Star Wars: Battlefront har inga iron sights
Förstår inte vad en del har emot iron sights, bara mer verklighetstroget, har nån av er testat att skjuta på riktigt? utan att använda siktet på pistolen eller geväret(vad ni nu skjuter med) hur svårt som helst.
Ända jag stör mig på i de flesta spelet som använder det är HUR JÄVLA SNABBT gubben får upp siktet (tänkt bf3-4, cod) hatar verkligen quickscoop stilen i spel.
Tycker att ironsights i vissa fall enbart är frustrerande. Enligt min åsikt skulle det vara mer nice att det enda alternativet var att "hip-firea" (böjning? haha). I exempelvis BF3 brukade jag ALLTID använda iron-sight för att döda fiender, även och med om de bara var 3 meter ifrån mig. Det blev inzoomat och om den andra spelaren började springa runt som en galning blev det näst intill omöjligt att träffa honom. Kanske för att jag är rent utav dålig också, men schh...
Förstår inte vad en del har emot iron sights, bara mer verklighetstroget, har nån av er testat att skjuta på riktigt? utan att använda siktet på pistolen eller geväret(vad ni nu skjuter med) hur svårt som helst.
Ända jag stör mig på i de flesta spelet som använder det är HUR JÄVLA SNABBT gubben får upp siktet (tänkt bf3-4, cod) hatar verkligen quickscoop stilen i spel.
Jo, för i ett speluniversum med rymdtrollkarlar som kan skjuta blixtar ur händerna använder den högteknologiska armén nog analoga sikten. Annars vore det inte verklighetstroget ^^
Säga vad man vill, men jag tror att detta är gjort bara för att ge den autentiska stormtrooper upplevelsen.
Det kan absolut vara så men samtidigt kommer det här spelet att vara designat för en större åldersgrupp än deras vanliga krigsspel och det gör med all säkerhet att man inte vill göra det för avancerat.
Funkar ypperligt i quake och cs, så blir nog inga problem. Hoppas mer på rekylhantering eller liknande.
Man kan ju hoppas men man vet ju sen tidigare att DICE gör spel som ska passa alla och då blir det oftast väldigt låg skillcap, då går rekylhantering tyvär bort..
Varken Quake eller UT har rekyl och de spelen har tveklöst högsta skillgapet av alla FPS-spel.
Samt Tribes 1 och 2.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Kan bli intressant... dock så känns det som det blir mindre "skillat" om man inte kan skjuta mer exakt om man inte kan använda järnsiktet.
Sen är frågan om det blir en fördel att köra 3D person
Jag skulle tro att det är 3rd person som är en stor del av anledningen till att de inte vill ha med iron sights.
Tycker det är fine. Har absolut inget emot iron sights, men det kan vara skönt att slippa det ibland. De är överallt.
Ja, dessa jävla sikten, som gör att man faktiskt träffar det man vill träffa... Varför är det överallt på alla vapen?! IT MAKES NO SENSE! INSANITY!
https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/D10oqpwhr4-6IHy82sBs7Fdsc7A=...
Nu vet jag inte riktigt vad bilden vill påvisa, men Luke har en ganska legitim skjutställning för en pistol.
Var mestadels för att visa att ironsights faktiskt används! (Nu råkade jag kanske citera lite fel här förstås..whops?) ...Stormtroopers kanske inte använder det lika mycket.
Förstår inte vad en del har emot iron sights, bara mer verklighetstroget, har nån av er testat att skjuta på riktigt? utan att använda siktet på pistolen eller geväret(vad ni nu skjuter med) hur svårt som helst.
Ända jag stör mig på i de flesta spelet som använder det är HUR JÄVLA SNABBT gubben får upp siktet (tänkt bf3-4, cod) hatar verkligen quickscoop stilen i spel.
Det utbildas ju för fullt. Är massor av med jaktskotts övningar i nya PEKen. Haha dock så är det ju en jädra skillnad på jaktskott och "quickscoops" men just saying
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Förstår inte vad en del har emot iron sights, bara mer verklighetstroget, har nån av er testat att skjuta på riktigt? utan att använda siktet på pistolen eller geväret(vad ni nu skjuter med) hur svårt som helst.
Ända jag stör mig på i de flesta spelet som använder det är HUR JÄVLA SNABBT gubben får upp siktet (tänkt bf3-4, cod) hatar verkligen quickscoop stilen i spel.
