Blizzard nerfar Overwatch-Tracers vinnarrumpa efter klagomål

Medlem

Många men som är rädda för feminism här. Who could have thought.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

...
För det första: har någon karaktär i Overwatch inget mer på kroppen än stringkalsonger/trosor? I annat fall är det ingen vidare relevant jämförelse

Alltså, ingen av karaktärerna på bilden har jämförbara kläder annat än att man ser deras rumpa i tights, och det är ju ingenting som någon har blivit upprörd över heller, eller? Skillnaden är istället att medans karaktären i FO4 bara står där och gör ingenting så står Tracer och svankar. Ifall du ser svankande som något naturligt, är det då inte konstigt att han från FO4 bara står där utan att svanka? Borde ju se jättekonstigt ut ifall ryggens normaltillstånd är att jämställa med ett "S"

Skrivet av anon_98854:

För det andra: homoerotiken är och förblir något som sker i betraktarens ögon. Det jag ser på bilden är förvisso homo men däremot inte vidare erotiskt då jag inte tänder på män.

Hur menar du "homo", det är ju bara en vanlig bild på en kille? *visslar oskyldigt* ^^

Skrivet av anon_98854:

För det tredje: tycker du på fullaste allvar att seger-posen som Tracer gör är att jämställa med Tom of Finlands kreationer? Du måste VERKLIGEN gilla när tjejer i tights svankar

Nej, jag tycker bara att Tracers seger pose är EXAKT lika jämförbart med Tom of Findlands kreationer som FO4-karaktären är med Tracers seger pose...d v s inte alls, där av jämförelsen.

Förövrigt gillar jag verkligen när vackra vältränade kvinnor svankar i tajta kläder. Betyder det att jag vill att alla vackra vältränade kvinnor ska svanka för mig, eller att de alltid bör ha tajta kläder då de är vackra och vältränade? Näe, funkar inte så.

Medlem

De som anmäler sånt här och har inflytandet att påverka är inte feminister i första hand utan den enormt stora och inflytelserika kristna högern i USA och en del andra länder.

Ser folk skrika 'Feminister!' direkt men de är en droppe i havet i jämförelse.

Inaktiv
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Nercis:

Buu Blizzard! Buu!

http://i.imgur.com/qh9NWo2.jpg

Gillar att du visar på de uppenbara skillnaderna mellan en manlig karaktär i spandex mot en kvinnlig. Kan du även visa en bild på karaktären i Fallout som står och svankar förföriskt i de tär tightsen så får du en kaka.

Det enda din kommentar säger mig är att du går igång på tjejer i tights som svankar. Vissa människor gillar helt enkelt olika saker. Poängen är att bägge karaktärernas bakdelar framhävs.

Fast nu ljuger du allt lite...

På fall out bilden är manens rumpa inte i centrum av bilden utan förskjuten ned och till höger. Den är inte heller lika tydligt markerad med de svarta banden uner rumpan som hon har samt att hans kläder kryper inte in i skåran som det gör på henne. Såååååååååååååååå, sluta ljug

Men jisses, det är skärmdumpar i bägge fallen som klippts för att passa bredvid varandra. De "svarta banden" ifråga är väl troligen vad som håller vapenhölster på plats. Är det kvinnans posering eller klädsel vi ska diskutera?
För övrigt är Fallout-killens röv bra mycket mer utputande om vi nu ska fortsätta tjafset kring den bilden...

Medlem
Skrivet av Danternas:

Denna killen är minst lika sexualiserad.

http://guidelive.imgix.net/1454105564-duke-nukem-3d.png

Sexualisering är inte sexism.

Är han? Vad är det som du tänder mest på?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:

Men om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Varför måste någon protestera mot hur kvinnor framställs i spel när det inte på något negativt sätt påverkar spelarna?

Oj jag glömde bort att vi lever i en värld där endast dina upplevelser räknas och alla andra ljuger eller vill bara ha uppmärksamhet. Innerst inne vill vi alla såklart detsamma som du vill.

Skrivet av marcus8958:

Medans kritiken endast negativt hindrar skaparnas kreativitet och hindrar skaparna från att skapa spelet som det var tänkt i början?

Tycker du att det är kreativt med ett spel där kvinnor framställs på det här sättet? Jag ser gärna att spelskapare hittar på lite fler sätt att representera både män och kvinnor än det här. Det finns en plats och tillfälle för dessa uttryck, men den platsen är inte rakt i mitt ansikte överallt hela tiden.

Och om Blizzard nu håller med den som skrev inlägget och dessutom redan hade funderat på att göra samma ändringar själva, är det inte ändå så som spelet var tänkt från början? Keep calm and carry on...

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Mjauv:

Här är en reklambild för Crysis, ett spel där du spelar en manlig man i en väldigt manlig dräkt som anspelar väldigt konkret på hur muskler under huden brukar avbildas (tänk dig att allt grått var rött):
http://gamelust.com/wp-content/uploads/2015/05/Crysis-2-HD-02...

Jag kan inte minnas att någon bölade över det eller att någon orolig mamma skrev till Crytek och bad dem avbilda Alcatraz annorlunda då hans orimligt vältränade stjärtmuskulatur skulle ge hennes korpulente red bull-sörplande acne-monster till son komplex över sin egen degiga bakdel.

Det är för att små pojkar gillar häftiga muskulösa rymd-cyborgs med jättestora vapen. Eller ville du få det till att bilden ovan skulle tilltala det motsatta könet?
Vänligen observera hur Alcatraz inte står och svankar på bilden...kan du föreställa dig honom stå och svanka?

Overwatch har ett stort utbud av karaktärer, och de flesta är som sig bör i sammanhanget överdrivet muskulösa och vältränade som de flexar i superhjälte trikåer. Själv tycker jag att det är kul ifall det finns iallafall en käck tjej som, sina trikåer till trots, inte måste anspela på sin sexualitet...bara för omväxlingens skull. Dessa roller är ju redan tagna av Widowmaker och Symmetra liksom.

Av någon anledning har jag ännu inte tagit illa upp över avsaknaden av manligt skrevgrävande och svankningar, fast jag kanske borde kontakta Blizzard angående det? Blir nu näst intill omöjligt att spela utan det.

Jag ska försöka avhålla mig från en novell till svar så kort då:
1: huruvida bilden tilltalar det motsatta könet eller ej kan jag inte avgöra. Kanske inte men det är ingen hemlighet att många kvinnor attraheras av muskulösa män och män som utstrålar makt och fysisk potens (i flera bemärkelser av ordet)
2: det faktum att Alcatraz inte svankar ser jag inte som så jätterelevant. Manlig (heterosexuell) sexualitet och kvinnlig (heterosexuell) sexualitet manifesteras på olika vis. Huruvida det är arv eller miljö kan man sedan diskutera men faktum är att manlig "tillgänglighet" inte har samma sex appeal, annars hade dickpics haft ett mycket högre anseende
3: poängen är inte huruvida Alcatraz är sexualiserad på bilden eller inte (en process som för övrigt görs i betraktarens huvud) utan att han kan vara en negativ influens på yngre pojkar pga. de kroppsideal etc. som han framhäver. Jag vet att SJWs älskar att himla med ögonen åt sådana jämförelser och berättar om muskler och manliga maktfantasier men det är sannerligen ingen till pojkrummen hänvisad illusion att kvinnor väljer vältränade, långa och muskulösa män framför de feta, korta och klena. Lika lite är det en myt att gymmen är översvämmade av pojkar, killar och män som sliter som djur (bokstavligen) för att efterlikna kroppsidealen bättre.
4: Jag håller med, alla kvinnliga karaktärer behöver inte anspela på sex. Jag har inget behov av det och har inga planer på att spela Overwatch hursomhelst. De hade gott kunnat göra varenda kvinnlig karaktär i spelet till trashankar, bagladys och butchflator for all I care. Däremot irriteras jag av den ständiga strömmen av gnälliga SJWs och nät-feminister som bölar och grinar över allt och inget. Jag ser det inte som en fråga om jämställdhet utan som en fråga om uttråkade fåntrattar som gillar att bli kränkta för då har de något att riva upp himmel och jord över.

