Så mycket kostar de första spelen till Playstation VR

Medlem
Skrivet av KoP:

Hoppar nog första generationens VR och dess spel. Har inte sett ett enda spel jag är villig att öppna plånboken för hittills. :/

har du testat VR? och med VR så menar jag i stort sett bara vive (och till viss mån oculus).

spel som ser helt otroligt tråkiga och ointressanta ut på en monitor är ofta sjukt roliga i VR. ta battle dome tex, det ser ut som nån 12 åring slängt ihop i ms-paint, men är ett av de populäraste spelen för vive just nu. galet roligt.

tka
Medlem

VR påminner väldigt mycket om nintendo wii, ett försök att få folk att hoppa runt i vardagsrummet när dom spelar spel.

Det har en förmåga att bli väldigt jobbigt väldigt fort och det krävs mer och mer motivation för att plocka ut grejerna ur garderoben, och i detta fallet börja möblera om tillräckligt så kablarna inte fastnar i allt och välter saker.

Roligt, men väldigt kortvarigt roligt.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pettor:

Ska bli intressant. Jag tror Sony har chans att antingen göra VR stort eller faktiskt döda potentialen av hypen. Microsoft gjorde ungefär det med Kinect genom att ha en faktiskt cool teknik (inte som VR förvisso) men levererade undermåliga spel och tog på så sätt rätt enkelt död på intresset runt tekniken. Jag tror VR är bättre än så och har redan kommit länge med större potential.

Men de måste få ut bra spel som inte är effektsökeri eller rent utnyttjande av hype, likt mycket 3:e part gjorde me Nintendo Wii. Det får inte vara problem med framerate drops och illamående eller spel som helt enkelt saknar bra gameplay.

Ska bli mycket intressant men VR har ändå fortfarande en rätt lång väg hem tror jag, och Sony har en rätt viktig roll i det hela.

Håller med, PSVR kan antigen få VR att bli Svensson-accepterat (typ Nintendo Wii) eller stjälpa hela branschen.

Alldeles för kostsamt för att bli svensson-accepterat. Wii hade ju fyndig teknik och en prisklass som gjorde den mer acceptabel att köpa. Att köpa en Ps4 Neo och ett VR-headset till det som kostar lika mycket som konsollen kommer nog bli svårt att sälja som en vanlig svensson-grej.

Hade man däremot kunna köpa ett VR-headset och en konsoll bundlat för kanske en tusenlapp mer än en vanlig konsoll så skulle det antagligen bli en storsäljare. Men att betala närmare 10 tusen om man nu ska ha ps-move bundle samt konsoll känns inte som en stor hit.

Nja, Sony kan ju inte skänka bort grejerna. Men en bundling med Neo+kamera+move+headset med en rabatt på 500 kr skulle jag köpa.

Som det är nu, för oss som inte äger en PS4, gissar jag att det blir runt 9 000 kr. Samma pris som om jag istället skulle köpa mig en Vive eller Oculus då jag redan har hårdvara som räcker till i min PC. Men är ändå mer sugen på en PS4 + VR då jag tror det är en lättare och smidigare lösning att ta fram när man är sugen på spela VR (ett rum för datorn och ett för VR).

Carl Johansson-Sundelius, du som testat alla versioner. Vilken är bäst om man räknar med kablar, jox och att ta fram? Måste man också ha en skärm när man spelar PS-VR?


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar