Försäljningen av surfplattor planar ut

ZF
Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Vart har du fått denna absurda idé ifrån? vi har flertal datorer i hushållet, både stationera och bärbara, vår äldsta dator är från början av 2000-talet och fungerar än idag.

Du menar 00-talet? även en dator som är köpt i dag är från 2000-talet.

han menar såklart 0-talet. en dator som funkar nästan lika fint efter 2000 år.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Vart har du fått denna absurda idé ifrån? vi har flertal datorer i hushållet, både stationera och bärbara, vår äldsta dator är från början av 2000-talet och fungerar än idag.

Du menar 00-talet? även en dator som är köpt i dag är från 2000-talet.

Vad är skillnaden på 00-talet och 2000-talet?

Små-lustigt att du och pinalina i kommentaren ovan har samma profilbild...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

datorer går inte "sönder" efter ett, två år.

Haft ex antal burkar som bestämt sig för att lägga ner efter redan 1-2år av ett eller annat skäl

Då räknar jag in både privat och jobbet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Vart har du fått denna absurda idé ifrån? vi har flertal datorer i hushållet, både stationera och bärbara, vår äldsta dator är från början av 2000-talet och fungerar än idag.

Du menar 00-talet? även en dator som är köpt i dag är från 2000-talet.

Vad är skillnaden på 00-talet och 2000-talet?

Små-lustigt att du och pinalina i kommentaren ovan har samma profilbild...

00-talet Jesu födelse... 2000-talet är rätt, jag hade fel. Nästa gång jag ska försöka läxa upp någon ska jag googla först

Inget lustigt att vi har q1 symbolen då det är varför FZ finns och att det är det bästa fps-spelt genom tiderna!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Vart har du fått denna absurda idé ifrån? vi har flertal datorer i hushållet, både stationera och bärbara, vår äldsta dator är från början av 2000-talet och fungerar än idag.

Du menar 00-talet? även en dator som är köpt i dag är från 2000-talet.

Vad är skillnaden på 00-talet och 2000-talet?

Små-lustigt att du och pinalina i kommentaren ovan har samma profilbild...

Vad är skillnaden på 90-talet och 1900-talet?


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem
Skrivet av Flumbulle:

Vad är skillnaden på 90-talet och 1900-talet?

90-talet = 1990 - 1999.
1900-talet = 1900-1999
Så skillnaden är 90 år

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Vart har du fått denna absurda idé ifrån? vi har flertal datorer i hushållet, både stationera och bärbara, vår äldsta dator är från början av 2000-talet och fungerar än idag.

Du menar 00-talet? även en dator som är köpt i dag är från 2000-talet.

Ja även en dator som är köpt idag är från 2000-talet, det var därför jag skrev "början av 2000-talet"

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

Vart har du fått denna absurda idé ifrån? vi har flertal datorer i hushållet, både stationera och bärbara, vår äldsta dator är från början av 2000-talet och fungerar än idag.

Du menar 00-talet? även en dator som är köpt i dag är från 2000-talet.

Ja även en dator som är köpt idag är från 2000-talet, det var därför jag skrev "början av 2000-talet"

Fast jag tänker mig att början av 2000-talet kan vara 2050 eller 2100 också


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Rwaat:

Ja även en dator som är köpt idag är från 2000-talet, det var därför jag skrev "början av 2000-talet"

Fast jag tänker mig att början av 2000-talet kan vara 2050 eller 2100 också

Då är du några århundraden för tidig. Idag så kan man anse att 2000 + något år är "början av 2000-talet". 2552 så kan man anse att 2142 var under tidiga 2000-talet

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Själv så har jag en Transformer book helt nöjd. Hur smidigt som helst att ta med sig på föreläsningarna och anteckna. Även smidigt i bilen samt kombinera med chromecasten.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Har nyss köpt 2 nya bärbara, har aldrig ens övervägt några surfplattor. Vill ha tangentbord samt bra prestanda! Kommer förmodligen aldrig köpa en platta...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

"Den plattan som köptes för två år sedan klarar av samma saker som årets nya modeller."
Är som att säga att en dator från 2009 kan klara spel som de i 2014.
De gamla surfplattorna har horribel fps jämfört med de nya. Bara för att den kan köra spelet betyder det inte att upplevelsen är likadan.

Håller inte riktigt med där. En vettig surfplatta som är 2 år gammal presterar riktigt bra på allt man slänger på den.
Majoriteten av spelen som släpps idag kräver inte speciellt mycket så när man startar spelen på en Galaxy Note 10.1 med 2 år på nacken klarar den av det mesta ypperligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Flumbulle:

Vad är skillnaden på 90-talet och 1900-talet?

90-talet = 1990 - 1999.
1900-talet = 1900-1999
Så skillnaden är 90 år

Vad är skillnaden på 90 år och 9 årtiondenr?


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Flumbulle:

Vad är skillnaden på 90-talet och 1900-talet?