Folk gör sig gärna lustiga över GG-rörelsen och allsköns högertroll på nätet som upprörs av allting men PK-mobben på Twitter är i princip likadana fast med skillnaden att de är mindre vulgära men i gengäld mycket mer inflytelserika. Nu vart det en novell iaf...

Hehe, jo, lätt hänt
Något jag brukar reflektera över i dessa debatter är jämförelsen mellan vältränade män och sexualiserade kvinnor, utan att vältränade (eller "välsvarvade") kvinnor nämns. Vill man göra en jämförelse mellan kroppsideal utan sexualisering så borde man ju kunna nöja sig med vältränad man vs. vältränad kvinna, eller hur?

Snarare så verkar det alltid förutsättas att den stereotypa kvinnan redan har en fitnessgudinnas kropp, inklämd i ett spandexfodral och att hon dessutom ska posera i sexiga och onaturliga ställningar för att likställa en muskulös man med bar överkropp. svingandes ett enormt vapen. Jag kan lätt tänka mig att många kvinnor ser en snygg och muskulös man som något sexigt i sig, men kan inte det samma sägas om hur män ser en snygg och vältränad kvinna, utan att hon behöver stå på alla fyra?

För något århundrade sen så gick folk runt och tände på varandras anklar och vader (wierd, but...). Där var kvinnan inte tvungen att gå klädd i enbart i trosor och bh för att sticka ut ur mängden. Idag sitter en naken Miley Cyrus och slickar i sig en klubba, gungandes på en rivningskula utan att man ens höjer på ögonbrynen.
Och det till trots så skulle jag ändå inte ha några större problem med sexualiseringen så länge den var självvald, snarare än att "sex säljer" ifall det inte fanns så gott om svin som verkar ta en kvinnas kropp som något man bara tar för sig av ifall man vill.

Ifall folk lärde sig behandla varandra jämlikt och respektfullt oavsett kön, utseende, religion och åsikter så kan alla gärna springa runt nakna utan att jag skulle protestera.

Jag begriper din poäng (tror jag) men min poäng är återigen att kvinnlig och manlig sexualitet manifesteras på olika vis. Du tycker inte Fallout-killen är jämförbar med Tracer - fair enough men titta då på reklambannern för Fallout 4-paketet som klär FZ:

Mannen har en fyrkantig stålhaka, enorm bröstkorg etc. samtidigt som han håller handen om kvinnan. Jag skulle inte direkt betrakta bilden som erotiskt laddad men rent krasst vill jag nog hävda att mannen i bilden är mer sexualiserad än kvinnan, om man nu vill göra ett problem av det. Det är hans fysik som är i fokus, det är hans roll som beskyddare och handlingskraftig som betonas etc. medan kvinnan mest står där. Vi kan givetvis sedan problematisera hur passiv hon framstår men krasst skulle jag säga att han är mycket mer av ett svåruppnåeligt ideal än vad hon är, både avseende handling och utseende.

Jag tycker det är bra att man kritiserar avbildningar i spel och annan media men ibland blir kritiken direkt löjlig, som när en man anser att en (frivillig) posering hos en karaktär kan löpa risk att skada hans dotter (som är för ung för spelet, även om ett par år) om hon spelar det (vilket är en frivillig handling) och anammar skeva ideal från Tracer. Något långsökt om du frågar mig.

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Nercis:

Buu Blizzard! Buu!

http://i.imgur.com/qh9NWo2.jpg

Ser du ingen skillnad på de bilderna så är du helt klart blind...

Det är en mans och en kvinnas bakdel. En mans rumpa är okej och en kvinnas rumpa är inte okej.
Den posen bryter inte Tracers personlighet på något sätt. En pose från Tracers bakdel, baksidan av hennes armor, rumpa, ben etc. Vilket är normalt för de flesta av oss har samma kroppsdelar.
Endast de som ser en animerad rumpa på en karaktär (som förövrigt inte finns) blir kränkta av detta. För att det är de själva som ser och gör det sexuellt.
Kolla Loadout, där finns en överviktig kvinnlig karaktär som man kan utsmycka på ett osmakligt vis. Där har man även har en twerk animation. En pose.

