Star Citizen imponerar även på marken

betala några tusen dollar få alla super skepp så alla som köper base sakerna vad det nu kostar får tok stryk yay för kapatilsm


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kommer det inte inom det närmsta året ser det inte ett dugg imponerande ut. Gameplaymässigt ser det dessutom sövande trist ut.

Varför ens skriva här då? Du sitter och klagar och gnäller på ett spel som inte ens är i pre-alpha, att du ens orkar.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Nej det är ingen investering. I en investering investerar man X antal kronor och räknar med att få tillbaka X plus en avkastning. I det här fallet ger du X till projektet och får en samling pixlar tillbaka, ingen (utom dom på gråa marknaden) tror man ska få några pengar tillbaka.

Nej det är inte P2W heller. Som mest Pay for convinience för allt du kan köpa idag ska du kunna köpa i spelet när det släpps. Och när det släpps ska du inte kunna köpa något annat än ett spelpaket med Aurora eller kanske en Hornet.

Men jo, det har exploderat som fan och blivit större och kommer ta längre tid än man trodde! Men tack vare outsourcing till partners så är det ju inte samma människor som behöver göra fler saker. Racingen t.ex var två killar i UK som satte ihop på en helg (ja, sen kan man väl räkna med dom i Austin som gjorde graphical assets). Websidan utvecklas helt av 3e part (Turbulent)i Kanada. FPS görs helt av tredje part (Illfonic). Planetside som dom demade här görs av tredje part (Turbulent). Single player campaign utvecklas av studion i UK (Foundry 42). Och själva rymd simulatorn utvecklas av gängen i Santa Monica. Så det är ju bra distrubution av arbetet.

Nu är ju planen att Squadron 42 ska börja släppas nästa år och det är ju i linje med var Kickstartern lovade när dom började för 2 år sedan. Dom lovade inte ett stort persistent universe / MMORPG, utan dom lovade en uppföljare till Wing Commander och det är det vi får nästa år. Plus en jäkla massa annat! Exakt vad allt det andra är får den som lever se. Men även när det lanseras är det inte färdigutvecklat, Chris Roberts räknar med att hålla liv i det i 10 år efter lansering.

Men det är klart, lite orolig att det blivit för stort och för krångligt när man hör om alla problem med att få ihop en sån basic sak som gå runt i ett skepp som rör sig i rymden. Och tyvärr går det inte att likna med något spel idag. Det är Wing Commander meets an online Freelancer, men med en egen FPS...

Jag tycker det är synd hur bittra, sura, avundsjuka och gnällkärringar folk är när vi gamers har gått ihop och samlat ihop närmare 430 miljoner kronor för att utveckla ett spel och sysselsätter hundratals utvecklare i flera år i en bransch som plågas av nedskärningar hela tiden och projekt efter projekt där kapitalismen i form av publishers sätter sina avtryck. "Destiny" - need I say more? En bra story - näe, det tar vi i DLC som du måste betala för.. So cheer up, donera eller inte men var inte så klagiga.

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av kebbe:

Kommer det inte inom det närmsta året ser det inte ett dugg imponerande ut. Gameplaymässigt ser det dessutom sövande trist ut.

Varför ens skriva här då? Du sitter och klagar och gnäller på ett spel som inte ens är i pre-alpha, att du ens orkar.

Inget fel att titta på filmer från ett nytt kommande spel som man kanske är intresserad av men när man ser det så ser det inte lika kul ut. Det går att klaga på pre-alpha också.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

jag har donerat över 1000:-, men har tyvärr slutat följa spelets utveckling sedan i maj (vilket jag gjorde varje vecka i över ett år) när jag fick testa på (ja jag vet pre-alpha) att köra skeppen i rymden och försöka skjuta ner lite andra. det var helt enkelt tråkigt, och med dålig styrning, (sedan fattar jag inte grejjen med racing riktigt...)
jag skall givetvis testa det igen i kanske ngn beta längre fram 2015 då hoppas jag de ändrat så pass så det är roligt. (och lagt till bättre ljudeffekter...)

