Activision-boss vill ha CoD-prenumeration nu

Inaktiv

MW2 är fjortis spel. Tror en stor av spelen som säljs går till små ungar. Att övertala föräldrarna att betala månadsvis för ett spel som MW undrar jag om det fungerar. Men det återstår väl att se. Tycker spelen är värdelösa själv så jag bryr mig inte mer än rent principiellt.

Medlem

Sen när så skriker vi konsumenter att vi vill hala fram plånboken?

Medlem

Ska jag vara ärlig är de enda jag kommer att skriva "Jävla idiot!!". Hur fan kan man vara så jävla girig egentligen?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Förstår honom. Folk kommer ju fortfarande pröjsa för att stilla sitt habegär istället för att köpa något som faktiskt ger valuta för pengarna. Tacka vet jag mindre (och icke börsregistrerade) utvecklare och utgivare än giganterna som bara är ute efter pengar för att göra aktieägarna (världens vidrigaste sak näst efter banker) glada.

Medlem
Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Förstår honom. Folk kommer ju fortfarande pröjsa för att stilla sitt habegär istället för att köpa något som faktiskt ger valuta för pengarna. Tacka vet jag mindre (och icke börsregistrerade) utvecklare och utgivare än giganterna som bara är ute efter pengar för att göra aktieägarna (världens vidrigaste sak näst efter banker) glada.

Det är väl en åsiktsskillnad på vad som ger valuta för pengarna eller inte???

Medlem

Någon borde fråga honom om han har hört uttrycket "FU"?

Medlem

pshaa, är spelet gratis och kostar 25 kr i månaden så är det inte så farligt.. dock kommer det kosta 600 till pc och 50 kr i månaden.. om inte mer

Medlem
Skrivet av Thumba:

Ska jag vara ärlig är de enda jag kommer att skriva "Jävla idiot!!". Hur fan kan man vara så jävla girig egentligen?

Idiot?
Han är jäkligt smart om du frågar mig för de kommer tjäna hur mycket som helst på detta...

Jaja, alla klagar men alla kommer köpa det ändå.

Medlem

Idiot.

Bara inte Activision smittar av sig på Blizzard... :\

Ambassadör
League of Legends

Kotick är min nya idol. Han är en perfekt vd. Dem skulle bara satt in denna lösningen till CoD MW2 så hade deras vinst blivit extremt mycket större. Visst är det personer som han som förstör spelindustrin men han gör bara sitt jobb att driva fram sitt företag till vinst.

Även fast ni klagar kommer det finnas miljoner spelare som kommer använda tjänsten.

Det kan inte vara så att ActivisionBlizzard har detta som strategi att Activision får ta all skit och strypa ut så mycket pengar från konsumenterna som möjligt för att finansiera Blizzards projekt som senare ger ut spel som lugnar alla er som vill ha kvalitetsspel?

Medlem

Vaddå menar muppen att han gjort en undersökning och kommit fram till att folk vill betala avgift för att spela en svettig shooter? Troligt.

Inaktiv

Ett helt underbart sätt att skjuta sig själv i foten, tycker Kotick. Hade han framställt något av de två senaste Call of Duty till annat än skit, hade det kanske varit lockande. Men att kräma ut en massa extra pengar för något som te.x redan fanns tilltgängligt på sin föregångare är bara sorgligt. Om fjanten ser till att en månadsbetalande CoD blir värt ens kartongen ska bli intressant att se.

Dali, han är ingen perfekt VD - han begraver företaget i sitt utlåtande. CoD-serien är redan död och med sina minimalistiska DLC's för över hundralappen är som att bryta sina egna ben.

Finns säkert nån dedikerad fanboy som köper CoD med månadsprenumeration, men den stora massan vänder sig åt andra FPS-spel....det är inte så att bara finns CoD, det vet vi om.

Inaktiv

Är det dags för bojkott igen eller? Vad säger ni "gamers" som skulle bojkotta MW2 för att det inte hade stöd för dedicated servers, men oj så många som köpte det iaf. En del undrar man om de är födda i fel hål eller bara dumma i huvet...

http://www.full-metal-jacket.net/dzcp/inc/tinymce_files/moder...

Medlem
Medlem

Alldrig mer ett Call of Duty sålänge Activision spyr ut sån här skit.

Giriga jävla typer, nu får ni fan ge er.

Inaktiv

Fôlk de ä som gréser, dä kvettar va man dinglar fö sket framför snoken på de, de höggä ändå.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Idiot.

Bara inte Activision smittar av sig på Blizzard... :\

hehe... jag antar du är ironisk :).
Jag menar... sen blizzard köptes av activision så har det väl inte direkt minskat möjligheterna att stoppa pengar i activisions/blizzards fickor, men då i form av diverse tjänster... och det finns rätt många till wow haha


signatur

Retro.

Medlem

Förövring kommer det bli månadskostnad på det, det går alltid 100 idioter på en vettig människa


signatur

Retro.

Medlem

Så länge som folket från staterna betalar för skiten så är han ju dum om han inte inför månadsavgift, han är ju där för att få in pengar.

Inaktiv

"kreativa möjligheter är en onlinevärld Call of Duty något jag verkligen vill se"

Ett MMOFPS? Ja!

Varför gör inget ett sådant?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag visste inte att det var första april idag...

Visst om vi går med på detta kan vi kyssa den "gamla" spelvärlden adjö, vi kommer att tappa makten och marknaden kommer att styra helt och hållet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

RIP Mänskligheten


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Skitsamma, känns inte som nån större förlust om man nu blir tvungen att skippa nästa CoD spel. De får ju trots allt göra hur de vill och så länge folk betalar för det så kommer de inte sluta.

A.G
Medlem

Jag hoppas att de inför månadskostnad till nästa CoD(efter black ops) och jag hoppas att det blir en hårt fiasko så de blir tvungna att lägga ner hela iden med månadskostnaden.

Skulle det där emot bli en succé är det bara att gratulera.

Inaktiv

Ursäkta när ville vi ha månadsavgifter till cod?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Av mig får dom då inga pengar. inte en chans

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av Segas:

Dali, han är ingen perfekt VD - han begraver företaget i sitt utlåtande. CoD-serien är redan död och med sina minimalistiska DLC's för över hundralappen är som att bryta sina egna ben.

Finns säkert nån dedikerad fanboy som köper CoD med månadsprenumeration, men den stora massan vänder sig åt andra FPS-spel....det är inte så att bara finns CoD, det vet vi om.

Han begraver inte Activision utan han begraver Call of Duty. Och det är inte en så dum idé serien har ändå gott över styr.

Om han inte är en perfekt VD hur skulle han då kunna styra ett företag som pungar ut spel ala CoD, Guitarr Hero med mera. Trots att spelare klagar på att det kommer ett nytt spel för tidigt toppar alla deras spel topplistorna(okej inte alla men stortitlarna).

Jag hade gärna sett att CoD tar en paus på 2-3 år och kommit tillbaka med en storslagen avslutning på Modern Warfare serien med en singleplayer kampanj på 20 timmar och en multiplayer med dedikerade servrar för det är vad den spelserien är värd efter det första spelet. Om de hade gjort det spelet hade jag betalat månadskostnad. tyvärr kommer de inte göra det och jag kommer skita i att köpa det. Men jag står fast vid min åsikt om att det är en förbannat bra affärside

Skriv svar