En överviktig kvinna med stora degiga skinkor iklädd tanga trosa som twerkar. Inget att bråka om för det är lätt komiskt och lite motbjudande.
En smal kvinna med långa ben och fasta skinkor iklädd tights blir väldigt jobbigt. Av nån anledning....

Blizzard är en av de största. Betydligt större än Edge of Reality. (Loadout)
Där med får Overwatch fler ögon på sej än vad Loadout får/fått, vilket onekligen bringar fram fler folk. Fler folk, fler åsikter.
Det är självklart att de ska komma nån och klaga över hur karaktärer ser ut och hur dom beter sej.
Och i dagens samhälle då alla blir kränkta av allt så måste nån gnälla över en animerad kroppsdel.
Animerad som inte existerar mer än på bild.
Hade Tracer haft ett Transformer paket som rumpa så hade det nog inte blivit nåt gnäll om det.
Nån hängde upp sej på en slank karaktär som har en framhävd rumpa, som har varit där hela tiden men just för att en enda pose framhäver den kroppsdelen ännu mer så blir folk medvetna om att Tracer har en rumpa. Vilket inte är sexuellt. Förutom för de som ser det själva. Det är dom som sexualiserar och ingen annan.

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:

Men om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Varför måste någon protestera mot hur kvinnor framställs i spel när det inte på något negativt sätt påverkar spelarna?

Oj jag glömde bort att vi lever i en värld där endast dina upplevelser räknas och alla andra ljuger eller vill bara ha uppmärksamhet. Innerst inne vill vi alla såklart detsamma som du vill.

Skrivet av marcus8958:

Medans kritiken endast negativt hindrar skaparnas kreativitet och hindrar skaparna från att skapa spelet som det var tänkt i början?

Tycker du att det är kreativt med ett spel där kvinnor framställs på det här sättet? Jag ser gärna att spelskapare hittar på lite fler sätt att representera både män och kvinnor än det här. Det finns en plats och tillfälle för dessa uttryck, men den platsen är inte rakt i mitt ansikte överallt hela tiden.

Och om Blizzard nu håller med den som skrev inlägget och dessutom redan hade funderat på att göra samma ändringar själva, är det inte ändå så som spelet var tänkt från början? Keep calm and carry on...

Du får gärna visa resultat från någon undersökning som visar på hur vi påverkas negativt.

Precis som en muslim gillar du inte hur kvinnor klär sig och tar på dig uppgiften att bestämma vad som är rätt eller fel och måste klaga.
Varför inte ge skaparen fria händer?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Wow nu diskuterar vi Islam plötsligt? I am SO out of here.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av anon_98854:

Jag ska försöka avhålla mig från en novell till svar så kort då:
1: huruvida bilden tilltalar det motsatta könet eller ej kan jag inte avgöra. Kanske inte men det är ingen hemlighet att många kvinnor attraheras av muskulösa män och män som utstrålar makt och fysisk potens (i flera bemärkelser av ordet)
2: det faktum att Alcatraz inte svankar ser jag inte som så jätterelevant. Manlig (heterosexuell) sexualitet och kvinnlig (heterosexuell) sexualitet manifesteras på olika vis. Huruvida det är arv eller miljö kan man sedan diskutera men faktum är att manlig "tillgänglighet" inte har samma sex appeal, annars hade dickpics haft ett mycket högre anseende
3: poängen är inte huruvida Alcatraz är sexualiserad på bilden eller inte (en process som för övrigt görs i betraktarens huvud) utan att han kan vara en negativ influens på yngre pojkar pga. de kroppsideal etc. som han framhäver. Jag vet att SJWs älskar att himla med ögonen åt sådana jämförelser och berättar om muskler och manliga maktfantasier men det är sannerligen ingen till pojkrummen hänvisad illusion att kvinnor väljer vältränade, långa och muskulösa män framför de feta, korta och klena. Lika lite är det en myt att gymmen är översvämmade av pojkar, killar och män som sliter som djur (bokstavligen) för att efterlikna kroppsidealen bättre.