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

jag har donerat över 1000:-, men har tyvärr slutat följa spelets utveckling sedan i maj (vilket jag gjorde varje vecka i över ett år) när jag fick testa på (ja jag vet pre-alpha) att köra skeppen i rymden och försöka skjuta ner lite andra. det var helt enkelt tråkigt, och med dålig styrning, (sedan fattar jag inte grejjen med racing riktigt...)
jag skall givetvis testa det igen i kanske ngn beta längre fram 2015 då hoppas jag de ändrat så pass så det är roligt. (och lagt till bättre ljudeffekter...)

that laser pew

Medlem

jag vill ha spelet! verkar riktigt roligt ju

Medlem
Skrivet av stoff75:

Men det är klart, lite orolig att det blivit för stort och för krångligt när man hör om alla problem med att få ihop en sån basic sak som gå runt i ett skepp som rör sig i rymden..

Enligt filmklippet så verkar det mesta av det problemet löst.

Och folk som klagar angående hur dålig styrning är, det är ju känt sedan långt tillbaka att Chris satsar på "Full-newtonian"-fysik med allt vad det innebär med inneboende kraft-vektorer, moment och allsköns fysik som finns runt dig.

Det ska vara lätt att ta till sig men svårt att bemästra.
Så sluta att tro att allt kommer som stekta sparvar in i munnens som våran landsfader sa en gång.

Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av stoff75:

Men det är klart, lite orolig att det blivit för stort och för krångligt när man hör om alla problem med att få ihop en sån basic sak som gå runt i ett skepp som rör sig i rymden..

Enligt filmklippet så verkar det mesta av det problemet löst.

Och folk som klagar angående hur dålig styrning är, det är ju känt sedan långt tillbaka att Chris satsar på "Full-newtonian"-fysik med allt vad det innebär med inneboende kraft-vektorer, moment och allsköns fysik som finns runt dig.

Det ska vara lätt att ta till sig men svårt att bemästra.
Så sluta att tro att allt kommer som stekta sparvar in i munnens som våran landsfader sa en gång.

Problemen är långt från lösta. Om du kollar på filmklippet vid 1:11 precis när dörrarna öppnas så är det major clipping som händer mellan massor med objekt där. Så problemen är inte helt lösta (och tittar man på "Bug smashers!" så imponeras man över hur mycket små saker kan ställa till det på stora sätt)

Styrningen tycker jag inte är riktigt bra ännu jag heller. Jag kör med mus / tangentbord och det fungerar väl men det känns inte riktigt ok. Det är nog den elektroniska flight kontrollen som ser till att du inte gör saker som skeppet / piloten inte klarar av som känns lite konstig ibland. Stänger man av den blir det roligare, men inte ett dugg lättare. Men dom förbättrar ju kontrollerna hela tiden och nu senast ska man ha custom key bindings - och att det dröjde så här länge kan man ju klaga på om man vill. Men som sagt, pre alpha

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

jag har donerat över 1000:-, men har tyvärr slutat följa spelets utveckling sedan i maj (vilket jag gjorde varje vecka i över ett år) när jag fick testa på (ja jag vet pre-alpha) att köra skeppen i rymden och försöka skjuta ner lite andra. det var helt enkelt tråkigt, och med dålig styrning, (sedan fattar jag inte grejjen med racing riktigt...)
jag skall givetvis testa det igen i kanske ngn beta längre fram 2015 då hoppas jag de ändrat så pass så det är roligt. (och lagt till bättre ljudeffekter...)

Kan meddela att ljudet fått sig en uppdatering, lät skit i början men nu är det mkt bättre.

Medlem
Skrivet av stoff75:
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av stoff75:

Men det är klart, lite orolig att det blivit för stort och för krångligt när man hör om alla problem med att få ihop en sån basic sak som gå runt i ett skepp som rör sig i rymden..

Enligt filmklippet så verkar det mesta av det problemet löst.

Och folk som klagar angående hur dålig styrning är, det är ju känt sedan långt tillbaka att Chris satsar på "Full-newtonian"-fysik med allt vad det innebär med inneboende kraft-vektorer, moment och allsköns fysik som finns runt dig.

Det ska vara lätt att ta till sig men svårt att bemästra.
Så sluta att tro att allt kommer som stekta sparvar in i munnens som våran landsfader sa en gång.