90-talet = 1990 - 1999.
1900-talet = 1900-1999
Så skillnaden är 90 år

Vad är skillnaden på 90 år och 9 årtiondenr?

Är väl samma sak? Skillnaden är väl att 9 årtionden är 9*10 år, medans 90 år kan vara 1*90, 2*45 osv.

Medlem

Haha jag skrattar alltid åt folk som påstår/påstått att surfplattan ska ersätta datorn.
Kom igen ja kanske om man bara surfar lite osv men en surfplatta är inte mycket att hurra över annars.
Duger surfa lite osv annars är det mer en leksak för barnen och dom väljer idag också hellre pc n eller xboxen när det ska spelas eller göra s mer "avancerat"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

datorer går inte "sönder" efter ett, två år.

Nej det gör de definitivt inte, och även om det gör det så är det 3år garanti på allt som köps i Sverige.
Däremot så de flesta som är dator fanatiker byter minst 1 del nästa varje år för att "ligga på topp" vare sig det behövs eller inte :P.

Själv har jag en gammal platta, första Samsung Galaxy Tab 10". Används endast för att kolla på streams eller läsa fz på kvällarna innan man sover (om jag inte läser någon bok d.v.s).
Skulle vara skönt med en ny eftersom denna bara pallar 800p som max har jag för mig, men för den användningen så kan jag inte rättfärdiga mig den kostnaden, finns mycket bättre saker att lägga slantarna på.

3 års reklamationsrätt. Garanti är något som frivilligt ges av återförsäljaren.

Medlem
Skrivet av R.Persson:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

datorer går inte "sönder" efter ett, två år.

Nej det gör de definitivt inte, och även om det gör det så är det 3år garanti på allt som köps i Sverige.
Däremot så de flesta som är dator fanatiker byter minst 1 del nästa varje år för att "ligga på topp" vare sig det behövs eller inte :P.

Själv har jag en gammal platta, första Samsung Galaxy Tab 10". Används endast för att kolla på streams eller läsa fz på kvällarna innan man sover (om jag inte läser någon bok d.v.s).
Skulle vara skönt med en ny eftersom denna bara pallar 800p som max har jag för mig, men för den användningen så kan jag inte rättfärdiga mig den kostnaden, finns mycket bättre saker att lägga slantarna på.

3 års reklamationsrätt. Garanti är något som frivilligt ges av återförsäljaren.

Ja, det var det jag menade (reklamationsrätt är dock en form av garanti), den "frivilliga" garantin som återförsäljaren ger är oftast kortare än vad reklamationsrätten är (medvetet). För många vet inte att man har en 3års reklamationsrätt så folk vet ofta inte att de kan lämna in varan för reparation/byte även om dennes 1-2 års garanti från återförsäljaren har gått ut, och det utnyttjas till max.

k3m
Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av k3m:
Skrivet av ZF:

inte så märkligt kanske. datorer "går sönder" och måste bytas ut inom ett eller två år. medan det för surfplattor tar 5-6 innan batteriet är såpass kass i att de är obrukbara.

datorer går inte "sönder" efter ett, två år.

Haft ex antal burkar som bestämt sig för att lägga ner efter redan 1-2år av ett eller annat skäl

Då räknar jag in både privat och jobbet

absolut, det finns undantag. Att de här undantagen brukar vara de billigaste burkarna kan ju ha med saken att göra. Ett förtydligande bara. Med "sönder" pratar jag såklart hårdvara.

Medlem

Yes Hårdvara
och dom som gått sönder har inte alla varit av det billigaste slaget,

Så säga datorer eller elektronik inte går sönder efter 1-2år är högst felaktig.

Datorer kan gå sönder efter en dag pgr av felaktiga komponenter eller hålla i 10år och fortfarande tugga måvara kanske inte sitt piggaste jag.

Tekordet för mig personligen för en dator att hålla var ca 2timmar, felaktigt tillverkat grafikkort som behagade ge upp i det fallet.

För er som kommer ihåg 90talet säger jag bara quantum bigfoot 1,3gb diskarna det var inte kvalitet kan vi säga tror jag skickade pallar på rma


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Flumbulle:

Vad är skillnaden på 90-talet och 1900-talet?

90-talet = 1990 - 1999.
1900-talet = 1900-1999
Så skillnaden är 90 år

Vad är skillnaden på 90 år och 9 årtiondenr?

Är väl samma sak? Skillnaden är väl att 9 årtionden är 9*10 år, medans 90 år kan vara 1*90, 2*45 osv.

Haha, älskar hur du tar allt väldigt bokstavligt! Tummen UPP!


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Flumbulle:

Vad är skillnaden på 90 år och 9 årtiondenr?

Är väl samma sak? Skillnaden är väl att 9 årtionden är 9*10 år, medans 90 år kan vara 1*90, 2*45 osv.

Haha, älskar hur du tar allt väldigt bokstavligt! Tummen UPP!

Gäller att njuta utav livet, man ska inte ta saker för seriöst

12
Skriv svar