Du har helt rätt när du säger att även män och pojkar drabbas negativt av kroppsideal och samhällets olika förväntningar. Men som jag sa tidigare, om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Skrivet av anon_98854:

4: Jag håller med, alla kvinnliga karaktärer behöver inte anspela på sex. Jag har inget behov av det och har inga planer på att spela Overwatch hursomhelst. De hade gott kunnat göra varenda kvinnlig karaktär i spelet till trashankar, bagladys och butchflator for all I care. Däremot irriteras jag av den ständiga strömmen av gnälliga SJWs och nät-feminister som bölar och grinar över allt och inget. Jag ser det inte som en fråga om jämställdhet utan som en fråga om uttråkade fåntrattar som gillar att bli kränkta för då har de något att riva upp himmel och jord över.

Folk gör sig gärna lustiga över GG-rörelsen och allsköns högertroll på nätet som upprörs av allting men PK-mobben på Twitter är i princip likadana fast med skillnaden att de är mindre vulgära men i gengäld mycket mer inflytelserika. Nu vart det en novell iaf...

Vem är det som grinar och gnäller? Är det grin och gnäll att säga "hej, det här tycker jag är lite knasigt och här är mina argument varför". Det enda grin och gnäll jag har sett hittils i hela den här historian är de reflexmässiga utropen om "SJW" (är du en Social Injustice Warrior då?) och feminazis. Det finns säkert motsvarande som argumenterar åt andra hållet men här tycker jag mig inte se någon av dem. Och det hela började som sagt med en helt vanlig diskussion, men Blizzards beslut att skrota animationen kanske borde förses med en triggervarning för vissa.

Tack för ett relevant och sansat genmäle.
Jag skulle inte beskriva mig själv som så bekymrad av kroppsidealen att jag ser det som ett stort problem som jag vill aktivera mig kring. Det finns andra frågor som ligger mig varmare om hjärtat och som tar mer av min tid, exempelvis konflikten mellan Israel och dess grannländer.

Det är naturligtvis helt okej om man inte känner sig bekymrad (jag ägnar mig inte heller först och främst åt dessa frågor). Men det finns såpass många vittnesmål och såpass omfattande statistik, bevisen för att det här är ett reellt problem (nu pratar jag inte om Tracer utan om sociala strukturer och normer i stort) som drabbar många människor är såpass omfattande, att jag anser att det minsta man kan göra om man inte är bekymrad är att helt enkelt strunta i det. Inte aktivt försöka tysta ner de som försöker få rättvisa i livet.

Skrivet av anon_98854:

Det som irriterar mig är hyckleri och när det gäller ett visst strata av feminister (absolut inte alla) så vill de gärna ha tolkningsföreträde i alla samtal som rör jämställdhet och då oftast enligt premissen "det VI tycker är problematiskt är oerhört viktigt medan det andra tycker är problematiskt är bara att fnysa åt". Exempelvis då det gamla uttjatade avfärdandet om manliga maktfantasier som en förklaring till hur manliga hjältar avbildas - jag kräver sannerligen inte att alla som som har en åsikt om skönhetsideal behöver dela mina eller andras åsikter men det är ändå talande när kvinnliga debattörer som skriker sig hesa över kvinnliga skönhetsideal slår dövörat till när manliga diton kommer på tal.

Jag håller med om att det är ett problem och att det finns de som hycklar, men jag tycker inte att det är något som nödvändigtvis definierar feminismen. Både män och kvinnor lever under dessa sociala strukturer och normer (kalla det patriarkatet om du vill men jag gillar inte helt den termen), men de gynnar och missgynnar män och kvinnor på olika sätt och i olika sammanhang och situationer. Som jag ser det så slår man ner på kampen för ett rättvisare samhälle även för män och ett mer balanserat mansideal när man försöker tysta ner kvinnors kamp för detsamma. Det hör liksom ihop.