Problemen är långt från lösta. Om du kollar på filmklippet vid 1:11 precis när dörrarna öppnas så är det major clipping som händer mellan massor med objekt där. Så problemen är inte helt lösta (och tittar man på "Bug smashers!" så imponeras man över hur mycket små saker kan ställa till det på stora sätt)

Styrningen tycker jag inte är riktigt bra ännu jag heller. Jag kör med mus / tangentbord och det fungerar väl men det känns inte riktigt ok. Det är nog den elektroniska flight kontrollen som ser till att du inte gör saker som skeppet / piloten inte klarar av som känns lite konstig ibland. Stänger man av den blir det roligare, men inte ett dugg lättare. Men dom förbättrar ju kontrollerna hela tiden och nu senast ska man ha custom key bindings - och att det dröjde så här länge kan man ju klaga på om man vill. Men som sagt, pre alpha

Jo jag såg också det där som studsade runt i rummet för en kort stund. Men om man tittar på hur karaktären rör sig i rummet relativt hur skeppet rör sig. Så såg det ju vettigt ut. Så det som du såg behöver ju nödvändigtvis inte vara relaterat till detta.

Custom-binding har funnits där ett tag nu, men man fick skriva sin egen XML-fil. Finns en jätte-tråd om detta på deras forum som är klistrad. Skrev en för min X52 och CH pedals. Visst det tog ett tag, men är ganska nöjd nu. MEN den största förändringen var när jag installerade Voice Attack. Att kunna säga kommandona gjorde att spelet fick en helt nu dimension.(för mig iaf) Frugan var väl inte lika nöjd, har datorn i vardagsrummet för tillfället.....

Visserligen kan man ju inte göra styrningen hur svår som helst, men samtidigt inte heller lika lätt som en rail-shooter heller. Chris sa ju i klippet att nu kunde ju till och med han skjuta ner fiender i spelet då han nämnde att de skulle göra förändringar i styrningen. Den patchen verkar komma inom en snar framtid(månad)

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av kebbe:

Kommer det inte inom det närmsta året ser det inte ett dugg imponerande ut. Gameplaymässigt ser det dessutom sövande trist ut.

Varför ens skriva här då? Du sitter och klagar och gnäller på ett spel som inte ens är i pre-alpha, att du ens orkar.

Inget fel att titta på filmer från ett nytt kommande spel som man kanske är intresserad av men när man ser det så ser det inte lika kul ut. Det går att klaga på pre-alpha också.

Knappast.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

[quote=sgtbastard][quote=stoff75][quote=sgtbastard]

Skrivet av stoff75:

[i]Visserligen kan man ju inte göra styrningen hur svår som helst, men samtidigt inte heller lika lätt som en rail-shooter heller. Chris sa ju i klippet att nu kunde ju till och med han skjuta ner fiender i spelet då han nämnde att de skulle göra förändringar i styrningen. Den patchen verkar komma inom en snar framtid(månad)

[/i]

intressant info, jag är väl som Chris då...så ser fram emot den patchen.

Medlem

Tror Uncharted 4 kommer bli nästa års snyggaste spel om det kommer ut då vill säga

Medlem

"Nästa års snyggaste spel?" Chansen att Star Citizen kommer ut nästa år är lika med noll. Kanske en beta av hela rymddelen kommer 2015. Skulle inte räkna med att ha spelet förrän 2017.

inte en chans att det kommer 2015, isf får dom anställa 600 personer

Medlem

Det verkar vara många som tvivlar på att de kommer släppa spelet i tid. Jag är ganska säker på att de redan sagt att spelet kommer inte släppas med alla features, utan det kommer fortsätta vara ett löpande arbete efter att det släpps. Lite som EVE.

Medlem

Laggfest!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Har gått på "för höga ambitioner/för mycket hype"-niten för många gånger förr. Jag väntar och ser.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Men jag tror inte ens att Robert och company vet vart de är på väg. Känns som att de höftar ihop något på vägen mot slutprodukt.

Skrivet av Bojkott:

De har höftat in funktion efter funktion, sånt som inte varit tänkt från början men som någon i teamet lekt runt med och resten tyckt att det var något bra, och inget hindrar dem från att lägga in något nytt redan imorgon.

Först pratar du om att CR klistrar ihop något helt okänt i hopp om att skapa sitt spel eftersom han inte har en tydlig vision, sedan pratar du om att de lägger in små funktioner för skojs skull "för att varför inte". Det senare påståendet är sant, men som skrivet i mitt tidigare inlägg vill jag helt enkelt inte att du sprider en falsk bild om att de inte har en tydlig vision, för att det har de och de jobbar väldigt hårt för att se till att alla teamen enas om vad som ska göras.

