Låt grafikkortet göra spelljud mer realistiska
Ny teknik testas med Quake 3 för att skapa en mer verklighetstrogen ljudbild.
#quake-iii-arena, #id-software
"vart på banan de befinner sig"
"Vart" indikerar riktning, rörelse, inte position.
Därt!
På tiden att det kommer något nytt. Känns som att utvecklingen av ljudeffekter i spel stannat av en hel del de senaste åren då instickskort för ljud blivit mer och mer ovanligt i datorer och onboard sound inte vart i närheten av att matcha dedikerade kort, är de iofs fortfarande inte på många nivåer men för dagligt bruk så är iaf dessa helt acceptabla idag.
Länge varit intresserad av denna teknik... Funderat på att göra en unity asset av Gsound som jag tycker låter bättre än det demot ni postade.
https://www.youtube.com/watch?v=buU8gPG2cHI
För er som är intresserade så skrev jag mitt examensarbete om det här redan 2010. Det kan vara lite köttigt men om man är intresserad av "Spatial akustik" så kan det vara intressant
http://www.nada.kth.se/utbildning/grukth/exjobb/rapportlistor...
Hoppas det blir något som används. Kanske vi får se någon slags ljudkorts/grafikkorts-hybrid i framtiden.
Har ett par Sennheiser lurar och vet inte vad jag ska tycka om deras teknik. Tycker inte det låter riktigt rätt.
Hoppas det blir något som används. Kanske vi får se någon slags ljudkorts/grafikkorts-hybrid i framtiden.
Har ett par Sennheiser lurar och vet inte vad jag ska tycka om deras teknik. Tycker inte det låter riktigt rätt.
Det är väl dolby headphones om jag inte har fel för mig, om det är så kan jag helt klart hålla med. Razer har ett gratis program som funkar mycket bättre ( tycker jag) http://www.razerzone.com/surround
.
Länge varit intresserad av denna teknik... Funderat på att göra en unity asset av Gsound som jag tycker låter bättre än det demot ni postade.
https://www.youtube.com/watch?v=buU8gPG2cHI
Förste man att introducera detta i sina spel får GOTY-rösten från mig
Länge varit intresserad av denna teknik... Funderat på att göra en unity asset av Gsound som jag tycker låter bättre än det demot ni postade.
https://www.youtube.com/watch?v=buU8gPG2cHI
Förste man att introducera detta i sina spel får GOTY-rösten från mig
Om dom lyckas göra det med bra prestanda och om ljudet inte blir burkigt så helt klart GOTY.