Det utbildas ju för fullt. Är massor av med jaktskotts övningar i nya PEKen. Haha dock så är det ju en jädra skillnad på jaktskott och "quickscoops" men just saying
haha såklart man ska få upp siktet snabbt, stadigt och vara redo att skjuta. men att få upp det med mm precision och snabbare än någon ens hinner säja quickscoop känner jag är en aning för överdriver
Funkar ypperligt i quake och cs, så blir nog inga problem. Hoppas mer på rekylhantering eller liknande.
Energivapen har ju teoretiskt sett ingen rekyl dock
Blaster-gevären skjuter dock inte ljus utan plasma och plasma har en massa (om än liten) så enligt Newtons lagar får man alltså en motreaktion, rekyl. Tydligen har gevären ett gasmagasin som räcker till 500 skott.
http://starwars.wikia.com/wiki/Blaster#Blaster_mechanics
http://www.reddit.com/r/StarWars/comments/1xq6ao/why_do_blast...
Blaster-gevären skjuter dock inte ljus utan plasma och plasma har en massa (om än liten) så enligt Newtons lagar får man alltså en motreaktion, rekyl. /
Den rekylen måste man i stort sett kunna bortse ifrån eftersom den måste vara så liten att t o m ojämnheter i vapnet kommer att absorbera den.
I came here to ruin your day. God sent me.
Funkar ypperligt i quake och cs, så blir nog inga problem. Hoppas mer på rekylhantering eller liknande.
Energivapen har ju teoretiskt sett ingen rekyl dock
Fast det vet du inte, eftersom de inte existerar. Kollar du i Warhammer 40,000 så har de rekyl.
I drank what?
Blaster-gevären skjuter dock inte ljus utan plasma och plasma har en massa (om än liten) så enligt Newtons lagar får man alltså en motreaktion, rekyl. /
Den rekylen måste man i stort sett kunna bortse ifrån eftersom den måste vara så liten att t o m ojämnheter i vapnet kommer att absorbera den.
Beror väl på hur stor massa det är och hur snabbt projektilen accelereras, rimligtvis borde man väl faktiskt vilja ha en viss massa för att kunna orsaka skada och inte påverkas av luftdrag och annat men samtidigt är väl plasman varm med. Är dock ingen Star Wars-expert, någon ultranörd kanske kan klara upp det hela
Som nämns i Reddit-länken så har ju i alla fall AT-AT-gångarna en väldigt märkbar rekyl när de skjuter (hela pipan trycks långt bakåt) men deras skott har väl kanske större massa än från ett handhållet gevär.
Här finns en detaljerad analys om hastigheten som inte verkar vara konsekvent (är ju en film) och frågan om vad själva projektilen faktiskt består av och dess massa tas upp i slutet: http://www.wired.com/2012/05/star-wars-blaster-speed/
Funkar ypperligt i quake och cs, så blir nog inga problem. Hoppas mer på rekylhantering eller liknande.
Energivapen har ju teoretiskt sett ingen rekyl dock
Fast det vet du inte, eftersom de inte existerar. Kollar du i Warhammer 40,000 så har de rekyl.
Jag utgår bara från naturvetenskap. Rekyl beror på att rörelsemängden måste bevaras och ett rent energivapen (som faktiskt finns, dock inte som pistol el bössa) skjuter ju energi och inte något med massa som är en förutsättning för rekyl.
Dock som vissa påpekat så verkar ju "blaster-tekniken" som används i Star wars bygger på upphetade gaser, alltså plasma, som har en rekyl som beror på plasmaprojektilens massa och hastighet.
Man kan ju dock konstatera att storleksordningen av blasterprojektilens hastighet typ är som en kulas eftersom man tydligt kan se den, ungefär som vid eldgivning med spårljus.
Vidare, om man utfår från att energin i varje blasterskott är den energi som gått åt för att upphetta gasen så ser man ju genom att studera blastens effekt vid träff, tex skottskador och träffar på trädstammarna på Endor osv, att det inte handlar om särskilt stor gasmassa. Tex kunde ju ett skott i Leias axel, alltså en liten träffyta bestående av 37 graders vatten, inte ens allvarligt skada henne.
Därför kan man dra slutsatsen att rekylen borde vara försumbar.