Om de sedan lägger in obetydliga funktioner eller ej är en helt annan sak.

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bojkott:

Men jag tror inte ens att Robert och company vet vart de är på väg. Känns som att de höftar ihop något på vägen mot slutprodukt.

Skrivet av Bojkott:

De har höftat in funktion efter funktion, sånt som inte varit tänkt från början men som någon i teamet lekt runt med och resten tyckt att det var något bra, och inget hindrar dem från att lägga in något nytt redan imorgon.

Först pratar du om att CR klistrar ihop något helt okänt i hopp om att skapa sitt spel eftersom han inte har en tydlig vision, sedan pratar du om att de lägger in små funktioner för skojs skull "för att varför inte". Det senare påståendet är sant, men som skrivet i mitt tidigare inlägg vill jag helt enkelt inte att du sprider en falsk bild om att de inte har en tydlig vision, för att det har de och de jobbar väldigt hårt för att se till att alla teamen enas om vad som ska göras.

Om de sedan lägger in obetydliga funktioner eller ej är en helt annan sak.

Skulle inte direkt kalla FPS modulen för något litet då det öppnar upp ett helt nytt perspektiv där du slåss på marken och inte bara i rymden, och det är en väg de valt att ta under den senaste tiden.

De hade först ett mål att göra ett nytt Wing Commander/Freelancer. Den visionen må ha varit tydlig då, men jämför man den med deras vision idag så är den gamla skrattretande i jämförelse.

Därför så känns det som att den vision de har idag inte alls behöver spegla slutprodukten. Den kan komma att bli ännu större, något som kan göra spelet både bättre och sämre.

Ju mer pengar de får in, desto bredare blir visionerna. Och detta ser man klart och tydligt på deras stretch goal, vad mycket, små som stora detaljer, de har kunnat lägga in i spelet. Och därför så är det omöjligt, till och med för Roberts, att säga vart resan kommer ta slut. Och det har inget med att sprida falsk fakta att göra, det är bara sanningen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bojkott:

Men jag tror inte ens att Robert och company vet vart de är på väg. Känns som att de höftar ihop något på vägen mot slutprodukt.

Skrivet av Bojkott:

De har höftat in funktion efter funktion, sånt som inte varit tänkt från början men som någon i teamet lekt runt med och resten tyckt att det var något bra, och inget hindrar dem från att lägga in något nytt redan imorgon.

Först pratar du om att CR klistrar ihop något helt okänt i hopp om att skapa sitt spel eftersom han inte har en tydlig vision, sedan pratar du om att de lägger in små funktioner för skojs skull "för att varför inte". Det senare påståendet är sant, men som skrivet i mitt tidigare inlägg vill jag helt enkelt inte att du sprider en falsk bild om att de inte har en tydlig vision, för att det har de och de jobbar väldigt hårt för att se till att alla teamen enas om vad som ska göras.

Om de sedan lägger in obetydliga funktioner eller ej är en helt annan sak.

Skulle inte direkt kalla FPS modulen för något litet då det öppnar upp ett helt nytt perspektiv där du slåss på marken och inte bara i rymden, och det är en väg de valt att ta under den senaste tiden.

De hade först ett mål att göra ett nytt Wing Commander/Freelancer. Den visionen må ha varit tydlig då, men jämför man den med deras vision idag så är den gamla skrattretande i jämförelse.

Därför så känns det som att den vision de har idag inte alls behöver spegla slutprodukten. Den kan komma att bli ännu större, något som kan göra spelet både bättre och sämre.

Ju mer pengar de får in, desto bredare blir visionerna. Och detta ser man klart och tydligt på deras stretch goal, vad mycket, små som stora detaljer, de har kunnat lägga in i spelet. Och därför så är det omöjligt, till och med för Roberts, att säga vart resan kommer ta slut. Och det har inget med att sprida falsk fakta att göra, det är bara sanningen.

Nu är detta inte ett argument längre, utan en kapplöppning om vem som ger sig först då jag inte tror du riktigt förstår mig...

Hur jag ser på det hela ändras visionen inte. De ska göra "Den bästa jävla rymdsimulatorn någonsin". Jag ser "visionen" som något väldigt grundläggande; Vad för sorts spel är det? Vad går det ut på? Vad gör spelarna? Hur kan spelet expandera? osv.

