara någon kopia till Saints Row?

Humorn är ju absolut inne på samma spår, men Watch Dogs har mer hjärta.

Medlem

Titta hundar = Watch Dogs!

12
Skriv svar