Skrivet av anon_98854:

Skönhetsideal är något vi får från vår omgivning, det är väl ingen hemlighet för någon hoppas jag men på samma sätt som media pumpar i oss idealbilder av människor som smala, lyckliga och vältränade vilka påverkar oss så blir vi även influerade av tongivande debattörer och kritiska mediepersonligheter som vill lära oss att vissa saker är fruktansvärt hemska och upprörande medan annat kan avfärdas med en axelryckning.

Tror du det är en slump att det är just kvinnliga karaktärer som ständigt måste ändras, justeras och censureras för att tillfredsställa högljudda surpuppor medan manliga karaktärer lämnas därhän, alldeles oavsett hur av- eller påklädda de är? Upplevelsen av hur fruktansvärt snuskiga och sexualiserade kvinnliga karaktärer är, är en inövad reflex, varken mer eller mindre.

Jag tror inte att det är en slump, däremot tror jag anledningen är att många män helt enkelt inte fattar hur påverkade (och i vissa fall missgynnade) de själva blir av dessa ideal. Det finns en internationell mansdag men idotiskt nog används den mest för att klaga på kvinnors rättigheter istället för att fokusera på en positiv förändring av mansidealen.

Jag, och många med mig, vill inte censurera eller lagstifta bort något. Det bästa är just om vi kan debattera oss framåt och låta folk besluta själva, det brukar fungera bra. I min mening är hela den här diskussionen kring Tracer på sin höjd värd en axelryckning. Vi borde kunna prata om sånt här utan att måla fan på väggen.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:

Men om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Varför måste någon protestera mot hur kvinnor framställs i spel när det inte på något negativt sätt påverkar spelarna?

Oj jag glömde bort att vi lever i en värld där endast dina upplevelser räknas och alla andra ljuger eller vill bara ha uppmärksamhet. Innerst inne vill vi alla såklart detsamma som du vill.

Skrivet av marcus8958:

Medans kritiken endast negativt hindrar skaparnas kreativitet och hindrar skaparna från att skapa spelet som det var tänkt i början?

Tycker du att det är kreativt med ett spel där kvinnor framställs på det här sättet? Jag ser gärna att spelskapare hittar på lite fler sätt att representera både män och kvinnor än det här. Det finns en plats och tillfälle för dessa uttryck, men den platsen är inte rakt i mitt ansikte överallt hela tiden.

Och om Blizzard nu håller med den som skrev inlägget och dessutom redan hade funderat på att göra samma ändringar själva, är det inte ändå så som spelet var tänkt från början? Keep calm and carry on...

Du får gärna visa resultat från någon undersökning som visar på hur vi påverkas negativt.

Precis som en muslim gillar du inte hur kvinnor klär sig och tar på dig uppgiften att bestämma vad som är rätt eller fel och måste klaga.
Varför inte ge skaparen fria händer?

Jag tycker inte att mitt implicita påstående att vi som människor påverkas av vår sociala omgivning behöver styrkas med bevis, snarare får du gärna försöka bevisa det motsatta som du åtminstone verkar argumentera - att vi är helt atomiserade och opåverkade och inte förändras alls beroende på vilket sammahang vi vuxit upp i och befinner oss i.

Och återigen, är det någon som har tvingat Blizzard till något här? På vilket sätt har de inte haft fria händer?

Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Puscifer:

Vad är det för sexuellt med den posen? Alla har en rumpa, så det är inga konstigheter där. Problemet ligger snarare i att folk antar att det är något sexuellt med posen bara för att man kan skymta en rumpa. Löjligt att hänga upp sig på en sådan småsak, och skamligt av Blizzard att ge med sig.

Oavsett vad man tycker om posen och huruvida den hör hemma eller inte så förstår jag inte hur man kan säga att den inte försöker vara sexuell.

Har du provat att själv ställa dig i en sådan pose? Krök på ryggen så att rumpan din putar ut, vicka på höften lite, skjut fram brösten och titta leende över axeln och säg att du känner dig bekväm och naturlig. Kan du föreställa dig Master Chief, Gordon Freeman eller Snake i samma pose?