Chris Roberts tänkte sig väldigt simpelt en realistiskt, uppslukande, spännande rymdsimulator med "moment" som ska förstärka upplevelsen, som en läcker grafikmotor, realistiska animationer, levande ekonomi, surroundljud och allt annat du kan tänka dig. Visionen är drömmen. Hur skulle spelet se ut om du kunde göra exakt vad du vill?

Nästa steg är utveckling. Då man vaknar upp ur sin dröm och kapitalismen slår till skalar men ner projektet. Man börjar tänka realistiskt: Exakt vilka huvudfunktioner ska utvecklas? Ett exempel på vad jag menar: https://robertsspaceindustries.com/project-status

Senare i utvecklingen kommer mindre och mindre funktioner till, och några tas bort. Racingen är ett exempel på detta.

Jag tror vi har två olika definitioner av "vision". Det verkar iallafall som du tänker på hur spelet KOMMER (din definition (?)) att se ut, inte hur det KAN (min definiton) se ut.

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bojkott:

Men jag tror inte ens att Robert och company vet vart de är på väg. Känns som att de höftar ihop något på vägen mot slutprodukt.

Skrivet av Bojkott:

De har höftat in funktion efter funktion, sånt som inte varit tänkt från början men som någon i teamet lekt runt med och resten tyckt att det var något bra, och inget hindrar dem från att lägga in något nytt redan imorgon.

Först pratar du om att CR klistrar ihop något helt okänt i hopp om att skapa sitt spel eftersom han inte har en tydlig vision, sedan pratar du om att de lägger in små funktioner för skojs skull "för att varför inte". Det senare påståendet är sant, men som skrivet i mitt tidigare inlägg vill jag helt enkelt inte att du sprider en falsk bild om att de inte har en tydlig vision, för att det har de och de jobbar väldigt hårt för att se till att alla teamen enas om vad som ska göras.

Om de sedan lägger in obetydliga funktioner eller ej är en helt annan sak.

Skulle inte direkt kalla FPS modulen för något litet då det öppnar upp ett helt nytt perspektiv där du slåss på marken och inte bara i rymden, och det är en väg de valt att ta under den senaste tiden.

De hade först ett mål att göra ett nytt Wing Commander/Freelancer. Den visionen må ha varit tydlig då, men jämför man den med deras vision idag så är den gamla skrattretande i jämförelse.

Därför så känns det som att den vision de har idag inte alls behöver spegla slutprodukten. Den kan komma att bli ännu större, något som kan göra spelet både bättre och sämre.

Ju mer pengar de får in, desto bredare blir visionerna. Och detta ser man klart och tydligt på deras stretch goal, vad mycket, små som stora detaljer, de har kunnat lägga in i spelet. Och därför så är det omöjligt, till och med för Roberts, att säga vart resan kommer ta slut. Och det har inget med att sprida falsk fakta att göra, det är bara sanningen.

Nu är detta inte ett argument längre, utan en kapplöppning om vem som ger sig först då jag inte tror du riktigt förstår mig...

Hur jag ser på det hela ändras visionen inte. De ska göra "Den bästa jävla rymdsimulatorn någonsin". Jag ser "visionen" som något väldigt grundläggande; Vad för sorts spel är det? Vad går det ut på? Vad gör spelarna? Hur kan spelet expandera? osv.

Chris Roberts tänkte sig väldigt simpelt en realistiskt, uppslukande, spännande rymdsimulator med "moment" som ska förstärka upplevelsen, som en läcker grafikmotor, realistiska animationer, levande ekonomi, surroundljud och allt annat du kan tänka dig. Visionen är drömmen. Hur skulle spelet se ut om du kunde göra exakt vad du vill?

Nästa steg är utveckling. Då man vaknar upp ur sin dröm och kapitalismen slår till skalar men ner projektet. Man börjar tänka realistiskt: Exakt vilka huvudfunktioner ska utvecklas? Ett exempel på vad jag menar: https://robertsspaceindustries.com/project-status

Senare i utvecklingen kommer mindre och mindre funktioner till, och några tas bort. Racingen är ett exempel på detta.

Jag tror vi har två olika definitioner av "vision". Det verkar iallafall som du tänker på hur spelet KOMMER (din definition (?)) att se ut, inte hur det KAN (min definiton) se ut.

Ja vi har väl olika syn på det hela. Dock kan vi nog enas om att spelet kommer bli bra i slutändan

12
Skriv svar