Jag tycker det här är en intressant historia, eftersom argumentet som framförs inte handlar om huruvida något som helst sexuellt bör få framhävas eller inte - personen som påpekade det hela argumenterade logiskt för varför det inte passade för just den här karaktären. Ingen har i denna ordväxling sagt att kvinnliga karaktärer aldrig får sexualiseras - bara att det är onödigt att alla kvinnliga karaktärer, oavsett hur de framställs i övrigt, ska sexualiseras.

Får mig att tänka på den här bilden

http://i.imgur.com/16yGO.jpg

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:

Men om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Varför måste någon protestera mot hur kvinnor framställs i spel när det inte på något negativt sätt påverkar spelarna?

Oj jag glömde bort att vi lever i en värld där endast dina upplevelser räknas och alla andra ljuger eller vill bara ha uppmärksamhet. Innerst inne vill vi alla såklart detsamma som du vill.

Skrivet av marcus8958:

Medans kritiken endast negativt hindrar skaparnas kreativitet och hindrar skaparna från att skapa spelet som det var tänkt i början?

Tycker du att det är kreativt med ett spel där kvinnor framställs på det här sättet? Jag ser gärna att spelskapare hittar på lite fler sätt att representera både män och kvinnor än det här. Det finns en plats och tillfälle för dessa uttryck, men den platsen är inte rakt i mitt ansikte överallt hela tiden.

Och om Blizzard nu håller med den som skrev inlägget och dessutom redan hade funderat på att göra samma ändringar själva, är det inte ändå så som spelet var tänkt från början? Keep calm and carry on...

Du får gärna visa resultat från någon undersökning som visar på hur vi påverkas negativt.

Precis som en muslim gillar du inte hur kvinnor klär sig och tar på dig uppgiften att bestämma vad som är rätt eller fel och måste klaga.
Varför inte ge skaparen fria händer?

Jag tycker inte att mitt implicita påstående att vi som människor påverkas av vår sociala omgivning behöver styrkas med bevis, snarare får du gärna försöka bevisa det motsatta som du åtminstone verkar argumentera - att vi är helt atomiserade och opåverkade och inte förändras alls beroende på vilket sammahang vi vuxit upp i och befinner oss i.

Och återigen, är det någon som har tvingat Blizzard till något här? På vilket sätt har de inte haft fria händer?

http://www.forbes.com/sites/olliebarder/2015/04/10/new-study-...

Nu blev ditt påstående krossat med bevis.

Gör om, gör rätt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

...
Får mig att tänka på den här bilden

http://i.imgur.com/16yGO.jpg

Men...det hela handlar väl om stereotypa könsroller? Det är inte stereotypt för män att visa upp sina rumpor. Sina muskler och sin maskulinitet däremot, som fallout reklamen visar tydligt är mycket vanligt. Att kvinnor visar upp sina rumpor kan direkt jämföras med att män spänner sina muskler.

Det handlar om hur könen porträtteras i populärkultur, kvinnor är inte mer offer än män när det gäller detta. Båda delarna är sterotypa ideal så man kan ifrågasätta varför det är sånt ståhej runt de kvinnliga idealen men inte de manliga.

Och vad är egentligen problemet med dessa stereotypa ideal, feminister påstår gärna att omgivningen formar människan och att framförallt kvinnliga idealen påverkar något enormt samtidigt som de anser att transpersoner föds i "fel kropp". Hur går det ihop?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Danternas:

Denna killen är minst lika sexualiserad.

http://guidelive.imgix.net/1454105564-duke-nukem-3d.png

Sexualisering är inte sexism.

Är han? Vad är det som du tänder mest på?

Som sagt är det inte sexet som gör spelet. Däremot säljer sex. Vi föredrar att identifiera oss med attraktiva personer. Både män och kvinnor.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Vänta nu, tänk om Tracer vill bli lite mer sexig för hon börjar växa upp och hon vill känna sig åtrovärd, kanske detta är hennes försök att ta över platsen från Widowmaker?

Medlem

folk som säger att vi objektifierar kvinnor till att vara svaga, jag har en fråga. Du tar en man och en kvinna i deras bästa år, vem sätter du pengar på att vinna en överlevnads kamp i en djungeln i 1 års tid, Du får bara välja 1 av dom och du får ej veta något av vad dom kan har för meriter. Vad är ditt första svar som du tänker på Man eller Kvinna?

Medlem

nä jag tycker det är motbjudande att man inte kan se mer av hennes former ,, och så den där tjockisen det är motbjudande att behöva se hans mage NÄ bort med han helt å hållet och SHIT asså Winston kan man faktiskt se hans tänder när han äter en penis liknande föremål, hur kan dom bara få visa tänder så felfria och perfekta som han har i sina poser och filmer, och spelet för den delen jag blir helt stum, tycker blizz kan ändra så alla blir streckgubbar istället. då blir alla nöjd, nä vänta nu kanske det är någon väldigt pinnsmal man eller kvinna där ute som tar illa upp av det också va satan ska vi göra nu.

Medlem

Jag är alltid emot att utvecklare viker sig för kritik yttrad en liten minoritet men som nämndes i artikeln så jag anser också att Tracer inte är en karaktär som försöker vara sexig så jag är inte överdrivet upprörd.

Med det sagt så var situationen med Street Fighter en helt annan då karaktärerna uppenbarligen har karaktärsdrag som motiverar det, vissa mer än andra.

FM-guru
F.d. Sisyr

Att ni orkar. Feministerna gråter blod, anti-feministerna gråter blod, alltjämt som vi vanligt folk rycker på axlarna och går vidare...

Medlem

Två reflektioner:

1. Rumpor är som vilken kroppsdel som helst och inget att bli upprörd över.

2. Bra att man ändrar en riktigt konstig pose, som ingen skulle anta i det läget. Förutom Deadpool, möjligen.

Medlem
Skrivet av toern:

Två reflektioner:

1. Rumpor är som vilken kroppsdel som helst och inget att bli upprörd över.

2. Bra att man ändrar en riktigt konstig pose, som ingen skulle anta i det läget. Förutom Deadpool, möjligen.

Det är en pose som andra karaktärer har som endast tagits bort från Tracer. Den finns alltså kvar för andra karaktärer och Deadpool är inte en av dom.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Många tredje vågens feminister här på fz(och blizzard) som tycker att jämställdhet betyder att båda könen är likadana.

Problemet enligt er är alltså inte att det är något fel på sexiga karaktärer, utan att män inte är sexiga på samma sätt? Antingen måste båda könen svanka, eller så ska ingen göra det, för om bara kvinnor gör det så är det förtryckande.

Medlem

Tummen upp för Blizzard som ändrar detta. Håller helt och hållet med att hennes "victory-pose" har inget som helst att göra med hennes karaktär. Oavsett om det hade varit en kvinna eller man så har varje karaktär en bakgrund som jag tycker de ska höra till. Hennes är lekfull och rolig, inte alls sexig.

Hade kunnat tänka mig en pose där hon istället står framåtvänd, bredbent och gör ett peace tecken eller liknande, det hade passat hennes karaktär.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Danternas:

Denna killen är minst lika sexualiserad.

http://guidelive.imgix.net/1454105564-duke-nukem-3d.png

Sexualisering är inte sexism.

Är han? Vad är det som du tänder mest på?

Stor arsenal

Medlem

Ena halvan tycker att posen är opassande, andra halvan ser inget problem med den och tycker att blizzard får göra som de vill. Blizzard vill inta ha med posen och tar således bort den.

Alla borde vara lyckliga?

Medlem

Mesigt.


signatur

Meep!

Medlem

Tror jag förlorade ett par hjärnceller när jag läste artikeln...saker folk gnäller på idag alltså...

Gen
Medlem

1. Att detta är en issue (dvs folk har valt att se det på ett visst sätt)
2. Att andra hoppar på den vita hästen och försvarar påståendet

Folk borde bry sig om sig själva och folk i deras närhet istället för något avlägset som detta.

Skriv svar